N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Ja, mafiaens klør rekker langt…. Mye skau mellom Stewart og Manhattan.

Mafia eller ikke: Når flyplssen ligger i staten New York er det vel naturlig at den tilhører Port Authority of NJ & NY?

Ellers gode tre timers forskjell i kjøretid fra de respektive flyplassene til sentrale steder i New York/Oslo. Og det er mye skau i Innlandet også.

Mange andre flyplasser nærmere NYC som ikke er det.

Åpenbart at du har et horn i siden til SWF .. ;)

SWF er også et supert utgangspunkt hvis du skal på bilferie eller leie campingbil. Og det er noe Norse bør markedsføre. Fly til SWF, kjøre til ONT eller FLL. Supert ferietips! Skal stå ved I-85 og vinke med norsk flagg når de kjører forbi, jeg!

Norse "tjente" forresten $0,7 millioner i første halvår i år, men det skyltes ymse rente- og valutaeffekter, samt at de kun bokførte $1,8 millioner i kostnader. Nok en gang, de mest lønnsomme flyselsakpene er de som ikke flyr

Dog svei de av litt mer cash, da de har betalt $14 millioner i leasing depositum

https://static1.squarespace.com/sta...8596/Norse+-+Quarterly+Report+-+June+2021.pdf

Ellers har jo noen alt tjent godt på selskapet da tilretteleggerne av emisjon satt igjen med $7,9 millioner ;)

Last edited:
Var ikke han det for flyr og? Så han på førere flygning med Flyr-pin og han drev å styra med noe, så virka ansatt

Han har jo jobba mye med luftfart i First House naturlig nok, blant annet også med MSG Aviation under Arendalsuka i sommer. Så han var nok bare innleid til Flyr fra First House da også.

Ser Norse has søkt om å reservere hele registreringsserien LN-FNx. Så da skal kanskje flyene som ikke er tvunget til å overta sitt gamle norske Norwegian registrering kanskje inn i denne serien

Skal jeg gå ut fra at de starter fra vinteren, eller kommer de til å ta en norwegian med bilettsalg to uker før.

Siste jeg hørte var at første avgang går fra Oslo i mai 2022, men som alltid kan det bli noen mindre justeringer.

Skal jeg gå ut fra at de starter fra vinteren, eller kommer de til å ta en norwegian med bilettsalg to uker før.

2-3 måneder før, i følge siste intervjuet med CEOen i E24

Det difuse Q1 2022 er det som er sagt.

Siste jeg hørte var at første avgang går fra Oslo i mai 2022, men som alltid kan det bli noen mindre justeringer.

De har vel sagt det litt diffuse "Sommeren 2022", som innenfor luftfartsteminilogien kan bety alt fra slutten av mars 2022 til innen fellesferien. Men mai er da kanskje ikke far off?

Som sagt ....

Det forandrer imidlertid ikke Norse Atlantics målsetting om oppstart i løpet av våren, nærmere bestemt sent i første kvartal eller i begynnelsen av andre.

Billettsalget vil bli startet opp to-tre måneder i forkant, ifølge Norse-sjefen.

– Det sagt, vi sikter oss inn mot sommeren 2022, det er dét markedet vi skal inn mot, sier Larsen.

Og ca 2300 pilotsøknader er inne allerede ..

https://e24.no/boers-og-finans/i/8Q...W22Vz-07vvgOhXTB0fE-ILP09WhBtPku1Qu5QFte0yzcI

Back