Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Re: Om Emirates fra OSL, rykter og småprat.

Det skulle också bli komplicerat då DXB-ARN inte är schengen medan ARN-OSL är Schengen.

Ikke mer komplisert enn at man må ta med passet for å fly de mellom OSL og ARN. Fløy selv MAD-FRA med LAN (som kom inn fra Chile), og måtte gjennom passkontroll i både MAD og FRA.

Det ville nok vært det minste problemet om de skulle flydd en sånn rute - men det tror heller ikke jeg de begynner med.

Jag är övertygad om att det blir en separat linje DXB-ARN-DXB med EK.
Det blir spännande att se om linjen startas med daglig A330/A340 eller B777.

Jag är övertygad om att det blir en separat linje DXB-ARN-DXB med EK.
Det blir spännande att se om linjen startas med daglig A330/A340 eller B777.

Enig.

I følge HB-IWC på Airlines.net, en som virker å ha steinkontroll på Emirates, så vil Emirates starte både Oslo og Stockholm i løpet av 2013.

Noen som har hørt noe om de kommer til OSL eller ARN?

ARN-ruta er nå iallfall bekreftet fra Emirates, OSL-ruta må man sikkert vente til høsten eller til neste vår for å få....

ARN-ruta er nå iallfall bekreftet fra Emirates, OSL-ruta må man sikkert vente til høsten eller til neste vår for å få....

Jeg kan ikke finne noe offesielt bekreftet fra hverken Emirates eller ARN men bare rykter har du noen link?
Og når begynner den?

Last edited:

Det verkar ju osäkert om EK dyker upp på ARN till sommaren. Vi är ju snart inne i mars och fortfarande inget bekräftat...

Legger meg langflat! Jeg trodde etter den uendelig-lange diskusjonen da "ryktet" slo til for fult i høst at det var skrevet at ARN-ruten var bekreftet, men det stemte da ikke...

Noen som har hørt noe mer om EK's mulige inntreden på ARN?

Var jo nevnt 3. Juni 2013, noe som selvfølgelig ikke skjer. Kanskje til høsten?

Ek lar vente på seg hos både OSL og ARN, selv om de stadig har økt kapasiteten ved CPH.

Re: Emirates til OSL

Emirates er ifølge vg.no i samtaler om ny rute til OSL.

At de til slutt kommer er vel relativt sikkert, men:

Vi har vært i løpende kontakt med dem over lang tid, og de har vært her på befaring

Nå har de som kjent snakket sammen i lang tid, og det er ikke akkurat nylig de var på befaring, så det er nesten mer interessant å vite hvorfor de ennå ikke har kommet og hva OSL har gjort, eller ikke gjort, til nå

Nå er vel ikke OSL de eneste EK skal snakke med på Routes i Vegas senere i høst, så håper de har noe mer enn vafler å friste med....

EK dukker sikkert opp på OSL på vårparten neste år, forhåpentligvis.

Er ikke så sikker på om jeg ønsker meg Emirates til OSL. Qatar gjør det bra og har ett bra produkt så får håpe det er plass til begge om EK kommer.

Er ikke så sikker på om jeg ønsker meg Emirates til OSL. Qatar gjør det bra og har ett bra produkt så får håpe det er plass til begge om EK kommer.

Noen som veit hvordan qatar gjør det i CPH etter EK sitt inntog?
Det er jo en viss fare for at det blir en kraftig konkuranse for dem.

Regner med at EK kommer til OSL etter hvert, men er ikke så sikker på at det blir like raskt som en del her håper på. I løpet av 2015 tenker jeg de er på plass.

Etter å ha lest nime sin flotte EK F tripreport har jeg innsett at det må prøves, selv om jeg syns cabinen deres ser så jævlig tacky ut :) 25000 Nok T/R HKG i F frister sykt!

Nu flyger EK DXB-ARN med 3 klass 777-200LR på alla dagar utom tisdagar då det är 777-300ER.
Från vintertidtabellen uppgraderas DXB-ARN till daglig 3 klass(F Suites) 777-300ER.

Sedan EK öppnade sin ARN linje har QR sänkt sina priser till ARN...konkurrensen fungerar :)

Det ska bli spännande att se om EK öppnar OSL med A330-200 lr 777.

Back