Om Bose og noise cancelling headsets

Re: Bose

Elkjøp Carl Berner var utsolgt da jeg var der 09:40 (åpnet 09:00). Bestilte på nett når collect@store ble tilgjengelig kl 10:00. La inn ordre i 2 forskjellige butikker for å være sikker, men begge meldte tilbake kl 11 at de var utsolgt :-(
Kom på at jeg var i nærheten av Ullevål og stakk innom Elkjøp og rasket med meg 3 stk derfra :-) De hadde ganske mange, men med pågangen de hadde tømmes det sikkert ganske raskt der også...

Ligger fortsatt tilgjengelig på elkjop.no

Takk for tipset, fant produktet på elkjop.no og la inn en bestilling for henting på Slependen. Estimert levering var 21.03, så da håper jeg at det faktisk kommer dit etter hvert og at det ikke bare kanselleres i løpet av noen minutter...

Jeg så også en annen som kjøpte to stk på Ullevål, så der er tydeligvis ikke 1 per kunde-regelen praktisert.

tilbud på Qc15i til 1495,- hos Elkjøp på tirsdag! :)

Må bare takke for tipset. Fikk sikret meg et eksemplar hos min lokale Elkjøp i dag en time etter åpningstid. Mindre enn ti stykker igjen i butikken på det tidspunktet.

Takk for tipset, fant produktet på elkjop.no og la inn en bestilling for henting på Slependen. Estimert levering var 21.03, så da håper jeg at det faktisk kommer dit etter hvert og at det ikke bare kanselleres i løpet av noen minutter...

Elkjøp ringte nettopp. De hadde "oversolgt" produktet på nettet, men jeg skulle få det til "Collect@Store" i løpet av noen dager, og antakelig før 21.03. Overraskende hyggelig service, må jeg si (kanskje litt farget av noen dårlige erfaringer med Elkjøp tidligere...).

Så, det kan fortsatt være håp om noen klarer å bestille dette på nett! :)

Då har eg fått testa mine, om enn berre på kontoret. Imponerande støydemping der, iallefall. Spent på korleis dei dempar stemmer. Tastaturstøy og ventilasjon er borte. Artig. Men er ikkje imponert over lydkvaliteten enno. Lydnivå, lydbilde (mengde diskant/bass) endrar seg veldig fram og tilbake med instilling "Hi". På "Lo" er ting meir på stell. Nokon som har meir greie på kvifor det er slik? Eg har ei aning sett frå elektronikk- og signalsida :)

Tippar eg kjem til å angre på at vi ikkje kjøpte to; eitt til meg og eit til frøken. Meininga er at ho skal ha det på jobb... :(

Garbage in, garbage out ... Spilleren har også sitt og si. Lyden fra spilleren (telefon?) kan dog forbedres ved at du enten kobler til en 'dings' som forbedrer lyden eller bruker en avspiller app som gjør det samme eller lar deg fikle med equalizer-innstillingene.

Garbage in, garbage out ... Spilleren har også sitt og si. Lyden fra spilleren (telefon?) kan dog forbedres ved at du enten kobler til en 'dings' som forbedrer lyden eller bruker en avspiller app som gjør det samme eller lar deg fikle med equalizer-innstillingene.

Sant det. Testa med PC og Spotify. Eg vil tru at på "Hi" så forsterkar headsettet så mykje at det blir for lågt signalnivå inn og ein dermed får for dårleg signal-støyforhald når filtreringa av lyden vert gjort. Vi får sjå korleis det går når det blir WF-sightseeing på Nordlandskysten om eit par veker!

Finnes norske produkter for slik:
Ny, norsk dings løfter lyd fra PC til hodetelefoner.

http://www.dagbladet.no/2013/11/18/kultur/analog_digital/tekno/data_og_teknologi/hi_fi/30325890/

Jeg har slitt ut ledningen på mine QC3. Noen forslag på hvor jeg kan få ny? Har sjekket ebay uten hell.

Dreier seg om den ledningen med fjernkontroll/trykker på.