Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - Flynonstop

Spennende. Håper de lykkes, men prisene synes jeg ikke var så lave som Norwegian. Itillegg hva skjer om de går konkurs. Da får du ikke noe igjen. Jeg ville ikke sjanse på å kjøpt billett det første året. Kjipt om de går konkurs og du mister din tur du har betalt for. Tøft å starte opp flyselskap nå i disse tider. Er jo så mange selskaper som går konkurs

Kredittkort? DY ville forøvrig ikke overlevd lenge dersom alle tenker slik.

Mener man derimot at selskapet fremstår useriøst er det forsåvidt en kurant grunn for å ikke benytte seg av det.

Spenstige planer er det uansett. Jeg ønsker de involverte lykke til! :)

Å du hildrande du, dette synes jeg var kult! Ønsker dem all lykke til, og håper de har funnet en nisje i markedet som vil fungere for dem. Digger de små servicedetaljene som iPader om bord og flymaten fra Bølgen & Moi - herlig og gjennomtenkt.

Hadde det bare vært fra Kristiansund :rolleyes:

Det blir jo enda tøffereå starte flyselskap om alle skulle vente et år før de tør kjøpe billett.
De skulle egentlig startet i år, men utsatte det med 12 mnd for å få med seg alle som ventet ett år......
Da DY startet opp så så vel endel at Norge var tjent med å ha 2 flyselskaper og en del større kunder valgte å ingå avtale med DY Nettopp for å bli kvitt monopolet, selv om de sikkert i et 1 til 2 års perspektiv hadde vært bedre å holdt seg til bare SAS. På samme måte håper jeg befolkningen i sør støtter opp om dette og ikke velger SAS eller DY når de setter inn sin motoffensiv med biletter til Nice for 499 midt i fellesferien, bare for å få avlivet en konkurrent.

Hvordan kan det tenkes at ansettelsesvilkårene blir for både flight deck og cabin? Blir det kjip DY stil, eller kan man se for seg nogen lunde verdige og ryddige forhold foran og bak?

Spennende. Håper de lykkes, men prisene synes jeg ikke var så lave som Norwegian. Itillegg hva skjer om de går konkurs. Da får du ikke noe igjen. Jeg ville ikke sjanse på å kjøpt billett det første året. Kjipt om de går konkurs og du mister din tur du har betalt for. Tøft å starte opp flyselskap nå i disse tider. Er jo så mange selskaper som går konkurs

Derfor betales alle flyreiser og alt annet som må forhåndbetales med kredittkort. Da trenger man ikke bekymre seg for konkurser

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

I kategorien "nerding med tall" ser jeg at FlyNonstop valgt er litt utradisjonelt rutenummerering.

http://airlineroute.net/2012/10/16/j7-s13/

Flygninger på mandager heter J7 1xx, tirsdager J7 2xx, onsdager J7 3xx og så videre

Braathen har foresten begrenset tro på prosjektet og sammenligner risikoen med å satse på hester

http://www.hegnar.no/okonomi/article708101.ece
Investor Per G. Braathen har ikke veldig tro på Espen Hennig-Olsens nye flyselskap flynonstop.

Last edited:

......og at Denim får ett litt større fokus på flight safety enn det de har utvist på kontrakt for Forsvaret i sandkassa.......

Hva slags begrunnelse har du for denne uttalelsen ?
Den maskinen i Afghanistan som har hatt best performance og minst incidents de siste 6 år... Spennende å se om RNoAF klarer det samme...
DenimAir har også flydd et par tusen timer ACMI for WF tilbake i 2008..

Frisk satsning! Men jeg stusser på følgende fra websidene:

Humor og imponerende sang?!

Kanskje de har tenkt å hyre inn flight attendants fra Cebu Pacific;)

Hva med Krohn og Vildanden og andre ender ? Er disse reiseselskap også ?

Dette betyr vel egentlig lite.
Begrepsforvirring i media og hos flyentusiaster.

Som nevnt, så har vi hatt Vildanden, og har Krohn Air og Air Norway i samme kategori.
I Sverige finnes en hel rekke slike selskaper, og der kalles de flygarrangörer, så vidt jeg vet.
(Mange eiet av Braathensgruppen ?)

Blir vel omtrent som forskjellen på appelsinbrus og brus med appelsinsmak. De står i samme hylle i butikken

Noen må da ha fått bestilt bilett. Sjekket bare for moro skyld Londom 16 mai 13, der var det 5 plasser igjen for en time siden!

De kan vel kjøpe en aksje i Denim og poblem løst?:p

Last edited:

Er vel ikke flisespikkeri at de promoterer seg som om at de skal starte opp flyselskap, men det i bunn og grunn er leasing av fly og tjenester fra et annet firma?

Hva skal rent formelt til for å kalle seg Flyselskap:

Registrering et sted
godkjenning av noen
eie fly
wet lease
dry lease

Noen som kan skape litt klarhet i definisjonene for oss enkle ?? ;)

Derfor betales alle flyreiser og alt annet som må forhåndbetales med kredittkort. Da trenger man ikke bekymre seg for konkurser

Kritikkort?? Nei, fysjameg. Har du ikke penger paa postbankboka eller minibankkortet ditt, boer du ikke spandere paa deg en reise til London vettuvel;):rolleyes:

Til tross for .... interessante kommentarer sofa CEOer baade her og rundt om ellers, oensker jeg selskapet lykke til. Per dags dato, ser finansene bedre ut en SAS og hadde jeg hatt valget mellom DY og nonstop, hadde jeg soleklart valgt nonstop for komfortens skyld. De er inne paa noe.

Men det spoers om folket vil ha gratis ipad og kjoepe Trond Moi mat istedetfor billigere billetter.

Ser dog ut til at soer Europa er bra priset, mens London og Berlin er litt i overkant.

Finner i farten ikke kravene til AOC. (papirmølla er vel under overgang til EASA-OPS)
Men her er litt klippet fra Luftfartstilsynet:

Hva er lisens?

Godkjenning fra luftfartsmyndigheten som gir selskap tillatelse til å drive ervervsmessig lufttrafikk

Liten lisens: Fartøy under 10 tonn MTOM og/eller mindre enn 20 seter

Forholdet AOC - lisens

AOC – godkjenningssertifikat som bekrefter faglig dyktighet for sikker drift

Lisensen gir tillatelse til å tilby sine tjenester i markedet

Kan sammenlikne med bilsertifikat vs drosjeløyve

Driftstillatelse

En kombinasjon

Det meste av regelverket finnes i denne pdf:
http://www.luftfartstilsynet.no/incoming/article4736.ece/BINARY/Nytt+lisensregelverk.pdf

Back