Om Bose og noise cancelling headsets

Re: Bose

Hvilke erfaringer har dere her inne med QC15? Vurderer det sterkt for bruk under flyreiser, men har ingen erfaring med noise cancelling-hodetelefoner..!

Hvilke erfaringer har dere her inne med QC15? Vurderer det sterkt for bruk under flyreiser, men har ingen erfaring med noise cancelling-hodetelefoner..!

Det er en drøm! Det blir virkelig mye mer stille, noe jeg merker med en gang jeg tar dem av under flight ;) Kan ikke tenke meg å sette meg ombord på en tur over 5 timer uten å ha dem med. Sover alltid mye bedre ombord med dem på også.

Bruker B&W P7 hodetelefoner når jeg ikke er ute å flyr, og til sammenligning så synes jeg absolutt at Bose når veldig langt opp i lydkvalitet også.

Kort oppsumert av Bose hodetelefoner: QC15 er overlegne på støydemping men kunne vært litt bedre på lyd, og er veldig behagelige å ha på hodet i mange timer. QC3 synes jeg har bedre lyd men mangler litt på støydempingen, i tillegg så kan de være slitsome og ha på hodet i mange timene av gangen da de presser litt på ørene.

Noice cancelling teknologien er dårlig å bruke når det er helt stille rundt deg, da prøver hodetelefonene og motvirke en støy som ikke finnes, og skaper da støy i stedet for å redusere. Men det er ikke et problem hvis primært bruk skal være ombord.

QC15 redder meg hver gang jeg reiser og er fyllesyk, som skjer overraskende ofte. Gråtende barn er plutselig tolererbart.
Lesesalen er en ny verden og selv han polske du sitter i åpent landskap med som prater kjempehøyt på telefonen er ikke lengre like irriterende.

QC15 kommer til å endre livet ditt.

Murr. Eg burde bestillt denne gangen ja. Angre. Håpar det ikkje blir så lenge runde med tilbod kjem... Dama har. Eg er misunneleg :)

QC15 eller QC20... Har prøvd 15 og det er bra greier, men no skal eg på langtur og som mange skriv, dei er ikkje særleg gode å sove med. Somme her i tråden antydar at QC20 er vel så bra på lyddemping. Synst det er stiv pris med 2400 for eit sett med pluggar, men dette er jo ei anna vare enn det som kjem med mobiltelefonar :). CQ15 er store og dra med seg, på ei anna side er dei vansklegare å rote vekk. Decisions decisions.

Til dykk som har prøvd begge, kva er tipset?

Har begge deler og synes QC20 er bedre enn QC15 på støydemping og lyd, men personlig liker jeg ikke å ha slike plugger i ørene over lengre tid. Derfor sverger jeg til QC15 på lengre flyturer.

QC15 eller QC20... Har prøvd 15 og det er bra greier, men no skal eg på langtur og som mange skriv, dei er ikkje særleg gode å sove med. Somme her i tråden antydar at QC20 er vel så bra på lyddemping. Synst det er stiv pris med 2400 for eit sett med pluggar, men dette er jo ei anna vare enn det som kjem med mobiltelefonar :). CQ15 er store og dra med seg, på ei anna side er dei vansklegare å rote vekk. Decisions decisions.

Det handler strengt tatt om personlig preferanser. Spesielt når det kommer til hvordan de sitter på øret. Noen foretrekker at et headset ligger på øret, mens andre liker at den dekker rundt hele øret. Jeg tilhører sistnevnte, og bruker mine QC15 hver eneste dag. På t-bane, på buss, på jobb og på fly. De er rett og slett awesome :)

Det er nesten alltid gode kjøp på disse på Finn.no, og når man får med kvittering er man fullt dekket i 5 år for eventuelle feil og slitasjeskader.
(http://www.finn.no/finn/torget/anno...hrough=true&searchQuery=bose+quiet+comfort+15)

Det handler strengt tatt om personlig preferanser. Spesielt når det kommer til hvordan de sitter på øret. Noen foretrekker at et headset ligger på øret, mens andre liker at den dekker rundt hele øret. Jeg tilhører sistnevnte, og bruker mine QC15 hver eneste dag. På t-bane, på buss, på jobb og på fly. De er rett og slett awesome :)

Det er nesten alltid gode kjøp på disse på Finn.no, og når man får med kvittering er man fullt dekket i 5 år for eventuelle feil og slitasjeskader.
(http://www.finn.no/finn/torget/anno...hrough=true&searchQuery=bose+quiet+comfort+15)

Takk for tips! Skulle egentleg testa begge to over lenger tid, men har ikkje råd til full pakke...

Er enig med RedLine

Har begge, QC20 er bedre på støydemning, men er mer ubehagelig å ha på i lengden.
QC20, med "pose", passer i etuiet til QC15, så man kan ha med begge 2 hvis man vil.

Har begge deler og synes QC20 er bedre enn QC15 på støydemping og lyd, men personlig liker jeg ikke å ha slike plugger i ørene over lengre tid. Derfor sverger jeg til QC15 på lengre flyturer.