Teller de pax på ACMI-operasjonene også?
Teller de pax på ACMI-operasjonene også?
Det jeg lurer på også. Vil i så tilfelle være svært villedende informasjon ovenfor aksjonærer.
The Company operated 352 flights and transported 94,612 passengers across its network and ACMI/charter operations…
Bra kabinfaktor, men hva skjedde med punkligheten?
Ja, det står i andre setningen på infografikken:
Jeg leste også dette. Men disse passasjerene er vel strengt tatt andres passasjerer, og nokså opsiktsvekkende å ta med disse i eget regnskap. Når maskinene er på ACMI-oppdrag kunne de vel strengt tatt fløyet tomme i Norse sine øyne? Jeg kan ikke så mye om dette, men denne praksisen er ganske så overraskende i mine øyne :8:
Norse Atlantic Airways, the affordable long-haul airline, is excited to announce a new partnership with Air Promotion Group (APG) to expand the distribution of its ticket sales. Through this collaboration, Norse Atlantic's flights are now available across the Global Distribution Systems (Amadeus, Sabre, Travelport) via the APG Interline E-Ticketing (IET) system and on APG's B2B platform, APG Connect, providing greater convenience for travel professionals to book and manage flights.
Ser de er nær ved å inngå en langtids wetleasekontrakt for 6 fly.
Ryktes være IndiGo
Norse Atlantic Airways again recorded its highest-ever load factor in a month, achieving 94% in December 2024, a 23-percentage point increase from 71% in the same month the year before. The Company operated 434 flights and transported 124,450 passengers across its network and ACMI/charter operations, a 57% increase in passenger numbers compared to the same period last year.
Sakset fra FlightGlobal i dag :
IndiGo confirms ambition to expand widebody operations earlier via wet lease
Fri, 24 Jan 2025 12:44:00 GMT
Indian low-cost carrier IndiGo has confirmed that it is working to add widebody aircraft earlier than previously announced, as it aims to tap strong travel demand in its home country
Interessant å se om det da blir Norse her.
Norse børsmelder at det har leid ut én av Dreamlinerne til Interglobe Aviation Limited. Flyet skal fly for Interglobe i seks måneder fra mars, med mulighet for en utvidelse av kontrakten på halvannet år.
Kraftig økning i charter og ACMI, bidrar til fulle fly, mer produksjon og flere passasjerer.
![]()