Om Bose og noise cancelling headsets

Re: Bose

Vi var 3 kollegaer på jobb som fikk rasket med seg QC15 fra Elkjøp Skøyen. Flere som stod i kø for dette headsetet. Beholdningen var vel ca 60 stk, og 20-25 gikk de første minuttene. Så til dere som sokner til Elkjøp Skøyen må være kjapp :)

Thomas

Etter å ha testet QC3 mot QC15 i ulike settinger er min konklusjon at lydkvaliteten er helt overlegen på QC3. Lyden fra QC15 blir nokså spinkel i sammenligning.

Den aktive støyreduksjonen er nok den samme på begge, men den passive er naturlig nok noe bedre på QC15.

Mitt råd er å kjøpe QC15 hvis du først og fremst skal ha dem for støyisolasjonenes del, men hvis du prioriterer god og fyldig lyd vil QC3 være det absolutt beste valget.

Selv om QC3 er mindre enn QC15 har faktisk etuiene temmelig lik størrelse.

Last edited:
Bose

Nå er de nye QC20 her.. Tenker å skaffe meg noen sånne. Prisen er litt stiv, men hadde vært topp å spare litt plass i sekken kontra QC15 på enkelte turer.

Bose

Ojoj..

Nettopp kjøpt meg QC20. Førsteinntrykket er rett og slett fantastisk bra! Lydisolasjonen er rett og slett imponerende og lyden likeså!

Løp og kjøp!!!

Ojoj..

Nettopp kjøpt meg QC20. Førsteinntrykket er rett og slett fantastisk bra! Lydisolasjonen er rett og slett imponerende og lyden likeså!

Løp og kjøp!!!

Brukte mine QC20 hjem fra JFK for 14 dager siden - de i ørene kombinert med 787 var nesten som å sitte i lydstudio :)

Noen som har sett noen knalltilbud på QC15 i det siste? Beste jeg kan finne nå er hos Soundgarden til 1995,- Ikke dårlig pris det akkurat, men har sett bedre.

Selv kjøpte jeg de brune når salget åpnet kl 8.

Greit å kunne skille seg litt ut, på mange avganger er jo sølvgrå QC15 et svært vanlig syn. Og med nye regler for bruk av el.utstyr så kan en jo nå stenge all lyd ute fra man reiser hjemmefra til man er fremme, eneste unntaket er vel sikkerhetskontrollen :P

Fikk min meget hyggelig far til å stikke innom Elkjøp på Skøyen kl 1010 i dag siden jeg var opptatt på jobb. Da var det utsolgt, MEN han fikk bestillt til NOK 1495 og de skal visstnok komme neste uke....overraskende bra service for en gangs skyld....

bose-qc20i-noise-cancellation-headphone_01.jpg

Etter å ha investert i disse i fjor høst vurderer jeg sterkt å selge mine QC3 og QC15, keep an eye out i området om det blir aktuelt.
QC20 is 'tha thing - så utrolig digg med fantastisk lyd, NC og man kan faktisk ligge på siden å sove på flyet uten at man har store klumper på ørene! :)

Etter å ha testet QC3 mot QC15 i ulike settinger er min konklusjon at lydkvaliteten er helt overlegen på QC3. Lyden fra QC15 blir nokså spinkel i sammenligning.

Really ?
Har hatt begge to, og `skulle ønske´at jeg syntes QC3 låt best siden de er mindre og coolere, men opplever at de billigere, mere klumpete -15 låter klart bedre, ikke minst i diskantområdet. Men mulig det forteller noe om ørene mine etter å ha vært utsatt for cymbaler og amper på bra guffe over år. :)
Skal uansett få sjekket ut QC20 snarligen. :)

Last edited:

Really ?
Har hatt begge to, og `skulle ønske´at jeg syntes QC3 låt best siden de er mindre og coolere, men opplever at de billigere, mere klumpete -15 låter klart bedre, ikke minst i diskantområdet. Men mulig det forteller noe om ørene mine etter å ha vært utsatt for cymbaler og amper på bra guffe over år. :)
Skal uansett få sjekket ut QC20 snarligen. :)

Ja, really! ;) Jeg skulle også ønske det var motsatt, ettersom den passive støydempingen på QC15 er overlegen, men dessverre finner jeg lyden, særlig bassen, mye bedre i QC3. Alt for mye diskant i QC15 etter min mening.

Jeg er på jakt etter nytt headset, og etter mye research står det mellom QC3 og QC15. Tidligere har jeg brukt koss porta pro, men nå er det på tide med støydemping :)

Jeg har et noe snodig spørsmål.. Jeg bruker til daglig briller, og opplever at koss legger press på brillene som skaper ubehageligheter og til tider hodepine. Er det noen som har erfaring med komboen briller og QC3 og/eller QC15?

QC15 er over-ear (ligger rundt ørene), mens QC3 er on-ear (ligger på ørene). Bruker du briller, er vel sistnevnte det beste. Rent lydmessig og isoleringsmessig er vel begge bra, men QC15 er jo naturligvis litt bedre da det er over-ear.

Jeg er på jakt etter nytt headset, og etter mye research står det mellom QC3 og QC15. Tidligere har jeg brukt koss porta pro, men nå er det på tide med støydemping :)

Jeg har et noe snodig spørsmål.. Jeg bruker til daglig briller, og opplever at koss legger press på brillene som skaper ubehageligheter og til tider hodepine. Er det noen som har erfaring med komboen briller og QC3 og/eller QC15?
Jeg har QC3, som er omtrent hundre millioner ganger bedre enn PortaPro - både for deg selv og alle rundt deg (PP lekker grusomt mye). Har ikke opplevd problemer/irritasjon med QC3+briller.

Noen som har QC20 og har prøvd QC15: Hvordan er lydkvaliteten og lydisoleringen for øreproppene contra headsettet? Vurdere å levere tilbake mine QC15 og bytte til et sett QC20...