Her er det jo en god del regs som DY fløy med tidligere. Hvor lenge må registreringene være "i karantene" før de kan benyttes igjen?
Er vel mer at flyene må ha samme reg om de skal registreres i Norge igjen?
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Her er det jo en god del regs som DY fløy med tidligere. Hvor lenge må registreringene være "i karantene" før de kan benyttes igjen?
Her er det jo en god del regs som DY fløy med tidligere. Hvor lenge må registreringene være "i karantene" før de kan benyttes igjen?
Norse Atlantic Signs Deal With Global Transport Workers As It Seeks Labor Backing For Transatlantic Flights
The Association of Flight Attendants-CWA, AFL-CIO (AFA) and Norse Atlantic Airways (Norse) have agreed to a pre-hire agreement for U.S.-based Flight Attendant jobs at the new low-cost, long-haul start up airline. Norse expects to create a minimum of 700 Flight Attendant jobs in the U.S. and agreed to union neutrality with joint application for certification by the National Mediation Board once the Flight Attendants demonstrate majority interest in representation with AFA. The full contract, subject to ratification after certification of the union, includes industry-leading starting pay and job protections, healthcare, and a 401k among other key benefits.
. Norse expects to create a minimum of 700 Flight Attendant jobs in the U.S
Du verden, da er dem optimister: Tower Air hadde 700 flyvertinner med 16 pax jumboer.
Norse må vel ha minst et par og tyve 787 for å holde 700 cabin crew i arbeid, i tillegg kommer de som er basert i Norge og resten av Europa.
Er det Kjos som er stormannsgal og skal ekspandere over stokk og stein igjen?![]()
I en 787 hadde vel DY ca 8 flyverter? For å være gjennomsnittlig effektiv regner man vel ca 6 hele crew pr fly. Så 700 flyverter, gir vel da ca 88 crew. 88 crew delt på 6 pr fly gir vel da ca 15 fly? Så har jo sykefravær på kanskje 10%, så 13-14?
Norse Atlantic Airways AS - Søknad om AOC
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.