Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Hm er det ikke slik at skal du drive et flyselskap vil du alltid sitte med faste kostander i bunn som ikke vil øke nevneverdig om du har to eller ti fly?

Og skal man først starte et selskap bør man vel søke inn på noen store ruter?

Grunnlaget ut fra Kjevik virker litt tynt? Det var jo en skipsreder som skulle sørge for at de i AES fikk reise ut i den store verden, det holdt vel i knapt et år.

Morro dette, men jeg har ikke helt den store troen på at han vil lykkes med det smale konseptet.

Dette har vi diskutert før Laurenz....... :headbang Se svaret mitt i den andre tråden

Har registrert det. Men ikke slo hodet så hardt i veggen, det gjør jo vondt. ;)

Om det er noe trøst så har jeg allerede støttet "dit" nye flyselskap og kjøpt en billett til Paris. :colgate:

Har registrert det. Men ikke slo hodet så hardt i veggen, det gjør jo vondt. ;)

Om det er noe trøst så har jeg allerede støttet "dit" nye flyselskap og kjøpt en billett til Paris. :colgate:

Hehe. Liker Flynonstop, men nå jobber jeg i SAS. Så SAS er nok mer "mitt" selskap....Nærmere bestemt SGH, så spent på hvem som får handlingen....

Last edited:

AES ble jo et stolthetsprosjekt for Color Air om du spør meg, og nå kjenner jeg ikke til hvor mye folk som bor rundt AES, men tror KRS har noe større befolkningsgrunnlag å ta av.

Og ingenting slår skjærgården en smeida' på sommeren, så turistene utenfra har nok av fine ting å reise til KRS for, dere kan ta fjordene deres å stappe de langt inn et sted hvor sola ikke skinner ;) (har høydeskrekk utenfor fly, ser ikke poenget med å være mer en 1m over havflata)

Hadde jo vært litt kulere om de hadde gitt det navnet:

Kristiansand Airlines

eller

Hennig Olsen aIrS

BF:spin

Det ser ut som det blir gjenbruk av IATA carrier code "J7" som sist tilhørte Valujet i USA frem til år 2000.

Spennende med en ny aktør som ikke kommer til å konkurrere vinge til vinge, men evt spise av domestic "one-stop" markedet til både Norwegian og SAS :)

Thumbs up, og lykke til! Embraer 190 er nok en riktig maskin for å få opp et visst volum, lave driftskostnader på nytt materiell, uten at maskinen er for stor for infrastrukturen på flyplassen :) Spennende!

Coolt, lykke til :nor , KRS er vår utgave av Nice/Barcelona... ?

Slik ser visst ruteplanen ut i siste halvdel av juni 2013:

Fra Tid Til Tid
Mandag KRS 0700 TXL 0825
Berlin TXL 0900 KRS 1025
Mallorca KRS 1110 PMI 1415
Parma PMI 1450 KRS 1755
KRS 1855 PMF 2115
PMF 2150 KRS 0010

Tirsdag KRS 0800 NCE 1030
Nice NCE 1105 KRS 1335
London KRS 1910 LCY 2000
LCY 2035 KRS 2335

Onsdag KRS 0800 BCN 1055
Barcelona BCN 1130 KRS 1425
Dubrovnik KRS 1625 DBV 1910
DBV 1945 KRS 2230

Torsdag KRS 0700 CDG 0900
Paris CDG 0935 KRS 1135
Nice KRS 1220 NCE 1450
London NCE 1525 KRS 1755
KRS 1910 LCY 2000
LCY 2035 KRS 2335

Fredag KRS 0700 TXL 0825
Berlin TXL 0900 KRS 1025
Mallorca KRS 1110 PMI 1415
Parma PMI 1450 KRS 1755
KRS 1855 PMF 2115
PMF 2150 KRS 0010

Lørdag KRS 0800 BCN 1055
Barcelona BCN 1130 KRS 1425
Dubrovnik KRS 1625 DBV 1910
DBV 1945 KRS 2230

Søndag KRS 0700 NCE 0930
Nice NCE 1000 KRS 1230
Paris KRS 1315 CDG 1515
London CDG 1545 KRS 1745
KRS 1910 LCY 2000
LCY 2035 KRS 2335

Friskt! Eneste tid til å ta igjen noe er på nettene eller tirsdag ettermiddag ser det ut til!

Ser at jeg ikke helt fikk til tabellformatet her. Helt til venstre står dag og destinasjoner, så følger til og fra med tider. Beklager rotet, men den kan vel leses?

BF:cool2

Takk for at du prøver å bestille din billett på flynonstop. Vi opplever en eventyrlig pågang for øyeblikket. Vennligst prøv igjen om et øyeblikk...

Jeg fikk bestilt for 1,5 time siden men venter fremdeles på billett.

Stilig, dette så jeg ikke komme... Hvem får en størst passasjerflukt, DY eller SK?

Charterselskapene vil kanskje merke der mest. Deretter DY som jeg antar har en større andel fritidsreisende. Men KRS vil nok ta litt andeler fra TRF og SVG. Spørsmålet er vel hvem som merker det mest av SK/WF og KL....

Fikk også 'avslag' .. mulig min portugisike IP er skylderen .. ;)
Det burde ihvertfall ha vært en link tilbake til startsiden. Linken i logoen går 'ingensteds' ..

Ellers var betillingssidene greie. Språket på nettsidene generelt burde imidlerttid vært gått igjennom ..

Gir ikke dette mer enn 6 måneder. Konkurrentene kommer til å øke kapasiteten og holde prisene nede. Potten er liten i utgangspunktet,og det skal lite til for å gjøre situasjonen uholdbar for en ny inntreder. De kommer ganske enkelt ikke til å få inn nok revenue.

DY fikk ikke mer en 6 måneder da de startet opp heller men vi ser jo hvordan det gikk. Jeg ser absolut en nisje for selskap med mindre fly. Ønsker dem lykke til.

Jeg har nå fått min bestillingsbekreftelse og gleder meg til første tur :)

Gir ikke dette mer enn 6 måneder. Konkurrentene kommer til å øke kapasiteten og holde prisene nede. Potten er liten i utgangspunktet,og det skal lite til for å gjøre situasjonen uholdbar for en ny inntreder. De kommer ganske enkelt ikke til å få inn nok revenue.

Mulig du har rett. Tror nok at de må endre litt fokus fra leisure til business for å overleve. Det går nok greit om sommeren, men kanskje verre resten av året.

Men så må man huske på at KRS er sultforet på direkteruter til utlandet. (Men nå skal jeg slutte å nevne det).

Last edited:
Back