Hvem ser man på som en kjøper av WF? Braathens Aviation?
Ouchies. Det virker som desperate planer, siden ingen med sunn fornunft ville selge ut WF... Men presset virker sa enormt at man na evaluerer alle muligheter. Dette kan i verste fall bety at SK mister WF over tid som feeder til CPH... :8:
Og jeg har en fölelse at dette er ikke enna alt hva kommer i den nye spare-runden fra SAS. Men na skulle ogsa de siste optimister forstar hvor alvorlig det star for SK og at selskap kjemper en desperat kamp for a overleve...
SAS har vel mindre feed fra WF enn fra eks DAT og Nextjet inn til CPH. Du må ikke eie et flyselskap for å få feed fra det - det trodde jeg vel egentlig du visste....?
Ouchies. Det virker som desperate planer, siden ingen med sunn fornunft ville selge ut WF...
Da har kaptein og investor Ole Gievær vært ute og sagt at han, ansatte og investorer evt. er med på å forhandle om å kjøpe WF dersom SAS skal selge. (Kilde: TV2-nyhetene)
Han fremstod ikke lite pretensiøs heller da![]()
Det kan vel være av betydning hvem som eventuelt kjøper WF. La oss si at DY eller et annet flyselskap som ikke er i *A kjøper WF. Jeg antar at de da vil være litt mindre interesserte i å la WF feede inn til CPH og SK sitt rutenett.
Filosofien til enkelte her er tydeligvis at det er galskap å selge et selskap som går med overskudd, men det er vel egentlig da man SKAL selge? Spesielt hvis det er en risiko for at det engang kan snu. Spanair ble en dyr lærepenge...!
Man selger vel typisk om man mener at verdien som realiseres i salget er større enn verdien man selv mener man får ut av selskapet, og denne verdien kan være koblet til verdien av å få inn cash.
Hmm kan ikke annet enn å riste på hodet når jeg fikk lese:
Hentet fra :
http://boarding.no/art.asp?id=51555
CAU - den danske fagforeningen til de kabinansatte i SAS, uttaler seg for første gang om den nye store spareplanen i flykonsernet.
- Under den siste overenskomsten gav kabinpersonalet en hel månedslønn per medarbeider i besparelser. Det skjedde fordi personalet ønsket å bidra til å holde SAS flyvende, sier CAU`s nye leder Henrik Parelius til Berlingske.
De kabinansatte ser på seg selv som garantisten for at kundetilfredsheten ikke er blitt mindre - de mange innsparingene tiltross.
Henrik Parelius sier at de gjerne vil bidra også denne gang, men legger til:
- Vi føler behov for at påpeke at det kundene etterspør i luften som kabinepersonalet skal levere; nemlig kvalitet, trygghet, service og kulturell identitetskraft, er under økende press i takt med at kabinpersonalet kommer under press. Mens kabinpersonalet har imøtekommet ledelsens krav om besparelser gang på gang, så har personalet også sikret at kundetilfredsheten er i topp, sier Henrik Parelius.
----------------------------------------
Hva skal til før man fatter alvoret?
Hvilken signaler sender det til andre fagforeninger som må akseptere disse nye sparekravene før CAU?
CAU får jo den halve månedslønnen dekket av fagforeningen, det er ikke slik at de får mindre penger å disponere.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.