N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Trafikktall november:

54186372866_3aff726de7_c.jpg

Bra kabinfaktor, men hva skjedde med punkligheten?

Det som er blitt meg fortalt:

Uten å stigmatisere en hel gruppe så er det noen som er kjent for å sage av greina de sitter på. Disse «aksjonerer» litt i det stille, med å ikke være spesielt fokusert på on-time performance.

(Håper dette var politisk korrekt nok ;) )

Ja, det står i andre setningen på infografikken:

Jeg leste også dette. Men disse passasjerene er vel strengt tatt andres passasjerer, og nokså opsiktsvekkende å ta med disse i eget regnskap. Når maskinene er på ACMI-oppdrag kunne de vel strengt tatt fløyet tomme i Norse sine øyne? Jeg kan ikke så mye om dette, men denne praksisen er ganske så overraskende i mine øyne :8:

Jeg leste også dette. Men disse passasjerene er vel strengt tatt andres passasjerer, og nokså opsiktsvekkende å ta med disse i eget regnskap. Når maskinene er på ACMI-oppdrag kunne de vel strengt tatt fløyet tomme i Norse sine øyne? Jeg kan ikke så mye om dette, men denne praksisen er ganske så overraskende i mine øyne :8:

Skal ikke si meg direkte uenig - men la oss si at de fløy 50 flighter uten noen som helst pax hadde også sett rart ut :D.

Da har de kommet seg inn i GDSene.

https://news.cision.com/norse-atlan...istribution-systems--gds--through-ap,c4082694

Norse Atlantic Airways, the affordable long-haul airline, is excited to announce a new partnership with Air Promotion Group (APG) to expand the distribution of its ticket sales. Through this collaboration, Norse Atlantic's flights are now available across the Global Distribution Systems (Amadeus, Sabre, Travelport) via the APG Interline E-Ticketing (IET) system and on APG's B2B platform, APG Connect, providing greater convenience for travel professionals to book and manage flights.

Bra fyllingsgrad i desember med 94%

https://newsweb.oslobors.no/message/636162

Norse Atlantic Airways again recorded its highest-ever load factor in a month, achieving 94% in December 2024, a 23-percentage point increase from 71% in the same month the year before. The Company operated 434 flights and transported 124,450 passengers across its network and ACMI/charter operations, a 57% increase in passenger numbers compared to the same period last year.

Attachments

• NorseDec24.PNG
    NorseDec24.PNG
    156.5 KB · Views: 1,320
Hva er fyllingsgrad på deres egen operasjon?

Norse får vel samme pris om det så er 1 eller 330 passasjerer på charter/acmi…

Sakset fra FlightGlobal i dag :

IndiGo confirms ambition to expand widebody operations earlier via wet lease

Fri, 24 Jan 2025 12:44:00 GMT

Indian low-cost carrier IndiGo has confirmed that it is working to add widebody aircraft earlier than previously announced, as it aims to tap strong travel demand in its home country

Interessant å se om det da blir Norse her.

Sakset fra FlightGlobal i dag :

IndiGo confirms ambition to expand widebody operations earlier via wet lease

Fri, 24 Jan 2025 12:44:00 GMT

Indian low-cost carrier IndiGo has confirmed that it is working to add widebody aircraft earlier than previously announced, as it aims to tap strong travel demand in its home country

Interessant å se om det da blir Norse her.

Kan det ikke være Norseavtalen som omtales her?

Kraftig økning i charter og ACMI, bidrar til fulle fly, mer produksjon og flere passasjerer.

54312388455_b4d362159d_z.jpg

Regner de ACMi/charter som 100%? Ellers virker jo den fyllingsgraden mistenkelig høy.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back