Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Kan se ut som om Norse Atlantic Airways har fått tildelt ICAO kode: NBT og Callsign: Longship.

Hvis jeg har forstått det rett, skal noen av disse flyene flys til OSL og parkeres der i nær fremtid. Er det noen som kan bekrefte dette?

Espen

Skal Norse bruker Norwegian som feeder fra andre norske byer for å reise til amerika fra Oslo?

Skal Norse bruker Norwegian som feeder fra andre norske byer for å reise til amerika fra Oslo?

Det tror jeg ikke er avgjort enda, men vil tro det. Har et lite håp på at de vil samarbeide med Flyr (også?) men time will show :colgate:

Er planen fremdeles å starte opp Q1 22? Longhaul ligger vel fremdeles ganske brakk?

Det har vel enten aldri vært eller veldig lenge siden, var planen?

Sist de var halvveis konkrete rundt noe var vel beskjeden «kanskje mai»?

Norse har vel i grunn nå vært heldige/dyktige med timingen, ved at de ikke rakk starte opp i 2021, og nå kan vente på futten går ut av Omikrom

https://e24.no/boers-og-finans/i/47...noedt-til-aa-haandtere-dette-veldig-forsiktig

Det er egentlig det vi har tatt høyde for. Vi har ikke visst når coronasituasjonen ville være over, og at det ville kunne komme flere bølger, sier Larsen til E24.

Hvis jeg har forstått det rett, skal noen av disse flyene flys til OSL og parkeres der i nær fremtid. Er det noen som kan bekrefte dette?

Espen

I følge Norse så kommer det flere fly ja

Foruten Dreamlineren «Rondane», som ble levert mandag, vil flyene bli levert fram mot april og alle skal i første omgang være parkert på Oslo Lufthavn.

Norse har imidlertid en fleksibilitet med tanke på mottakstidspunktet, påpeker Larsen.

Back