N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

En veeeeldig dyktig dame som jeg jobbet med for maaange år siden, men blir spennende å se hvordan rollen hennes i Norse blir !

Grattis med ny jobb Tove !:spin

"********* Airways promises cheap, long haul flights"

Den har vi hørt før?

Nå sier han at de skal begynne å fly til våren, isteden for høsten dette året.
Hvordan klarer dem å holde selskapet i live uten inntekt i ytterligere 6 måneder mon tro?
Ta opp stadig flere lån, eller er det investorer med dype lommer ute og går?

Håper de klarer seg gjennom en hard vinter så jeg kan komme meg til Norge titt og ofte med direkte ruter, men det må vel være dyrt å ha en masse ansatte gå på gress samt alt av kontoer, utstyr osv på tomgang.:cry:

Nå sier han at de skal begynne å fly til våren, isteden for høsten dette året.
Hvordan klarer dem å holde selskapet i live uten inntekt i ytterligere 6 måneder mon tro?
Ta opp stadig flere lån, eller er det investorer med dype lommer ute og går?

Håper de klarer seg gjennom en hard vinter så jeg kan komme meg til Norge titt og ofte med direkte ruter, men det må vel være dyrt å ha en masse ansatte gå på gress samt alt av kontoer, utstyr osv på tomgang.:cry:

Det har per i dag knapt nok noen kostnader. Ikke betaler de for flyene og de har heller ikke hentet inn flere ansatte enn de få de har i administrasjonen.

Ellers var den opprinnelige indikative planen å starte opp rundt jul 2021, som jo nå er skjøvet på. Nettopp for å spare penger. Det er langt dyrere å fly med tomme fly i januar enn å ikke gjøre noe som helst. De har heller ikke noe lån, og hentet jo 1,2 mrd tidligere i år

. heller ikke hentet inn flere ansatte enn de få de har i administrasjonen.

Å sånn ja.
Trodde de allerede hadde sikret seg flymannskap, mekanikere og alt annet som skal til for å få fly i lufta med betalende pax og at alle sto i startgropa og ventet på at viruset skulle dø ut så grensen åpnet seg.
Det kan gjerne ta flere måneder å rekruttere samt å kurse mannskap og personell, trodde derfor de hadde en hel haug folk på lønningslista allerede.
Skjønner at flyene ikke koster mye siden det er en slags “Power by The Hour” lease avtale de fikk ordnet med.
Håper det går seg til..:o

I følge en DN+ artikkel planlegger Norse basere 3 av flyene på OSL, og disse skal flys av 50 lokalt ansatte piloter

Da gjenstår det å se hvor lurt dette valget/disse destinasjonene er. Dette kan slå begge veier tenker jeg. Fungerer kanskje bra for en del prisbevisste fritidsreisende, og det er vel dette markedet Norse fokuserer mest på. Spennende.

Espen

vel norwegian haddevel dreamliner på stewart. når 737 max var nede. om jeg så hadde tatt det som risikabelt i forhold til konkurranse.

Last edited:
vel norwegian haddevel dreamliner på stewart. når 737 max var nede. om jeg så hadde tatt det som risikabelt i forhold til konkurranse.

Tror ikke de var det? Det var jo samtidig som 787 stod og rutene til SWF gikk jo fra andre byer enn 787ene

Back