Om automatinnsjekk og bagagedrop

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
På vei hjem fra ARN denne uken måtte jeg fly om OSL i stedet for CPH som jeg finner bedre med tanke på at i OSL må man hente ut bagasjen og sjekke den inn igjen.

Flyselskapene har jo oppfordret oss alle til å bruke automatinnsjekk da det skal gå mye raskere.

Da jeg kom på OSL og hadde tatt bagasjen gjennom tollen skulle jeg bare levere fra meg bagasjen på baggage drop'en da den var ferdig merket allerede.

JEG MÅTTE STÅ I KØ I 18 MINUTTER FOR Å FÅ LEVERT DEN.

Og det er ikke første gang. Forrige gang måtte jeg vente like lenge i kø slik at jeg kom for sent til å sende bagasje.

På ARN var det ikke kø i det hele tatt!!

Hva er det OSL gjør feil her? Hvorfor skal det ta så utrolig mye lenger tid å få levert bagasje som er ferdig merket her enn andre steder?

SGS bør snarest sette flere folk i skrankene. Det kan da ikke være meningen at man skal måtte vente i nesten 20 minutter for å sende en bagasje man selv har sjekket inn?

Andre som har lignende opplevelser??

BF:question:
 
Har slått meg at det ville bli et problem, men har ikke opplevd å måtte vente noe særlig. Nå sjekker de jo legitimasjon også. Spørs hvor mye tid de egentlig sparer...
 
Det er for få skranker på Gardermoen. Håper Norwegian klarer å få til 4 bagdrop for ellers vil det nye systemet fungere dårlg.
 
Ja, det er stadig kø på baggdrop på OSL, og jeg har oppdaget at de lar flere faktisk sjekke inn på baggdrop. Og da er jo poenget borte. Heia!
 
Jeg har ikke problemer fordi jeg an bruke EBG-skranken eller biz-skrankene på OSL... men på Flesland er det jevnt over hopless da de ikke har slike skranker. Det er en litt annen problemstilling enn den enorme bagdrop-køen jeg ser på OSL hele tiden, men er irriterende dårlig service for kunder det og.

-A
 
Det kommer til å bli en kamp mellom flyselskapene i sommer for å sikre seg nok innsjekkskranker. Hele pax/bagasjesystem begynner å bli underdimensjonert overalt...
 
Back
Top