Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Når jeg skal på tur så er det reisetid og pris som er viktigst, god komfort og service er selvsagt også et stort pluss. Jeg betaler heller kr 2500 for en direkte reise enn 2000 for en tur via OSL eller AMS. Tid er penger! :)
Jeg får også en større loyalitetsfølelse mot selskaper som satser fra min flyplass, slik som KL og FNS som gjør det enkelt å komme seg ut i verden herfra.

Der har du jo hele paradokset i et nøtteskall.

Hvor langt strekker lojaliteten seg før den glir over i et spørsmål om pris?

Last edited:

Der har du jo hele paradokset i et nøtteskall.

Hvor langt strekker lojaliteten seg før den glir over i et spørsmål om pris?

Min lojalitet til Nonstop strekker seg langt siden de er et nystartet, lokalt selskap som satser der ingen andre tør/vil.
De ser også ut til score bra på alle viktige parametre, reisetid - pris - service - komfort.
Jeg kikket litt på priser direkte fra KRS til høsten da vi skal ha en tur med familien, Nonstop til Dubrovnik ca. 2500,- Kroatiaspesialisten til Split 4000,- og SAS til Alicante 4000,-

Jeg synes Flynonstop har gode priser til KRS å være, og det er uaktuelt å kjøre 2 x 3 timer til Torp for å fly litt billigere (kanskje) med Ryanair eller Norwegian.
:fly

Jeg kikket litt på priser direkte fra KRS til høsten da vi skal ha en tur med familien, Nonstop til Dubrovnik ca. 2500,- Kroatiaspesialisten til Split 4000,- og SAS til Alicante 4000,- :fly

Selvsagt flyr du og familien med FNS da, et meget bra tilbud! Blir sikkert topp ferie :cool:

La oss alle håpe det er mange som dere. Hele tiden. Daglig. Året rundt. Uke etter uke.

Last edited:

FVN meddeler at de har hatt en kabinfaktor på 35 % i de 3 ukene selskapet har hatt fly i lufta. Mens det allerede er et belegg på over 50 % i september-oktober. Artikkelen er låst: http://www.fvn.no/okonomi/Flere-flyr-med-Flynonstop-2409866.html#.UZNIWeDmqlc

Mon tro om ikke vi kommer til å se flere W slynger i fremtiden. Så kanskje noen flere norske flyplasser kan glede seg til besøk av Elias.

Last edited:

FVN meddeler at de har hatt en kabinfaktor på 35 % i de 3 ukene selskapet har hatt fly i lufta. Mens det allerede er et belegg på over 50 % i september-oktober. Artikkelen er låst: http://www.fvn.no/okonomi/Flere-flyr-med-Flynonstop-2409866.html#.UZNIWeDmqlc

Nå kan det også legges til at dette er over budsjett så langt, og at innbookingen fremover ser bra ut. Hvilket er veldig gledelig. Gøy med et selskap som tør å gå litt motsatt av de andre. De jeg hører om som har reist med dem er meget begeistret og imponert over både seteplass og service.

London er mest poulært sies det, mens Palma de Mallorca er visst heller dårlig.

BF:cool2

Hyggelig hvis det går bra gir dem. Jeg skjønner at Palma kan hå dårlig- en destinasjon også SK og DY har slitt med. Akkurat her er fortsatt charter store og passer best (mye barnefamilier som ønsker ferdig opplegg). Men skjønner ikke at de ikke går for "sikre" vinnere som ALC og AGP som nærmest skriker etter en rute.;) jeg stiller meg også undrende til et par andre av åpningsdestinasjonene deres: f eks Paris som jeg ikke tror på. Håper de har tid og penger til å justere rutekartet litt.

Hyggelig hvis det går bra gir dem. Jeg skjønner at Palma kan hå dårlig- en destinasjon også SK og DY har slitt med. Akkurat her er fortsatt charter store og passer best (mye barnefamilier som ønsker ferdig opplegg). Men skjønner ikke at de ikke går for "sikre" vinnere som ALC og AGP som nærmest skriker etter en rute.;) jeg stiller meg også undrende til et par andre av åpningsdestinasjonene deres: f eks Paris som jeg ikke tror på. Håper de har tid og penger til å justere rutekartet litt.

Paris er faktisk en av topp tre destinasjonene.

KRS-ALC flys jo alt av SAS, og vet ikke hvor lurt det er å fly vinge mot vinge med SAS i oppstarten. Kan bli en dyr affære vist SAS dumper prisen. Men enig i at AGP er en opplagt destinasjon. Tror også GZP kan være aktuell. Er en temmelig stor facebookgruppe som ønsker seg KRS-GZP. Men konkurransen er kanskje veldig hard. Flyr jo utrolige 3 fly i uka til AYT, men man skal ikke undervurdere effekten av direktefly til GZP istedet for AYT.

Klarer de så langt å holde ruta med et såpass tight program hver dag og med bare 1 flyindivid?

Iflg Avinors Kjevik side har de så langt i mai 33 avganger - ingen innstillinger og ingen forsinkelser. :cheers::devot:

Flynonstop fremstår meget profesjonelt, tatt i betraktning at selskapet er bare tre uker gammelt.Det sier journalist Sebastian Schmitz, som skriver for noen av verdens største luftfartsmagasiner, og som besøkte Flynonstop og Kristiansand denne uka.

Han er imponert over hva selskapet har fått til etter bare tre uker på vingene.

- Jeg reiser mye med fly rundt omkring i verden, og mitt inntrykk er at Flynonstop har forberedt seg svært godt, og tenkt igjennom alle detaljer rundt driften. Det er slett ikke alltid tilfellet med nystartede selskaper, sier Schmitz.

Hentet fra http://www.fvn.no/okonomi/Roser-Flynonstop-opp-i-skyene-2412826.html(låst)

Det blir vel en artikkel i Airliner World, eller liggende av dette.

Jeg håper og ønsker for selskapet at de lykkes i den grad at vurderingen fra FVN frister sørlendingene til å bruke selskapet.
Av egen erfaring vet jeg hvor hardt arbeid det er å stable på beina et større
luftfartsforetak.
Dog må jeg si at på sikt er jeg skeptisk til selskapets overlevelsesevne i dagens marked.

Og da kom vel det første kuttet. FlyNonstop kutter rutene til Paris og Berlin ut juli, og regner med å starte opp igjen i August.

Har kun link til artikkelen i FVN, som er betalingsavis.

http://www.fvn.no/okonomi/Kutter-Pa...al&utm_source=facebook&utm_content=&utm_term=

Så da gjelder det bare å finne de riktige rutene med lønnsomt belegg da.....

Uansett dommedagsprofetier eller blind lokal støtte ønsker jeg FNS og andre som måtte ønske eller tørre å starte opp lykke til!!!

Beste hilsen Espen

Storbyturer utenfor sesong er nok relativt vanskelig, så spørs om ikke FlyNonstop må bli flinkere til å sesongtilpasse ruteopplegget i langt større grad

Om sommeren er det vel stort sett Middelhavet som gjelder, samt de burde forsøke å inngå en avtale med en eller annen charteraktør, samt å utvide nisjen sin noe hvis de fortsatt skal være i luften når høsten kommer

Charter-markedet har de snust endel på. Ifølge artikkelen så har de god kontakt med "flere bedrifter".

Videre står det litt om lav kabinfaktor, samt at de satser mer på storby utover høsten, og jakter flere destinasjoner som kan være attraktive for sørlendingene.
De skal også slippe Vinter-programmet om ikke så alt for lenge, så spennende å se hva som kommer inn.

(Mer tør jeg ikke å sitere fra avisen, ellers får jeg vel Someone på nakken. ;) )

Mulig noen har svart på dette før (i så fall - sorry), men hvem eier Flynonstop-flyet? Når Flynonstop gir opp eller går konkurs - hvem blir sittende med flyet?

Burde jo vært en tippekonkurranse på dette forumet - tipp hvilken dato de gir seg eller går konkurs.

Mulig noe har svart på dette før (i så fall - sorry), men hvem eier Flynonstop-flyet? Når Flynonstop gir opp eller går konkurs - hvem blir sittende med flyet?

Flyet opereres av en nederlandsk ACMI-spesialist som heter Denim Air. Hvis FlyNonstop går konkurs så vil samarbeidet dem imellom oppheves og flyet returneres til Denim.

Back