Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
.. og hvor mange kofferter trenger man å 'selge' for å dekke inn merkostnaden?
Undrer meg over at jaas bruker så mye tid på å bare poste negative innlegg om FV [emoji3]
Det vet nok FV og Securitas best svaret på
Ja, det skulle ikke forundre meg.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ola Giæver jr. og FlyViking tapte anbudet om de statssubsidierte kortbanerutene i Nord-Norge (FOT-rutene). Dermed er det nye flyselskapet avskåret fra å fly ruter i direkte konkurranse med anbudsvinner Widerøe på disse strekningene. Eneretten til Widerøe gjelder blant annet Bodø-Lofoten, Tromsø-Sørkjosen og flere ruter i Finnmark.
Men for to år siden fant Giæver et smutthull. Nå vil han ta det i bruk, skriver Nord24.
– Vi kan ikke fly passasjerer mellom flyplassene som er i FOT-rutene. Men vi kan plukke opp passasjerer i Båtsfjord, Vadsø, Sørkjosen og Leknes og fly dem videre til Tromsø eller Bodø, så lenge de har en billett til Oslo. De to billettene må være kjøpt i samme transaksjon.
– Og da er det Norwegian som skal fly dem videre?
– Det kan jeg ikke forskuttere, men det er tanken, sier Giæver – som har et svært godt forhold til Norwegian-eier Bjørn Kjos. De to selskapene har tidligere bekreftet at de er åpne for å samarbeide.
Men bermerker at regelverket er komplisert. Giæver er sikker på at de vil få rett.– Den går ikke, sier fagdirektør Morten Foss i Samferdselsdepartementet.
Hvem kjører trafikkprognosene hos dem? Hvis han tror han kan gjøre butikk på kun transferpassasjerer fra steder som Båtsfjord, er han gal. Selv om man legger til lokaltrafikken, er det ikke mulig å drive usubsidiert. Spesielt ikke når man ikke har enerett på strekningen.
Over en time i et sånt lite fly??? Nei takk!
Tror du forstår at Sondbjo ikke syns det er særlig behagelig. Støy og komfort selvsagt.
Hehe, men dette er hverdagen for mange av oss nordboere. Alltid lurt å sette seg langt bak i D8 da, da slipper man den verste støyen.
Jeg har ikke problemer med små lokal turer om det blir mer si 1 time og 30 minutter syns jeg det er litt mye...
Finnes det toalett på de flyene forresten?
God vi har ruteeksperter her på forumet, så slipper han å gjøre den tabben![]()
hvis de i det hele tatt får lov.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.