N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Jeg ser at Norse til FLL nå har endret avgangstidene sine betydelig. De har nå avgang ca 6 timer tidligere enn i juni, da jeg fløy med dem. De går fra OSL 11.50 med ankomst FLL 15:45 og returnerer etter 2:10 kl 17:55 med ankomst OSL 09:00 Dette er mye mye bedre tider enn ankomst FLL 21:15 og avgang FLL 23:45 Dog er jeg litt skeptisk til å klare å snu kjerra på 2:10 De klarte det ikke på 2:30 og brukte 2:50 da jeg returnerte til OSL. Antall reserverte seter for avgangen i morgen, ser ganske bra ut. Det er en del bookede seter i bakre del av fremre økonomi seksjon, som gir bedre fordeling av paxene. Alternerer denne maskinen mellom FLL og Orlando, som har tilnærmet samme avgangstider?
 
Last edited:
De har fløyet fast N01 OSL-JFK hver dag 19:50 siden 4. juli, og fra 5. juli annenhver dag untatt tirsdag, N081 OSL-MCO / N021 OSL-FLL kl11:50.

Ser ut som det går seg til, siste uka har N01 OSL-JFK går før rute hver dag, unntatt den ene dagen da den gikk 1min etter rutetid fra OSL.
 
Jeg ser at Norse til FLL nå har endret avgangstidene sine betydelig. De har nå avgang ca 6 timer tidligere enn i juni, da jeg fløy med dem. De går fra OSL 11.50 med ankomst FLL 15:45 og returnerer etter 2:10 kl 17:55 med ankomst OSL 09:00 Dette er mye mye bedre tider enn ankomst FLL 21:15 og avgang FLL 23:45 Dog er jeg litt skeptisk til å klare å snu kjerra på 2:10 De klarte det ikke på 2:30 og brukte 2:50 da jeg returnerte til OSL. Antall reserverte seter for avgangen i morgen, ser ganske bra ut. Det er en del bookede seter i bakre del av fremre økonomi seksjon, som gir bedre fordeling av paxene. Alternerer denne maskinen mellom FLL og Orlando, som har tilnærmet samme avgangstider?

Ja for det meste så har samme maskin vært i bruk på FLL/ORL 1 uke og gjerne uka etter til JFK. FNC og FND som har flydd mest. Og noen avganger innimellom med FNB og FNE. Ser ut som flyene er bra i rute. De aller fleste lander før oppsatt tid. Og ikke mange minutter forsinkelse for de som lander etter.
 
Ja for det meste så har samme maskin vært i bruk på FLL/ORL 1 uke og gjerne uka etter til JFK. FNC og FND som har flydd mest. Og noen avganger innimellom med FNB og FNE. Ser ut som flyene er bra i rute. De aller fleste lander før oppsatt tid. Og ikke mange minutter forsinkelse for de som lander etter.
Da var det nok innkjøringsproblemer på vår retur. Det var vel 3dje tur fra FLL til OSL. og noe sånt som Norse's 18tende flight overhode. En del hadde skrevet ut boardingkortet hjemme og det funket ikke i scanneren ved boarding, så de måtte få skrevet ut et nytt, noe som tok tok tid, samt at crewet ikke virket helt innkjørt på hvordan håndtere diverse små situasjoner, som barnevogner, rullestoler, litt ekstra bagasje osv som ga ett minutt her og ett minutt der.
Vi hadde FNC, Everglades, begge veier, som virker å være arbeidshesten i flåten.
Men ikke minst er det gledelig å se at folk kan nyte maten og slappe av, før de prøver å sove. Vi hev i oss maten på 15min og "la oss til å sove" 02.00 FLL tid/ 08.00 OSL tid noe som var alt for sent.
Jeg håper på juleferie i Asia, men det største ankepunktet for å fly Norse til FLL er borte, kanskje jeg skal vurdere mellom eller sør Amerika i stede. Kanskje cruice i Caribien?
Jeg ser at det er ca 60 ikke reserverte seter i Economy og 14 i Premium på avgangen til FLL om 80 minutter, det er jo ganske bra. I bakre Eco er det de 3 midtsetene på første rad som er ledig ellers helt fult
 
Nei, nei, nei. Hva er det Norse gjør......
28/10 02/11 og 04.11 går de fra OSL 14:50 og fra 06/11 15:50 Da er returen fra FLL 22.00
Da er det ikke aktuelt for meg med retur fra FLL
 
Nei, nei, nei. Hva er det Norse gjør......
28/10 02/11 og 04.11 går de fra OSL 14:50 og fra 06/11 15:50 Da er returen fra FLL 22.00
Da er det ikke aktuelt for meg med retur fra FLL

Ok det tror jeg Norse ikke bryr seg om...
 
Nei de bryr seg vel ikke om at folk velger andre selskap pga avgangstidene.

Det er nok litt delte meninger om sene ankomster og avganger hjem fra USA altså. Jeg synes en del selskap lander for tidlig der borte. Da blir det en veldig lang og tung dag før man kan sove. Og med fir tidlig avgang på hjemreisen får jeg ikke sove ombord og lander i Norge helt utslitt.

Men det har med vaner og smak å gjøre. Jeg liker tidene til Norse og BA, som eksempler. Andre liker Lufthansa, SAS og sånt.
 
Litt over 7 timer til (06:30) Norse har første avgang på sin fjerde rute, til LA. Smekkfullt i bakre eco. Nesten helt fult i billigdelen av fremre eco og nesten tomt i den dyre fremre delen av fremre eco. Derimot mye ledig i premium. På returen, om nesten 2 døgn, er det pt ganske fult i Premium, men mye ikke reserverte seter i eco. Det er fremdeles for tidlig å skrive ut boardingpass så det vil forhåpentlig fylles opp etter som man kan skrive boarding passene ut.
12. august starter London opp og Berlin starter til NYC 17 og LA 19 august, så det er nå det virkelig starter. Nivået på antall flyvninger hitill, må vel kunne kalles prøvedrift.
 
Nei de bryr seg vel ikke om at folk velger andre selskap pga avgangstidene.

Der mistenker jeg at folk flest ikke velger flyselskap på grunn av klokkeslett. Er man stinn eller jobben betaler så blir det sikkert noe annet. Dette med avreisetider er jo litt "noen liker moren og noen liker datteren" Jeg vil tidlig til US og ha en lang deilig dag der (kanskje med en liten power nap på vei over) og hjem så sent som mulig på kvelden så man slokner på vei østover.

Er man uavhengig og kan velge så synes jeg LH morgenflight FRA til LAX og kveldsflight hjem med Swiss er helt genialt og gjør det enklere å eliminere denne såkalte jet-laggen maks.
 
Da blir det vel ny ‘rekord’ i morgen med tre fly i luften samtidig. Outbound LAX og MCO og inbound JFK.
 
Lurer på om de greier å tjene penger med 86% belegg.

Det kommer helt an på hva folket har betalt for billetten(e) og hvor mange tilleggstjenester de selger. Jeg tipper nei. Mye starttilbud og høye enhetskostnader med kun tre destinasjoner i drift. Her har de nok litt å gå på.
 
Det kommer helt an på hva folket har betalt for billetten(e) og hvor mange tilleggstjenester de selger. Jeg tipper nei. Mye starttilbud og høye enhetskostnader med kun tre destinasjoner i drift. Her har de nok litt å gå på.

Ja. Futura sier at det er mye ledig i Premium også.

Skjønner forøvrig ikke helt greia med premium her. Hvor mange kjøper skinneseter i en VW Polo..
 
Ja. Futura sier at det er mye ledig i Premium også.

Skjønner forøvrig ikke helt greia med premium her. Hvor mange kjøper skinneseter i en VW Polo..

Premium har større seter, veldig viktig for de som synes komfort er mere viktig enn å være gnien. (jeg er en av de, kan ikke reise på kveg klasse lenger, har gjort det tusen ganger i yngre dager, det var nok. :cry:)
 
Litt over 7 timer til (06:30) Norse har første avgang på sin fjerde rute, til LA. Smekkfullt i bakre eco. Nesten helt fult i billigdelen av fremre eco og nesten tomt i den dyre fremre delen av fremre eco. Derimot mye ledig i premium. På returen, om nesten 2 døgn, er det pt ganske fult i Premium, men mye ikke reserverte seter i eco. Det er fremdeles for tidlig å skrive ut boardingpass så det vil forhåpentlig fylles opp etter som man kan skrive boarding passene ut.
12. august starter London opp og Berlin starter til NYC 17 og LA 19 august, så det er nå det virkelig starter. Nivået på antall flyvninger hitill, må vel kunne kalles prøvedrift.

FNE som fikk første grytidlige tur til LAX. Lagt opp til samme crew begge veier da siden retur er over 1 døgn etter ankomst LAX.
 
Der mistenker jeg at folk flest ikke velger flyselskap på grunn av klokkeslett. Er man stinn eller jobben betaler så blir det sikkert noe annet. Dette med avreisetider er jo litt "noen liker moren og noen liker datteren" Jeg vil tidlig til US og ha en lang deilig dag der (kanskje med en liten power nap på vei over) og hjem så sent som mulig på kvelden så man slokner på vei østover.

Jeg er en av de, og så stinn er jeg ikke. Det vil si, avreisetid er et viktig parameter. Spesielt på tur med barn. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er så mye dyrere. Det betyr ikke at pris ikke er en faktor, men for meg av avgangstider veldig mye viktigere enn bonuspoeng. Hvem vet, kanskje det gjør det billigere også ;):stir

Det sagt, så er det jo ikke noe fasit, og folk foretrekker forskjellig

Lurer på om de greier å tjene penger med 86% belegg.

Det kommer helt an på hva folket har betalt for billetten(e) og hvor mange tilleggstjenester de selger. Jeg tipper nei. Mye starttilbud og høye enhetskostnader med kun tre destinasjoner i drift. Her har de nok litt å gå på.

De har heller neppe planlagt å tjene penger allerede nå

Ja. Futura sier at det er mye ledig i Premium også.

Skjønner forøvrig ikke helt greia med premium her. Hvor mange kjøper skinneseter i en VW Polo..

Tja, det er en bedre investering enn laksetrapp :p
 
N011 estimert å lande i LA 08:29 lokal tid.
Det må vel være tidligste ankomst fra Europa på LAX ?

AY fra Stockholm lander der 09:36.
 
Back
Top