• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Norse Atlantic-grunnlegger Bjørn Tore Larsen, som selv er flypilot, om bord i selskapets første Dreamliner, «Rondane», Oslo lufthavn Gardermoen, mandag 20. desember.

(Dette er sakset fra VG.)

Spørsmål:
Hvilken flyger bakgrunn har denne karen?
 
Såvidt jeg har forstått det har han eller har hatt typerating på 747

Langt sprang fra hobby flyger til type sertifikat på 747, men fint for han å ha et slikt i baklomma.

Alltid morsomt å se hvordan journalister stadig har nye varianter på piloter, denne gangen "Flypilot"

Kreativt. :wow

Selv Flynytt og andre fagfolk i bransjen skjønner ikke at yrkestittelen er flyger. Litt rart?

Flynytt lever enda, fremdeles som klubb blad for NAK?
 
Flynytt lever enda, fremdeles som klubb blad for NAK?

Jepp, eller NLF (Norsk luftsportsforbund) som de kaller seg nå. Visstnok noe med organisatoirisk tilhørlighet og pengestøtte å gjøre, jeg er ikke helt sikker, og dessuten milevis utenfor tråden.

Men joda, gode gamle Flynytt eksisterer, men leserne er stort sett menn på 60+, så det er vel et tidsspørsmål hvor lenge de klarer å holde på. Dog er redaktøren en kvinne på rundt 35, og de prøver å rekruttere ungdommen så godt de klarer. Vi får se.
 
Jepp, eller NLF (Norsk luftsportsforbund) som de kaller seg nå. Visstnok noe med organisatoirisk tilhørlighet og pengestøtte å gjøre, jeg er ikke helt sikker, og dessuten milevis utenfor tråden.

Men joda, gode gamle Flynytt eksisterer, men leserne er stort sett menn på 60+, så det er vel et tidsspørsmål hvor lenge de klarer å holde på. Dog er redaktøren en kvinne på rundt 35, og de prøver å rekruttere ungdommen så godt de klarer. Vi får se.

Jeg fikk også de bladene i posten.
Skrev en to siders artikkel der en gang, om hvordan man ikke skal hoppe fallskjerm. (knuste venstre ankel på første hoppet. Begynte med hopping
for å glemme en dame som droppet meg. 1982 var et dårlig år. )
:cry:
 
Kan man forvente inagural med rundtur i Norge kontra ordinær rute. Er vel planlagt en tur med tilsynet. Motorbilde på Facebooken dems btw.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Back
Top