Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Per Braathen eier begge deler!:old

Under 'partnere' på hjemmesiden er det Braathens IT Solutions som er listet, og med Denim som leverandør av wet lease tror jeg ikke man skal legge så mye i det, er nok så enkelt som at det ene underbruket til Braathens har levert IT-tjenester på komersiell basis...

Jeg må si at jeg ikke så denne komme, har fulgt med utover dagen, og vi var flere som prøvde å gjette hvem som kunne stå bak. Flere forslag ble luftet, men vi bommet på alle sammen. Må si at jeg ønsker dem lykke til, men de lener seg kanskje en anelse for mye på leisure? Savnet kanskje litt "bread and butter", destinasjoner (med frekvenser) som ikke nødvendigvis får folk til å heve øyenbrynene, men som kan gi penger i kassa på grunn av høyere yield. Aner ikke noe om hva slags planer de har for back-up, men i første øyekast virker det, som flere påpeker,nok en smule sårbart med det ene flyet. Det er tross alt ingenting som skaper mer oppmerksomhet i media enn når Ola-dunk ikke kommer seg på ferie. Lykke til skal dem uansett ha.

Aner ikke noe om hva slags planer de har for back-up, men i første øyekast virker det, som flere påpeker,nok en smule sårbart med det ene flyet. Det er tross alt ingenting som skaper mer oppmerksomhet i media enn når Ola-dunk ikke kommer seg på ferie. Lykke til skal dem uansett ha.

F.eks. Novair har kun 1 fly i Norge uten at det skaper problemer eller overskrifter på Flyprat så jeg ser ikke helt hvorfor det trenger å være et problem for Flynonstop. Dessuten regner jeg med at Denim, som skal stå for flyvningen, raskt kan sette inn andre fly når det skulle være nødvendig.

Gir ikke dette mer enn 6 måneder. Konkurrentene kommer til å øke kapasiteten og holde prisene nede. Potten er liten i utgangspunktet,og det skal lite til for å gjøre situasjonen uholdbar for en ny inntreder. De kommer ganske enkelt ikke til å få inn nok revenue.

Ingen fare. Dette er folk med is i magen ;)

F.eks. Novair har kun 1 fly i Norge uten at det skaper problemer eller overskrifter på Flyprat så jeg ser ikke helt hvorfor det trenger å være et problem for Flynonstop. Dessuten regner jeg med at Denim, som skal stå for flyvningen, raskt kan sette inn andre fly når det skulle være nødvendig.

Denim Air har en F100 som de sikkert kan bruke som backup. Produksjonen de legger opp til er jo rimelig heftig med over 80 timer i uken, så backup kan nok være greit å ha.

Føler at overskriften her er misvisende. Jeg leser den slik at et etablert selskap begynner å fly fra Kjevik.

Dette er jo et nyetablert norsk flyselskap som faktisk har hovedkontor i Kristiansand. (Egentlig litt surrealistisk)
Det er jo en stor nyhet.

Prøvde å lage en tråd som het selskapsnavnet, men den ble slettet.

Mener for ettertiden at trådens navn bør endres til noe der selskapsnavnet er med. Feks: FlyNonstop, nytt norsk flyselskap eller noe slikt.

De burde også etterhvert få et innleggs-ikon, kanskje med ternene eller noe!!

Har de planer om egne fly i fremtiden eller ? Når?
Om det selvfølgelig går bra med dem.

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - Flynonstop

Utrolig morsomt å se et nytt selskap som er skikkelig gjennomarbeidet og planlagt, og krysser fingrene for en vellykket gjennomføring. Håper bare at ledelsen ikke er så patriotiske at de går på samme smellen som Color Air.

Så får vi bare håpe at nødvendige tillatelser er innhentet fra Freia.

Ingen fare. Dette er folk med is i magen ;)

Hehe! Det var dagens! Ikke bare har han is i magen, han er sågar født og oppvokst med is i både hånd, munn og mage!:D

Føler at overskriften her er misvisende. Jeg leser den slik at et etablert selskap begynner å fly fra Kjevik.

Dette er jo et nyetablert norsk flyselskap som faktisk har hovedkontor i Kristiansand. (Egentlig litt surrealistisk)
Det er jo en stor nyhet.

Prøvde å lage en tråd som het selskapsnavnet, men den ble slettet.

Mener for ettertiden at trådens navn bør endres til noe der selskapsnavnet er med. Feks: FlyNonstop, nytt norsk flyselskap eller noe slikt.

De burde også etterhvert få et innleggs-ikon, kanskje med ternene eller noe!!

Den ble ikke slettet, men posten ble lagt inn i denne tråden, ettersom den allerede var i gang. Og så ser jeg jo nå, at hovedoverskriften har fått tillegget Flynonstop, så da er vel alle happy?;)

BF:fly

......og at Denim får ett litt større fokus på flight safety enn det de har utvist på kontrakt for Forsvaret i sandkassa.......

Frisk satsning! Men jeg stusser på følgende fra websidene:

Alt ifra personlig og oppmerksom service med gratis kaffe, tilbud om å kjøpe smakfulle sandwicher og salater komponert av Trond Moi, til uventet humor og imponerende sang.

Humor og imponerende sang?!

Frisk satsning! Men jeg stusser på følgende fra websidene:

Humor og imponerende sang?!

Har du ikke hørt om sørlandsviser og den sørlandske humoren? :colgate:
Øyvind Thorsen beskrev vel en gang sørlandsk humor som så god at det bare er sørlendinger som skjønner den...

Må jo uansett si at det blir spennende å følge med på, både i opptakten til det hele kommer i gang, og når driften er startet. Den som intet våger, intet vinner!

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, så beklager om det er blitt trukket fram før. Men jeg synes denne var litt søt:

"Flysikkerhet er også en del av besetningens opplæringsprogram, hvor de også blir lært opp i sikkerhetsrelaterte problemstillinger."

Dette var virkelig betryggende. :)

Spennende. Håper de lykkes, men prisene synes jeg ikke var så lave som Norwegian. Itillegg hva skjer om de går konkurs. Da får du ikke noe igjen. Jeg ville ikke sjanse på å kjøpt billett det første året. Kjipt om de går konkurs og du mister din tur du har betalt for. Tøft å starte opp flyselskap nå i disse tider. Er jo så mange selskaper som går konkurs

Spennende. Håper de lykkes, men prisene synes jeg ikke var så lave som Norwegian. Itillegg hva skjer om de går konkurs. Da får du ikke noe igjen. Jeg ville ikke sjanse på å kjøpt billett det første året. Kjipt om de går konkurs og du mister din tur du har betalt for. Tøft å starte opp flyselskap nå i disse tider. Er jo så mange selskaper som går konkurs

Det blir jo enda tøffereå starte flyselskap om alle skulle vente et år før de tør kjøpe billett.

Og om ingen "sjanser" på å kjøpe bilett det første året er vel konkursen ett faktum. Det de trenger er en sterk kundebase som trur og håper at dette vil bringe noe godt til samfunnet rundt.
Selvføligelig kjipt om ett selskap går konkurs, men man kan ikke bare gå rundt å være redd for det heller.

Back