Noen som vet hvilket kallesignal Norse skal bruke? Både Norseman og Norse er vel i bruk av andre
Callsign er "Longship", 3-bokstavs er satt til NBT
Noen som vet hvilket kallesignal Norse skal bruke? Både Norseman og Norse er vel i bruk av andre
Face siden deres sier at sertifikatet for Norge er i orden.
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
Norse Atlantic-grunnlegger Bjørn Tore Larsen, som selv er flypilot, om bord i selskapets første Dreamliner, «Rondane», Oslo lufthavn Gardermoen, mandag 20. desember.
(Dette er sakset fra VG.)
Spørsmål:
Hvilken flyger bakgrunn har denne karen?
(Dette er sakset fra VG.)
Spørsmål:
Hvilken flyger bakgrunn har denne karen?
Alltid morsomt å se hvordan journalister stadig har nye varianter på piloter, denne gangen "Flypilot"![]()
Såvidt jeg har forstått det har han eller har hatt typerating på 747
Alltid morsomt å se hvordan journalister stadig har nye varianter på piloter, denne gangen "Flypilot"
Selv Flynytt og andre fagfolk i bransjen skjønner ikke at yrkestittelen er flyger. Litt rart?
Flynytt lever enda, fremdeles som klubb blad for NAK?
Jepp, eller NLF (Norsk luftsportsforbund) som de kaller seg nå. Visstnok noe med organisatoirisk tilhørlighet og pengestøtte å gjøre, jeg er ikke helt sikker, og dessuten milevis utenfor tråden.
Men joda, gode gamle Flynytt eksisterer, men leserne er stort sett menn på 60+, så det er vel et tidsspørsmål hvor lenge de klarer å holde på. Dog er redaktøren en kvinne på rundt 35, og de prøver å rekruttere ungdommen så godt de klarer. Vi får se.
Jeg tror han også har fløyet litt i Mustangen som OSM har disponert i flere år?
Hvilken Mustang er dette?
M-USTG var vel regg'en om jeg ikke husker helt feil. Var basert på Kjevik tror jeg.
P-51 Mustang, eller Citation Mustang?
Warbirdhodet mitt tenkte umiddelbart P-51![]()
Norse Atlantic har fått amerikansk flytillatelse