• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Status
Not open for further replies.
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen! ;)
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by JohnnyEagle

Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen! ;)

Over hodet ikke! SAS Braathens har hatt trofaste kunder her siden flyplassens morgen. Takka er at de nå skal tyne enda flere kroner ut av reisende OSL-MOL-OSL. Hvilken annen rute har et snitt på 103 pax eller flere på hver eneste flyvning i SAS systemet her til lands???
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Det er temmelig uinteressant hvor mange pax man har. Det som er interessant er hva de betaler. At konkurrentene ikke staar i koe for aa overta, er nok et tegn paa at heller ikke de ser det store potensialet ...
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Nå kan vel få byer i Norge måle seg med Trondheim når det gjelder å få konferranse gjester til byen.. Til Trondheim kommer man fra nord, nordvest og syd - der kan ikke Molde måle seg - ei om SAS tredobler dagens tilbud!!!
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Selvfølgelig er det bedre å ha 1 pax som betaler 100.000 for en enkeltbill enn 100 som betaler 1.000 for tur retur LN-MOW. Såpass skjønner til og med jeg. Men når saken er den at OSL-MOL har et høyt innslag av forretningsreisende og SAS Braathens tidligere her i høst inrømmet at det er vanskelig for privatreisende å få seg billig bill på strekningen etter at ordføreren i Molde tok opp saken med dem, ja da har jeg litt vanskelig for å forstå at det er slik de ønsker å behandle sine kunder.

Men det er da ikke første gang SAS Braathens utøver maktarroganse... Det finnes plenty av elsempler bare i byen nord for Molde.

Men hvor mange konkurenter finnes på det norske markedet? 1, om jeg ikke tar helt feil. Og denne konkurenten venter nok til 2008 før de er på plass. De står på sitt og sier at deres 733 ikke kan benyttes på Årø før asfalten har blitt lengere.
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by EB

Nå kan vel få byer i Norge måle seg med Trondheim når det gjelder å få konferranse gjester til byen.. Til Trondheim kommer man fra nord, nordvest og syd - der kan ikke Molde måle seg - ei om SAS tredobler dagens tilbud!!!

Det har du nok rett i EB, men poenget er at SAS Braathens har kuttet så kraftig i tilbudet at frekvensen begynner å bli et hinder. Forretningsreisende og kursdeltakere vil ha frekvenser, private/fritid vil ha billige bill... nå er det ingen som får noen av delene.
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Rart at hvis noen kutter kraftig i et økende marked så burde vel andre aktører hive seg på...eller?
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by EB

Rart at hvis noen kutter kraftig i et økende marked så burde vel andre aktører hive seg på...eller?

Ja, i 2008. Men da skal du bare se at SAS Braathens kommer flere frekvenser... under påskuddet at "Dette har vi planlagt lenge og vi har hele tiden hatt våre kunder i tankene". Akkurat som på KSU-SVG. Var mange fra næringslivet/oljebransjen som maste på SAS Braathens om et tilbud, men ingenting skjedde før City Star startet sine flygninger.
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Hehe...

Du prøver og du prøver, ENML, men du får det ikke helt til.

Idrettstyret har vel da også latt være å legge ledermøtet sitt til Røros på grunn av dårlige flyforbindelser dit også.

Det er neppe SAS Braathens' ansvar å sørge for at idrettstyret eller andre organisasjoner for den saks skyld, skal kunne holde sine møter på alle mulige merkelige utkantsteder.

(Bøyer meg ned og venter på "incoming"... :wow: )
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by enml
Men det er da ikke første gang SAS Braathens utøver maktarroganse... Det finnes plenty av elsempler bare i byen nord for Molde.

:colgate: :lol: :p ^_^
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Nei, men hadde SASBU droppet å fjerne avgangene som ble fjernet før jul hadde problemet vært borte. Kristiansund har langt lavere antall reisende, men fortsatt flere flyavganger lørdager.

Slik situasjonen er på lørdager må det være bedre å sette inn flere avganger med F50, enn en avgang med 737.
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by Nick Figaretto

Hehe...

Du prøver og du prøver, ENML, men du får det ikke helt til.

Idrettstyret har vel da også latt være å legge ledermøtet sitt til Røros på grunn av dårlige flyforbindelser dit også.

Det er neppe SAS Braathens' ansvar å sørge for at idrettstyret eller andre organisasjoner for den saks skyld, skal kunne holde sine møter på alle mulige merkelige utkantsteder.

(Bøyer meg ned og venter på "incoming"... :wow: )

Incomming comming!
Nå er det vel ingen her som har snakket om SAS Braathens sitt "ansvar" å få sørget for avvikling av idrettsstyrets møter. Men, du finner ikke mye ydmykhet overfor kunden i SAS Braathens (og da tenker jeg på konsernets politikk). De skryter uhemmet i allskens reklamer om "from the producer of stort rutenett og maænge afganger"... realiteten er en helt annen på de flyplasser hvor de er alene på en rute...
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by enml
De skryter uhemmet i allskens reklamer om "from the producer of stort rutenett og maænge afganger"...

Stort rutenett er jo riktig, og mange avganger er jo egentlig riktig :p OSL-TRD og OSL-BGO har vel god regularitet, men hva de kan tilby til mindre destinasjoner sier de ikke like mye om :p
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Hva er egentlig problemet?

OSLMOLOSL har 5 avganger daglig på ukedagene og søndager samt 2 på lørdager. Dette er sutring i lik linje som vi kjenner fra den kanten av landet. Når dere klarer å få til en felles flyplass der, så vil frekvensene bli mye større og da får dere helt sikkert glede av idrettstyremøter også i Molde (gjesp).
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Jammen for f*** Wiggo... Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt at SAS dropper frekvenser på MOL.
WF tapte (visstnok) ikke penger på ARN-TRD, men hvor mange sutretråder med samme argumenter om og om og om og om og om og om igjen så du p.g.a. at de la ned ruta?

Kan du ikke ta deg en pause fra dette temaet? Argumentene dine var oppbrukte for 23 tråder siden.

Mener ikke å være slem, men er litt lei, og det er da så mye mer fornuftig du kan bruke tiden din på?

Ærlig hilsen,
Jens
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Dette skjer vel jevnlig i mange byer rundtomkring.

Tilbudet på lørdager til Alta, Harstad/Narvik, Haugesund, Røros etc etc er neppe optimalt for alle......

Avgjørelsen som er tatt i Idrettsstyret er ikke uvanlig.....
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by enml

Originally posted by JohnnyEagle

Norwegian, coast air, bergenair, widerøe behandler Molde enda værre på lørdager! sammensvergelse mot den lille byen i Romsdalen! ;)

Over hodet ikke! SAS Braathens har hatt trofaste kunder her siden flyplassens morgen. Takka er at de nå skal tyne enda flere kroner ut av reisende OSL-MOL-OSL. Hvilken annen rute har et snitt på 103 pax eller flere på hver eneste flyvning i SAS systemet her til lands???

DY har 0 - null avganger mellom OSL MOL
SAS har opptil 5 daglig

Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by dc-8-63

Foelger vi ENML standard for hva som er ikke er raatten behandling av Molde, er det enkelt for SAS aa bli like gode som DY her...slutt aa fly !!!

Jeg må vel si at jeg er litt uenig i resonnementet ditt her. Det kan vel tenkes ar Molde er en såpass marginal destinasjon at det ikke er rom for mer enn en aktør. Det er da ikke vanskelig å skjønne at DY ikke starter opp trafikk på Molde så lenge SAS er etablert der. Hva som evt skulle skje om SAS trakk seg ut vet vi vel lite om (kanskje starter DY opp OSL-MOL da ...?).

Når det er sagt så klarer jeg ikke å piske opp det helt store engasjementet rundt det at SAS gjør disponeringer som man må anta bidrar til å bedre lønnsomheten til konsernet (men jeg skjønner at moldenserne ikke liker at flytilbudet blir redusert). Jeg tror ikke SAS gjør dette for å jævles spesielt mye med moldenserne, men det er nok en konsekvens av at SAS er alene på destinasjonen og at ruten er marginal slik at en ny aktør ikke vil finne det lønnsomt å etablere seg så lenge SAS er der.

Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink
 
Re: Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek

Originally posted by TOS

Så litt meningsløs statistikk: Fra Tromsø har vi per i dag 8 avganger med SAS til OSL og 3 avganger med DY (ukedager). Det blir ca 5800 innbyggere per avgang. Fra Molde til OSL har man 5 avganger, noe som vil si at det er ca 4800 innbyggere per avgang...:wink

Når du legger til at Tromsø er et regionsentra og Molde bare har en liten flyplass uten "connections" bli det enda skjevere (om vi ser bort fra at ML kanskje har færre seter på sine flygninger-F50 ;) ) Er vel bare litt over 1 time kjøring så har du en ny flyplass og flere avganger, syns overhodet ikke synd på Romsdalingene, de har nesten for mange avganger den dag i dag. Tror det er fornuftige kutt, flyene kan brukes til fine utenlandsruter i helgene..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top