Om Bose og noise cancelling headsets

Takk for alle svar! Det er allerede sendt inn som reklamasjonssak, så får vi se hva verksteder til Elkjøp sier. Tenkte å få litt input herfra på om det er noe å krangle på dersom de kommer tilbake med at de ikke planlegger å rette det som en mangel.

...Man kan ikke skylde på slitasjeskade med mindre det gjelder utskiftbare deler (slitedeler)...

Litt av poenget er at dette ER utbyttbare slitedeler. Jeg har byttet opptil flere sett da jeg enda brukte QC2/QC15, mens QC25 får hvile til fordel for QC20 som brukes hele tiden. Headsett har uansett en tendens til å bli mugne etter mange langflighter, så det er bra å freshe de opp litt til en rimelig pris (ca 200NOK sist tror jeg?)

Men når det er sagt så er det klart lov å sjekke kundeservisen, og jeg tipper de vil levere ut scrim-kit uten å diskutere ;)

Edit: ser at slike kit koster en femtilapp på ebay, og det synes jeg en fulloverhaling av slitedelene på headsett er verdt selv uten av innmaten kommer ut

Last edited:
Har akkurat byttet ut QC15 med disse:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3240658

Sto mellom disse og QC25, men valgte AKG fordi de er oppladbare (30 timer batteritid, lader på USB), bedre noise cancelling, og ikke minst PLASS. Jeg var utrolig lei av å dra rundt på QC15, som tok alt for mye plass i bagasjen. Disse er veldig mye mindre, og da kan jeg fint leve med at de er on ear, og ikke around ear.

Glemte forresten å si at det var awarden fra What Hifi som satte meg på sporet av dem. De får funke inntil noen lager lettvekts BT-headset som også har noice cancelling OG god batteritid.
De vant forresten en EISA-award også.

Bose-bonanza på kontoret her i dag - plutselig skulle alle teste og flere ble nærmest sjokkert over at lyden forsvant i QC25. Økonomiansvarlig og Internasjonal salgssjef har allerede bestilt, til relativt høy pris :D

Har begynt å bruke de fast til telefonsamtaler og det fungerer så utrolig mye bedre enn å sitte med iPhone6 i hånda! Og til 1.500 NOK var jo dette ekstremt bra...

Last edited:
Jeg har vært i kontakt med BOSE Norge pga en forferdelig feedback-piping i den ene øreklokken på mine gamle QC3. Forventet ikke garanti, da dette var kjøpt i Seattle i 2008...og fikk naturlig nok avslag på det, selv om jeg ikke spurte om garanti, kun spurte om de kunne hjelpe meg.
Så, jeg spurte om de kunne reparere sitt eget produkt, men siden garantien var utgått kunne de ikke det....
Synes det er elendig da det er deres eget produkt... !! De kunne tilby et nytt sett til 1449 NOK, men er i tenkeboksen ang. dette. Synes det høres merkelig ut at de ikke kan ta inn dette til reparasjon, all den tid det er deres eget produkt....
Skulle blitt bra rabalder om vi i min bransje skulle nektet å reparere våre produkter pga at garantien var utløpt....Hadde ikke vart lenge da... ( bilbransje ) :(

Da jeg fikk problemer med en SoundDock som var kjøpt i USA ringte jeg Bose Norge som henvendte meg til deres verksted Senter TV service AS som ligger i Trondheimsveien i Oslo. Jeg ville tatt en telefon til de. Alternativt ta det med deg neste gang du er i USA, da får du erstatningsheadset til $99 hvis du leverer inn ditt gamle.

Så, jeg spurte om de kunne reparere sitt eget produkt, men siden garantien var utgått kunne de ikke det....

Det gir vel ingen mening. Om deres affilierte verksted Senter TV Service AS teknisk sett er i stand til å reparere, hvorfor skulle de ikke ville akseptere fakturérbare oppdrag? Må ha vært en uheldig agent-rulett hos Bose Norge.

Det gir vel ingen mening. Om deres affilierte verksted Senter TV Service AS teknisk sett er i stand til å reparere, hvorfor skulle de ikke ville akseptere fakturérbare oppdrag? Må ha vært en uheldig agent-rulett hos Bose Norge.

Hei LN-FHU,

Det er kun hodetelefoner som er innenfor garantien som repareres, så det eneste vi kan tilby deg er innbytteordningen. Om du forsatt skulle ønske det så er det bare å svare på denne eposten :)

Med vennlig hilsen / Best regards

Emil Jenssen
Service & Support Advisor - Bose Scandinavia

Bose Norway
Phone +47 800 81 130
www.bose.no <http://www.bose.no>

Høres ikke ut som de er interessert.... Får ta en telefon til verkstedet...:8:

Høres ikke ut som de er interessert.... Får ta en telefon til verkstedet...:8:

Ja, det blir vel hipp som happ om det går via Bose om alt repareres i Trondheimsveien allikevel. Men skjønner ikke hvorfor ikke Bose bare henviser til dem. Skulle nesten tro de ville ha modellen ut av omløp.

Det koster vel fort 1000 kr + å få det reparert utenfor garanti. Da er det vel like greit å kjøpe et nytt.

Enig der, men såvidt jeg vet produseres ikke QC3 lenger, så det kan ikke kjøpes. Men har de i innbytte så skal jeg vurdere det. Har sendt dem en mail nå med forspørsel om avslag i pris, nettopp fordi de nekter å reparere dem.

24 timers salg hos komplett.no i dag

QC25 av alle typer til 2395,-
Ikke like billig som i gamle dager, men fortsatt litt å spare