monaco basert firma har 10% eierskap. så kan ha påvirket kursen noe. (bak betalingsmur) https://www.ch-aviation.com/news/131304-monaco-based-tanker-owner-ups-norse-atlantic-stake-to-102
Gammelt nytt, og det du linker til er fra august i fjor
monaco basert firma har 10% eierskap. så kan ha påvirket kursen noe. (bak betalingsmur) https://www.ch-aviation.com/news/131304-monaco-based-tanker-owner-ups-norse-atlantic-stake-to-102
Siden aksjekursen ligger over emisjonskursen fra i høst, så satser de nå på å gjennomføre den lovede reperasjonsemisjonen. Som kan innbringe opp mot 100 millioner kroner
https://newsweb.oslobors.no/message/608427
By the end of the subscription period, the Company has received valid subscriptions for 6,312,261 Offer Shares in the Subsequent Offering. A total of 6,312,261 Offer Shares will be allocated and issued based on and in accordance with the allocation criteria set out in the prospectus dated 11 January 2024 (the "Prospectus"), raising gross proceeds of approx. NOK 69.4 million.
Hva betyr egentlig dette? 30 mill under det som var planlagt å hente inn.
Har folk ikke lenger trua på Norse?
Norse Atlantic Airways har inngått avtaler om å forlenge fremleie av fire Boeing 787-fly. Avtalen vil øke selskapets sikrede kontantfortjeneste i perioden
Minus $58 millioner pådriften (EBIT) i Q4 og totalt minus $130 mill for hele 2023.
Norse Atlantic stuper 18% på skrekkelige Q4-tall. Nå gjelder det å få pumpet ut noen flere meldinger om at Banana Airlines vil by på selskapet.
Jeg er ikke så flink å lese regnskap, so please correct me.
- Norse tapte 680 millioner kroner i Q4 2023
- Norse hadde 580 millioner kroner kontanter og lignende ved utgangen av Q4 2023
Norse er nå i Q1 2024 og man kan sannsynligvis forvente et tap tilsvarende Q4 2023. Kan man forvente enda en emisjon før sommeren? Kontantene kan neppe vare lenge....
Det som har berget Norse så langt er deres utleie til andre selskaper. De tjener bedre på dette enn egen drift, så hvis det stopper opp, stopper nok resten også. Det ser ikke ut som at de klarer å tjene penger på de rutene de har i dag.
Uten å svare på spørsmålet utover å si det ikke er et aksje jeg hadde investert i
Ja, men fremleie, charter og annet utgjorde riktignok kun 17% av inntektene i kvartalet. Selv om de har rett i at det er dårlig inntjening på egne ruter som er problemet.
Kan en mulig strategi være å satse mer på ACMI og charter? Med det engelske AOC som utgangspunkt, for å forsøke å holde lønns- og driftskostnader sånn nogenlunde på samme nivå som de andre europeiske operatørene?
Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.