Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Flyet opereres av en nederlandsk ACMI-spesialist som heter Denim Air. Hvis FlyNonstop går konkurs så vil samarbeidet dem imellom oppheves og flyet returneres til Denim.

Det er Flynonstop eller CIT som eier flyet...og leier det til Denim Air og leier Denim med flytjenesten tilbake....(eller noe sånt?) så da blir det vel CIT som skal ha flyet... kan noen bekrefte eller avkrefte?

Northrider/Myhrair
Flynonstop är hyrestagaren gentemot CIT. Denim är enbart opererande bolag men har inget ägande av flygplanet.

Someone
Det stämmer att det visat sig vara låg efterfrågan på storbyer på högsommar, där fokuset visar sig på medelhavet. Justering i trafikprogrammet har därför utförts för att återspegla den efterfrågan.

Vinterprogrammet kommer inom kort!

Mvh
Daniel Lundberg

I stand corrected. :)

Blir spennende med vinterprogrammet. Jeg har ingen kunnskap om planlegging eller hvor sørlendingene vil reise, men det er morsomt å spekulere.

Kunne se for meg Madrid som en potensiell rute. Kanskje også potensiale til en fotballdestinasjon som Manchester er tilstede?

Kunne se for meg Madrid som en potensiell rute. Kanskje også potensiale til en fotballdestinasjon som Manchester er tilstede?

Madrid? Ingen som flyr til MAD fra Oslo en gang. Så hvorfor i huleste skulle det funke fra KRS? MAN kan sikkert funke som fotballdestinasjon, men det gir et problem; Hvem flyr til KRS når det er kamp i Manchester?

I stand corrected. :)

Blir spennende med vinterprogrammet. Jeg har ingen kunnskap om planlegging eller hvor sørlendingene vil reise, men det er morsomt å spekulere.

Ja, blir interessant å se hva de kommer opp med, virker som det blir en alpedestinasjon iallfall, ikke Innsbruck pga. der var det fullt. Hvilke andre skisteder har flyplass i nærheten?
Selv synes jeg en skidestinasjon virker litt smalt.

Ellers bør vel Alicante være bankers, SAS har vinteravslutning i november og det er mange som har leil. der nede. Gazipasa er det også mange som maser om.

FlyNonstop avkreftet vel Manchester i fvn, de mente det ble for smalt og at London dekker fotballbiten.

Kanariøyene? For langt for Elias? De bør ha noen sikre ruter som garanterer høyt belegg, det ville vært svært uheldig med flere avlysninger, folk kan bli redde for å bestille.

Jeg tror Praha, Riga eller Tallinn ville blitt mer populært enn Berlin, spesielt før jul med juleshopping osv. Også mer spennende for gutta.

De nye rutene blir lansert i slutten av uka. :fly

Ellers bør vel Alicante være bankers, SAS har vinteravslutning i november og det er mange som har leil. der nede.

Sikker? KRS-ALC med SK gikk i vinteren som var. Vinterprogrammet fra KRS er ikke komplett ennå, der ihvertfall ikke helgeprogrammet går opp med antall fly som trengs for å dekke charter på søndagen. Så kan godt tenke der istedet kommer nye rutetider til ALC.....

Sikker? KRS-ALC med SK gikk i vinteren som var. Vinterprogrammet fra KRS er ikke komplett ennå, der ihvertfall ikke helgeprogrammet går opp med antall fly som trengs for å dekke charter på søndagen. Så kan godt tenke der istedet kommer nye rutetider til ALC.....

Nei, jeg er ikke sikker, har bare sett at Alicantefolket skriver det. Men det kan jo selvfølgelig være at ikke alt er lagt ut ennå. Så lenge markedet er der så skulle en jo tro at SK var interessert i å fortsette gjennom vinteren.
Belegget er visst bra og prisene ganske høye, så ruten bør være innbringende for SK.
De har jo flydd med B738 ei stund også.

MUC måtte jo være et alternativ til Innsbruck. Da kan det kombineres med adskillige reisemuligheter ut av MUC for de som måtte ønske det. Og så er det bare en leiebil og plutselig er man i alpene.

Ellers er vel Salzburg en mulighet også. Men det er jo bare 1,5 time i bil fra MUC.

BF:cool2

Madrid? Ingen som flyr til MAD fra Oslo en gang. Så hvorfor i huleste skulle det funke fra KRS? MAN kan sikkert funke som fotballdestinasjon, men det gir et problem; Hvem flyr til KRS når det er kamp i Manchester?

Ryanair får det tydeligvis til fra Rygge. Jeg har ikke noe konkrete tall å bevise, men det virker som en rute som går greit.

Men jeg ser hva du mener. Spørsmålet blir jo om det er mange sørlendinger som er intressert, samt om de er villig til å betale litt ekstra for å kunne reise direkte fra Kjevik.

Manchester er ganske stort fotball-sentrum med kort avstand til f.eks Liverpool. Med Manchester som har 2 lag og LFC som har 2 lag. I tillegg spilles roosteren i PL med forskjellige dager. (Noen kamper lørdag, de fleste søndag og noen midtukekamper)

det er vel bare snakk om tid før dette er historie.. fra flynonstop til flystop..

Det var da måte på til pessimisme til en som hevder å være evig optimist i profilen :)

Jeg lurer litt på hvilke markedsundersøkelser FNS har gjort siden rutene stopper så fort, har noen sovet i timen?

Som sørlending krysser jeg alt av fingre, tær og andre lemmer som krysses kan og håpre at FNS har livets rett.

Flynonstop gjør jo helt rett i å teste markedet for så å tilpasse seg før ting går åt skogen. Hadde vært interessant å høre hvordan ruta til London går. Og ei fotballrute til MAN kunne vel klart seg. Det er vel Middelhavet som gjelder om sommeren. At Paris og Berlin kuttes noen måneder er vel ikke så merkelig. De får fly litt charter og W-mønster til andre norske flyplasser innimellom de få rutene som er liv laga fra KRS. Just my 5 ...

'Teste marked' koster penger. Et startupselskap har sjelden nok til å eksprimentere... Hvis ikke hjemmeleksa gjøres ordentlig, blir det fort 'FlyStop', ja... Slik er realitetene.

Tenker høyt:
Oljetrafikk Stavanger-Nordnorge.

Det vil vel være litt på siden av deres forretningsmodell? Slik jeg ser FNS så er det i all hovedsak et Leisureselskap. En rute mellom Stavanger og Nord-Norge vil i hovedsak være rettet mot businessegmentet. Men for all del, direkte trafikk mellom oljehovedstedene (SVG-EVE) er ikke å forakte ^_^

Back