SAS begynner med muligheten for reisende til å kjøpe biofuel

mckvakk

ScanFlyer Blue
SAS begynner med muligheten for reisende til å kjøpe biofuel

Var nettopp innom for å sjekke noe på en booking og la merke til at det var mulig å sponse sas med biodrivstoff. Prisen, ihvertfall for min reise var 100kr per 20 minutter med biofuel (for en reisende)

Nå er ikke jeg rammet av flyskam så tviler på jeg kommer til å betale ekstra for dette, og syns vel egentlig det burde vært selvsagt at de brukte så mye av det som mulig i billettprisen, men dersom dette er ekstremt mye dyrere er det kanskje en god ting for enkelte å lette samvittigheten litt.

Hva tenker dere?

Wwon8th.jpg

uj50c8Q.jpg

Re: SAS begynner med muligheten for reisende til å kjøpe biofuel

Avlat, som kirken kalte det i gamle dager. Det er slik de ranet til seg de verdiene de sitter på selv den dag i dag ..,

Avlat, som kirken kalte det i gamle dager. Det er slik de ranet til seg de verdiene de sitter på selv den dag i dag ..,

Nope, SAS kjøper en del biofuel og denne koster 2-3 ganger prisen av Jet A1. Selskapet må prøve å få inn noe av ekstrakostnadene på en eller annen måte og de som kjøper denne tilleggstjenesten bidrar til at dette er mulig.

Aldri i verden om jeg betaler noe ekstra for den ene eller andre typen drivstoff. De prisene svinger jo uansett fortere enn humøret til Kjos, så de får kalkulere dem inn i totalen.
Litt miljøvennlig champagne derimot....

Back