Den italienske eierfamilien bak shippingselskapet Scorpio har kjøpt seg opp til en eierandel i Norse på 10%
https://e24.no/boers-og-finans/i/dw8xBo/shippingfamilie-hamstrer-norse-aksjer-liker-det-vi-ser
Den samlede beholdningen har nå en verdi på i underkant av 190 millioner kroner, tilsvarende rundt 12 prosent av de utestående Norse-aksjene.
Shippingfamilien har bikket 14 prosent eierandel etter enda flere kjøp i Norse Atlantic. Forvalter Marius Borthen synes «det ble for risikofylt å sitte med flyaksjer».
14% nå for Scorpio. Samtidig er vel endel
Som kjøpte tidligere i år solgt seg ut med brukbar gevinst
https://e24.no/boers-og-finans/i/BW...et-for-flyaksjer-profilerte-investorer-selger
Aksjebeholdningen tilsvarer en eierandel på 15,32 prosent.
Grei pris til Nord-Norge, men du må starte i USA, de har også slik lav pris til Berlin, men fra Miami, etc.
Fet annonse som viser bilde av Nord-Norge hvor Norse ikke flyr... Villedende? Klart det.
Burde kanskje fremkommet at man må fly videre med SK eller DY.![]()
Det var overraskende svakt i en måned som fortsatt er preget av høysesong. Det blir spennende å se hvor langt ned loaden går når vinteren for alvor setter inn, og om de har nok cash til å komme gjennom vinteren uten å hente mer.
Kursen er ned 7% i dag så det ser ut som om det er flere som er skuffet over trafikktallene
Akkurat nå står det en Norse maskin på gate på non-Schengen, en i DY hangaren, med halen stikkende utenfor og en utenfor hangaren, ved siden av den rødnese 787 som mangler en motor. Er det noen som har oversikten over hvor mange maskiner de trenger for å få produksjonen til å gå? Og hvor mange de trenger for å få vinterprogrammet til å gå?
Jeg trodde Norwegian hangaren hadde plass til en 787, eller var det i en hangar de har kvittet seg med?
Forøvrig nytt flash-salg i dag hos Norse, Men datoen jeg skal hjem fra BKK (04.02)er det ikke noe tilbud på
Edit: Og så kom det mail fra Norse om at avgangen fra BKK 04. feb. er fremskyndet med 5min fra 12:30 til 12:25 ankomst OSL er utsatt fra 19:30 til 20:40 altså 1:15 i økt flytid.
Norse har vedlikhold på henholdsvis ex LN-LNC (på OSL) og LN-LNE (på ARN). Norse har ingen hangar på ARN så de har prioritert å gjøre klar LNE nå i sommermånedene. LNC vil de begynne på til vinteren siden de har hangarplass. Gjøre flyene klar har vist seg å være en mye større jobb enn først antatt. Dessuten har ingen av flyene motor enda, noe som gjør testing av systemer vanskelig. Håpet har jeg forstått er at LNE skal overleveres til Avianca til våren.
Sommerprogrammet til Norse er ferdig i slutten av måneden. Da begynner også et større vedlikeholdsprogram på flyene. G-CKWT ble fløyet fra LGW til OSL i begynnelsen av uka, så det er den ene av maskinene du ser ved hangaren. Den blir stående et par måneder visstnok.
Hæh? LNC er vel verken eller skal til Norse?
14% nå for Scorpio. Samtidig er vel endel
Som kjøpte tidligere i år solgt seg ut med brukbar gevinst
https://e24.no/boers-og-finans/i/BW...et-for-flyaksjer-profilerte-investorer-selger
Scorpio-gruppen er nå registrert med 13,29 millioner Norse-aksjer, tilsvarende 19,98 prosent av selskapet. Verdien er på 247 millioner kroner.
Det viser E24s investorlister.
Shippingfamilien dytter dermed grunnlegger og toppsjef Bjørn Tore Larsen ned en plass. Han eier 19,86 prosent av selskapet han tok på børs i 2021.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.