Er de kommet til enighet med mekanikerne enda?
Opplæringen av pilotene som skal fly norske pasienter for Babcock er stanset og opplæringen pilotene har fått så langt er underkjent, melder NTB.
Ambulaseflyverne er blitt værre enn mafiaen som herjet i Chicago under Alcapone!
Pilotene kan ikke fly uten GPS og nå skal dem fan meg heller ikke la seg lære opp på en flytype dem allerede flyr i dag!
Dette er et kynisk maktspill uten sidestykke!
Flyvelederne prøvde seg i USA under President Ronald Reagan, han gjorde kort prosess, han sparket alle flyveledere som ikke stillet på jobb og fulgte ordre!
Første av jetflyet er nå på norsk register. LN-SAA landet på OSL i ambulansefarger i dag, så dukker vel opp noen bilder etterhvert
Marius Hansen i Babcock forteller Dagbladet at søksmålet overrasket ham.
- Vi brukte mye tid og ressurser på å bli enig om en tariffavtale og lønnsvilkår som ga oss den forutsigbarheten vi trengte for å kunne sikre alle pilotene jobb i tjenesten videre. Vi er spesielt overasket over at LO finansierer søksmålet som undergraver tariffavtalen de selv har forhandlet frem.
- Vi er uenig i at dette er å anse som en virksomhetsoverdragelse, men vi har nå fullt fokus på å overta tjenesten fra 1. juli, og overlater til NHO å håndtere saken videre, fortsetter Hansen.
Forsvarets Bell 412 settes inn for å avbøte «svært redusert beredskap»
Kun ett kortbanefly på beredskap i Nord-Norge fredag morgen.
I dag, fredag morgen, betegnes kapasiteten når det gjelder kortbanefly som «svært redusert», men dette vil forbedres utover dagen.
Da er det kun to Beechcraft King Air 250 på beredskap, ett i Nord-Norge og ett i Sør-Norge.
...
– Manglende kapasitet nå på morgenen skyldes pålagt hvile av mannskapene etter luftfartens regler. Men senere i dag vil det være seks kortbanefly på beredskap, opplyser kommunikasjonsrådgiver Knut Haarvik i Luftambulansetjenesten til Teknisk Ukeblad.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.