Klokken tikker fort for SAS nå desverre. De siste 10 årene har de "svidd av" 65 milliarder kroner....vanvittig!
W
SAS om salgsryktene:
- Frustrerende
SAS skjønner ikke hvor alle ryktene kommer fra
Vilka flygplan är det som akut behöver ersättas? MD 80 flottan ersätts redan av leasade Boeing 737NG och snart även Airbus A320.
Det är ingen panik med att beställa en ersättare till Airbus A340/333 än. Den äldsta widebody kärran är 11 år. Däremot skulle det behövas en rejäl modernisering av kabinen.
Salgsinntekter, ja, pluss emisjon.[/url]
Några av SAS stora lån ska förhandlas om i början av nästa år och det finns en viss tveksamhet om hur dessa ska förlängas och i vilken form.
Venstre vil ikke se passivt til, hvis SAS er i fare for at krakke, står der her:
http://epn.dk/brancher/transport/luft/article4888052.ece
Den där artikeln tycker jag summerar upp hela SAS situation rätt väl och är nog en del av roten till problemet. :headbang
Hade marknaden fått bestämma hade SAS gått i konkurs för länge sedan. Men ett visst land verkar sätta totalstopp för exempelvis en försäljning till marknadsmässiga villkor utan förbehåll.
Artikeln du länkar till bekräftar ju mer eller mindre att Danmark är livrädda för att förlora sin SAS-hub i CPH.Venstre vil ikke forhindre et salg af SAS, dog må man vel nok sige, at som investor er tidspunktet ikke særligt godt. Enten bedst at lade det krakke (og dermed er alle pengene tabt) eller få det op at stå igen.
Men ingen forhindrer jo Norge og Sverige i at sælge deres aktier, uden at Danmark gør det samme.
Om den danske stat skal skyde penge i SAS, har jeg den holdning, at hvis et flertal af de private investorer er klar til at bakke op med en kapitalindsprøjtning, så er det i orden, at staten også gør det, da man så kan forsvare, at det sker på markedsvilkår.
Venstre frygter derfor for konsekvenserne af en eventuel SAS-konkurs eller et opkøb af flyselskabet.
"Hvis SAS enten bliver solgt eller ender i en så alvorlig situation, at man må dreje nøglen om, ja så kan det ende med at se ualmindelig kritisk ud for Københavns Lufthavn, som jo i høj grad er båret oppe af SAS's aktiviteter."
"Jeg tør næsten ikke tænke på, hvilke konsekvenser det vil få for Hovedstadsregionen, hvis Københavns Lufthavn mister sin status som knudepunkt," siger Martin Geertsen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.