Om Bose og noise cancelling headsets

Re: Bose

Noen her som har gått til innkjøp av de nye QC25-hodetelefonene? Jeg vurderer å bytte ut QC15 med QC25, men er litt usikker på om det er verdt det...

2495 nå.. Error pris?

Merkelig, jeg får 2099,- når jeg er logget inn. Får 2495,- uten å logge inn, i ny nettleser. Logger jeg inn der, får jeg tilbudsprisen.

(Etter litt research har jeg funnet ut at jeg er såkalt "smartkjøp-kunde" hos MPX. Hva det betyr, vet jeg ikke. Men, for en god stund siden la jeg inn en avtalekode (fått fra enten SEB MasterCard SAS, eller Shell Ikano MasterCard). Denne kan jeg ikke se hva er nå, da det står "avtale finnes allerede" under mine sider. Ellers hadde jeg delt den.)

Uansett, tyder på at de har god avanse på disse, og de kommer nok på tilbud i tide og utide.

Mine QC 15 skreller plastikken av på headset, får svarte flekker på hue etter 5 års bruk. Må ha nye, men å spare 25% mva betyr også noe... Hva er USA prisen ? Vil sjekke..

Edit : Amazon tar $ 299 og kurs nær 6.50 pluss tax er det absolutt greit å kjøpe i Norge med 25% og garanti. Så hvis kr. 2.095 er det virkelig verd det...

Last edited:

Mine QC 15 skreller plastikken av på headset, får svarte flekker på hue etter 5 års bruk. Må ha nye, men å spare 25% mva betyr også noe... Hva er USA prisen ? Vil sjekke..

299$ hvis du kjøper direkte hos en offisiell Bose butikk.

Amazon også... Kjøp i Norge med garanti , spes hvis til kr. 2.095. Da løper jeg og kjøper i morgen...;) Siden jeg har kun 9 mm på topphue ser jeg litt snål ut med mange små plastikkflekker overalt før landing...:colgate:

Edit: En drøss nettbutikker for 2.495. Duket for priskrig... De tjener godt på 1.995 også..

Edit 2: Folk flest som ønsker QC 15 har det nå. For å selge QC 25 må de virkelig bruke prismekanismen....

Last edited:

Kjøpte meg nettopp QC25 her i Canada. Får eg ordna tax refund blir det rett under 2000 om eg har rekna rett. Dei ser litt meir fornuftige ut enn 15. Måtte ha eit par til så både eg og frøkna har på jobb.

Expert her i Bodø tar ikke Amex, vet jeg i allefall. Kan jo hende andre butikker gjør det, men.

Elkjøp/Expert har nylig begynt å ta det flere plasser, så sjekk tidligere butikker hvor det ikke funket.

Finnes det bedre noise canceling headset?

Finnes det noe bedre noise canceling headset enn de "vanlige" bose til en sivilisert pris?
Har brukt mine QC20 en stund og trives med støydempingen, her i går koblet jeg på mine Sennheiser RS170 og følte umiddelbart at dette gav et betydelig fyldigere lydbilde enn jeg er vant med på reise.
Husker jeg tilbake mener jeg at jeg registrerte at lyden var tammere i QC20 enn i mine andre Sennheiser CX300.

Lurer da på om det finnes noe bedre enn QC20 som jeg kunne fått tak i.
Hvordan er lydbildet i QC25 sammenliknet med 20? Har lest at noen synes forskjellen er år og dag mellom 15 og 25, men andre ikke synes det er verd prisen å bytte, så da tror jeg ikke QC15 er verd å se på..

Personlig foretrekker jeg in-ear, men kan antakeligvis leve med klokker om det gir mye bedre lyd..

Takker for alle innspill :)

Re: Finnes det bedre noise canceling headset?

Selv sverger jeg til Etymotics, bedre støydemping og mye mer nøytral og oppløst lyd enn Bose. HF2 (android) og HF3 (Iphone) fungerer også som handsfree. Du får dem i postkassen for 12-1300 inkludert fortolling. Har testet dem mot Bose på et fly og det var utklassing av Bose.

Har vært innom og testet mye både med in-air og klokker. Har fortsatt et par elektrostatiske Stax lambda Pro som er utrolig bra, men de passer ikke akkurat å ta med på reise sammen med deres dedikerte rørforsterker.

Back