Nye tog fra Spania til Flytoget

Ser i VG idag at det kan bli slik at man ved å scanne boardingkortet på mobilen, så kan man printe ut bagasje-tag allerede ombord på Flytoget, blir vel kø ved den/de automatene.

Kø og kø fru blom. Nå er vel belegget såpass lavt på flytoget uansett, selv før korona, så tviler på at det hadde blitt noe kødannelser uansett. Kanskje på enkelte avganger i rushtiden, men et fåtall av de som reiser da har vel med sendebagasje uansett.

Litt mer info: Det er foreløpig kun en prototyp som testes ut, den er i togsett nr6 av de gamle togsettene, og er ikke montert ennå i de fem nye spanske togsettene som er i Norge.

e4df97ebc448788c04d46a6b8c59442e.jpg

Kom over denne på Instagram fra forrige vinter som viser vintertesting av de nye togene på Bergensbanen

Husker ikke hvor jeg leste det, men de kommer ikke til å kjøre de til Asker/Drammen før sommerens arbeider på jernbanen er overstått

Ser ut som Flytoget kjører 20 min. frekvens hele veien til Drammen.
Ingen mellomavganger fra Oslo S

Det er oppdaget sprekker i understellet på det nye Flytoget, slik at det togsettet som ble satt i drift i sommer har stått de siste månedene. Mens de andre settene ikke er blitt satt i drift, mens produsenten forsøker finne ut av og fikse feilen

Ellers var jo ikke introduksjonen av dagen Flytog heller helt problemfritt og typen slet jo med spekker i akslinger etc

Trodde det kun var NSB sin versjon av de togsettene, de med krenging, som slet med sprekker? Kanskje kun de jeg husker pga ett av de faktisk sporet av

Trodde det kun var NSB sin versjon av de togsettene, de med krenging, som slet med sprekker? Kanskje kun de jeg husker pga ett av de faktisk sporet av

Ja, var et "Signaturtog" som sporet av, men både de og Flytogene måtte bytte aksler, da de jo i praksis er nærmest samme tog.

Husker jeg rett måtte Flytoget kjøre en god stund med redusert hastighet (var det max 160kmt?) en god periode på den tiden

Det er jo sikkert med tog som med nye fly....litt innkjøringsproblemer og barnesykdommer som dukker opp og må håndteres

Det er jo sikkert med tog som med nye fly....litt innkjøringsproblemer og barnesykdommer som dukker opp og må håndteres

Joa, men det er jo derfor man nå ønsker å kjøpe inn utprøvde typer som Type 74/75/76(Stadler), MX3000(Siemens), osv.

Flytoget skal vel også være en slik model, så det er litt rart at slike alvorlige feil oppstår.
Dette er forøvrig samme fabrikanten som leverer SL 18, nye trikken i Oslo.

Back