Hva slags begrunnelse har du for denne uttalelsen ?
Flere seriøse aktører?
Sakset fra pprune:
CEO is Daniel Lundberg, former vice CEO and AM of MCA Airlines, whom overtook Air Express in june 2009 and eventually ended up in bankrupcy in november the same year.
He was also involved in Air Sweden for a while (also bankprupt) and later on the CEO of never-to-be-airborne airline Moose Aviation.
Mannen skal ha for pågangsmotet iallefall![]()
Så griseflying VFR i lav høyde i en maskin uten pansring eller andre systemer for beskyttelse er å anse som god praksis? Lowpass over ISAF kolonner ute på landsbygda med pax om bord er nødvendig?
Har det fra personer som har sett praksisen fra både bakken og i lufta, og som er piloter.
Bare fordi man ikke har en ulykke, så betyr det ikke at man had rett fokus.
Noen må da ha fått bestilt bilett. Sjekket bare for moro skyld Londom 16 mai 13, der var det 5 plasser igjen for en time siden!
Virker nok som at det er "5 plasser igjen" uansett hvor mange det er.
DY fikk ikke mer en 6 måneder da de startet opp heller men vi ser jo hvordan det gikk. Jeg ser absolut en nisje for selskap med mindre fly. Ønsker dem lykke til.
Jeg har nå fått min bestillingsbekreftelse og gleder meg til første tur![]()
Rutetidene er helt hakka håpløst. Dersom de satser på nærinslivet på sørlandet , hvordan har de tenkt på at folk skal komme seg frem og tilbake på dagen på jobbreiser?
Det ser jo ut som en møtedag kan bli rene ferien dersom du skal bruke samme selskap til returreisen.
...Dessuten tror jeg ikke de løper så store risikoer med innleid fly som om de skulle gjøre alle investeringer selv.
Time will show! Jeg krysser fingre iallefall!!:up:
Jeg har vanskelig for å tro at et såpass seriøst selskap som Denim anskaffer et helt nytt fly uten å ha sikret seg i alle bauer og kanter i form av garantier. Så jeg tror nok noen har stilt sikkerthet til langt over pipa herHvorvidt dette lykkes er det vanskelig å ta stilling til uten å sette seg bedre inn i hva de er i gang med.
Fly Nonstop har allerede begynt å selge billetter, og konkrete rutetider er angitt, men ifølge Finansavisen har ikke selskapet en eneste start- eller landingsavtale, såkalte "slots".
...
Vi har vært i møter med alle flyplassene og fått en god indikasjon på når vi kan regne med å ta av og lande. Vi håper å få innpass innenfor rammenav det vi har søkt på, sier eier Espen Hennig Olsen til Finansavisen.
Virker jo mildt sagt useriøst at det selges billetter til destinasjoner som FlyNonstop ikke har fått avgangs- og landingsrettigheter på. Når det er sagt, ønsker jeg selskapet lykke til!Nå er ikke jeg verdensmester i å starte flyselskap, men burde ikke det å ha ordne på slots være en rimelig normalt å ha før man starter salg av billetter - især når man har kun et fly som skal fly på alle destinasjonene, noe som gjør fleksibiliteten rimelig lav ved endringer.
DN: Nytt flyselskap har ingen steder å lande
Nå er ikke jeg verdensmester i å starte flyselskap, men burde ikke det å ha ordne på slots være en rimelig normalt å ha før man starter salg av billetter - især når man har kun et fly som skal fly på alle destinasjonene, noe som gjør fleksibiliteten rimelig lav ved endringer.
DN: Nytt flyselskap har ingen steder å lande
Eneste fra Norge til LCY? (!)
Virker jo mildt sagt useriøst at det selges billetter til destinasjoner som FlyNonstop ikke har fått avgangs- og landingsrettigheter på. Når det er sagt, ønsker jeg selskapet lykke til!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.