Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

En ting er sikkert. Fedrelandsvennen gjør sitt for at dette skal bli en suksess. Ikke måte på hvilken dekning de har hatt på nett idag og de siste dagene. Må jo være reklame for mange millioner.

En ting er sikkert. Fedrelandsvennen gjør sitt for at dette skal bli en suksess. Ikke måte på hvilken dekning de har hatt på nett idag og de siste dagene. Må jo være reklame for mange millioner.

Det er sikkert!
Nå har de også lagt ut en anmeldelse av første turen til Paris i dag.
Jeg gjengir hovedpunktene her siden man i denne avisen skal ha betalt for det meste:

Terningen ble trillet slik:

Komfort: 6 (meget god plass, behagelige seter, og høytsittende vinduer)
Mat/drikke: 5 (et par tre nivåer over vanlig flymat - ingen taxfree salg ombord)
Besetning: 6 (Meget hyggelig og serviceminded besetning)
Underholdning: 6 (mini ipad utdelt til alle. All info lå på den pluss filmer, musikk, aviser og spill)

Så dette virker meget lovende!!

Måtte dette bli en suksess så andre flyselskap forstår at de må følge etter i service/komfort/matogdrikke!!

Vel blåst, FlyNonstop og Elias!!

BF:cool2

Ja, og godt er det, de er jo også en samarbeidspartner, men også gratisavisene har gjort sitt, dagens Kristiansand Avis:

https://www.buyandread.com/reader.htm?pub=kristiansandavis
og NRK Sørlandet:
http://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-soerlandet

KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Jeg håper Flynonstop klarer seg og får et par fly til. Liker konseptet og at de satser på Sørlandet.

Gikk de på rutetid hele dagen i dag? Avinor.no har ingen ankomst- og avgangstider.

25 minutter forsinket ut fra første flighten. Den gjenspeilte seg egentlig i hele dag. Siste avgang til LCY landet 5 minutter etter oppsatt rutetid.

1132580230.jpg

Bilde hentet fra Agderposten.no - fotograf Erik Holand

Dette er fra første flighten mellom LCY og KRS. Det er jo "motsatt" vei, altså tilbake til Kristiansand, FlyNonstop kanskje kan få en utfordring i å fylle setene.

Det at det var romslig på returflygningene den første uka, har de tatt høyde for. FlyNonstop har budsjettert med null pax på returen første uka. Folk må jo flys ut først før de kan dra hjem igjen. Så jeg tror ikke dette er noen grunn til panikk!

Elias kom nettopp over taket her, fra London Gatwick ser det ut til, men hvorfor det?
Jeg trodde maskinen skulle stå i dag pga. kick-off festen i hangaren på KRS.
Det kan jo være de har tatt en charter, eller hentet gjester til festen...
Ellers ble flyet oppservert lavtflyvende over byen sammen med en innpåsliten vampyr tidligere i dag. :fly

Vet ikke om dette var Charter. Men virker som det er et marked de lukter kraftig på.

Elias kom nettopp over taket her, fra London Gatwick ser det ut til, men hvorfor det?
Jeg trodde maskinen skulle stå i dag pga. kick-off festen i hangaren på KRS.
Det kan jo være de har tatt en charter, eller hentet gjester til festen...
Ellers ble flyet oppservert lavtflyvende over byen sammen med en innpåsliten vampyr tidligere i dag. :fly

I dag hadde de spesialarrangement for 100 inviterte gjester.
De startet i hangaren på Kjevik, og fløy deretter til London City.
Derfra har de vel vært på rundtur i London og omegn.
Elias plukket dem opp på Biggin Hill flyplassen og fløy dem hjem derfra.
Det har ikke ligget billetter ute til salg i dag i det hele tatt på grunn av dette spesialarrangementet.

I dag hadde de spesialarrangement for 100 inviterte gjester.
De startet i hangaren på Kjevik, og fløy deretter til London City.
Derfra har de vel vært på rundtur i London og omegn.
Elias plukket dem opp på Biggin Hill flyplassen og fløy dem hjem derfra.
Det har ikke ligget billetter ute til salg i dag i det hele tatt på grunn av dette spesialarrangementet.

Jeg var klar over at det ikke er ruteflyvninger i dag pga. festen, derfor jeg ble overrasket over å se det komme fra London.
Jeg leste i et magasin at det skal være 300 inviterte gjester, så arrangementet fortsetter nok utover de sene timer. :)

Det at det var romslig på returflygningene den første uka, har de tatt høyde for. FlyNonstop har budsjettert med null pax på returen første uka. Folk må jo flys ut først før de kan dra hjem igjen. Så jeg tror ikke dette er noen grunn til panikk!

Selvfølgelig, men etter hvert så bør man kanskje tenke på trafikken til KRS også. FlyNonstop skal vel først og fremst være et selskap for å frakte oss "sørlendingår" ut i verden non-stop. Men på sikt for at selskapet skal klare seg (noe jeg personlig håper de gjør, flott med slik frisk satsing fra ellers så sindige sørlendinger) så vil de jo være avhengig av trafikk Europa-KRS-Europa.

Selvfølgelig, men etter hvert så bør man kanskje tenke på trafikken til KRS også. FlyNonstop skal vel først og fremst være et selskap for å frakte oss "sørlendingår" ut i verden non-stop. Men på sikt for at selskapet skal klare seg (noe jeg personlig håper de gjør, flott med slik frisk satsing fra ellers så sindige sørlendinger) så vil de jo være avhengig av trafikk Europa-KRS-Europa.
Hvordan skal de klare å få Europa-KRS-trafikk når de ikke er med i søkemotorer på nettet? Med forbehold om at jeg har gjort en dårlig jobb, så tok jeg et par tilfeldige ukessøk på KRS -> FNS-destinasjoner, blant annet på kayak.no, og de var ikke med der.

Hvordan skal de klare å få Europa-KRS-trafikk når de ikke er med i søkemotorer på nettet? Med forbehold om at jeg har gjort en dårlig jobb, så tok jeg et par tilfeldige ukessøk på KRS -> FNS-destinasjoner, blant annet på kayak.no, og de var ikke med der.

De jobber med det. Kommer på flere steder etterhvert. Blandt annet finn.no.
Leste dessuten på FVN.no at en fransk dame fløy med dem til KRS på første flighten fordi hun hadde funnet de via søk.

Det er bilder fra festen her:

http://statigr.am/tag/flynonstop

Presentasjon av nye uniformer? Hehe...jeg vet ikke helt, får litt pikkolo assosiasjoner.
De vil isåfall få nok oppmerksomhet på flyplasser rundt om i Europa.
Det spares ikke på kruttet når Flynonstop inviterer til kalas!

Last edited:

FlyNonstop stakk til AMS i dag kl. 7 så Estonian Air ble chartret.
Noen som vet hva grunnen er?

Det er bilder fra festen her:
http://statigr.am/tag/flynonstop
Presentasjon av nye uniformer? Hehe...jeg vet ikke helt, får litt pikkolo assosiasjoner. De vil isåfall få nok oppmerksomhet på flyplasser rundt om i Europa. Det spares ikke på kruttet når Flynonstop inviterer til kalas!

Gøy å se at de har det moro! :drink:spin:cool:

Og så flott at den franske damen fikk seg et sete fra Paris. One down - 99 to go...

Heia Elias - og hele Kardemommeby, Julius og alle sammen!

Beklageligvis bekrefter innblikkene noen forbløffende provinsielle sider ved satsningen som, etter min mening, på sikt vil være uheldige for den sjarmerende amatør-gjengen som har leid seg et fly på Kjevik. Men vi liker jo underdogs, så spis kake til det er tomt! :lol:

Og - i huleste heller (som de sier der nede) - hvorfor disse ufikse klærne til de søte kabinjentene?

Beklageligvis bekrefter innblikkene noen forbløffende provinsielle sider ved satsningen som, etter min mening, på sikt vil være uheldige for den sjarmerende amatør-gjengen som har leid seg et fly på Kjevik. Men vi liker jo underdogs, så spis kake til det er tomt! :lol:

Hva er det spesifikt du reagerer på? Prosjektet har skyhøy risiko, men på meg virker det som de har gjort mye riktig. Men de lever jo på Kjos sin nåde.

Back