Re: FlyViking - statustråd
Kort oppsummering fra nord24:
+ en lang utredning om deice-hendelsen som han var ansvarlig for.
+ misnøye og ønske om å komme tilbake:
+skryt av hans jobb i Nigeria... jaja.
https://www.nord24.no/jobb/samferds...ikke-for-jeg-ble-et-hode-kortere/s/5-32-91245
Denne artikkelen er utvilsomt et herlig bidrag til Hotel Cæsar-stemningen
EDIT: Forøvrig er denne Marcel Boerkoel en Nederlender, virker som det er veldig mye dutchies som importeres inn i FlyViking. Og det virker som en slags merkelig connection mellom Nigeria og FlyViking. Man kan søke opp Marcel Boerkoel's LinkedIn, som viser at også han har jobbet i Arik Air (Nigeria) før han kom til FlyViking. Rett fra ekvatoriale områder til de mest harde vinterforholdene Europa kan tilby. Spenstig
DOBBELTEDIT: Gjennom litt reverssøk på google/LinkedIn finner jeg flere nederlendere med fortid i Arik Air som jobber i FlyViking. Alle er kapteiner i FlyViking.
Kan det tenkes at Dash 8-piloter som ikke finner jobb får enkle flytimer i Nigeria?
Dagens førsteside av Nordlys bekrefter saken. Har desverre ikke tilgang
Kort oppsummering fra nord24:
"Flykaptein Stig Thuv har fulgt Ola Giæver i tykt og tynt i over 20 år – gjennom en karriere i Widerøe, og nå i FlyViking.
Men akkurat nå er han i en «vente-periode». Kontrakten med FlyViking gikk ut i slutten august, og er ikke fornyet.
I forrige uke ble Marcel Boerkoel godkjent som ny Deputy NPFO, Thuvs stilling i FlyViking."
+ en lang utredning om deice-hendelsen som han var ansvarlig for.
I flere dokumenter som Nord24 har fått tilgang til omtales møter mellom Accountable Manager i FlyViking og luftfartsdirektør Lars Kobberstad (eks toppsjef i Widerøe), samt avdelingsdirektør i fagavdelingen, Wenche Olsen.
+ misnøye og ønske om å komme tilbake:
- Jeg har uttrykt misnøye med tidligere ledelse, og derfor ikke fornyet kontrakten. Jeg har sagt at jeg ikke tegner ny kontrakt før det kommer ny ledelse. Nå er Heine Richardsen like om hjørnet. Jeg har opplyst Ola om at jeg ønsker å fornye kontrakten når Heine Richardsen tar over lederskapet av FlyViking.
+skryt av hans jobb i Nigeria... jaja.
https://www.nord24.no/jobb/samferds...ikke-for-jeg-ble-et-hode-kortere/s/5-32-91245
Denne artikkelen er utvilsomt et herlig bidrag til Hotel Cæsar-stemningen

EDIT: Forøvrig er denne Marcel Boerkoel en Nederlender, virker som det er veldig mye dutchies som importeres inn i FlyViking. Og det virker som en slags merkelig connection mellom Nigeria og FlyViking. Man kan søke opp Marcel Boerkoel's LinkedIn, som viser at også han har jobbet i Arik Air (Nigeria) før han kom til FlyViking. Rett fra ekvatoriale områder til de mest harde vinterforholdene Europa kan tilby. Spenstig

DOBBELTEDIT: Gjennom litt reverssøk på google/LinkedIn finner jeg flere nederlendere med fortid i Arik Air som jobber i FlyViking. Alle er kapteiner i FlyViking.
Kan det tenkes at Dash 8-piloter som ikke finner jobb får enkle flytimer i Nigeria?
Last edited: