Nye tider her nå

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Nye tider her nå

Ikke som når Windows gjør det....

Ikke er Fellowship blitt Fokker 100 igjen heller....

Men kan dere tro det?

Fellowship går digitalt til verks!

Attachments

• Nye tider  230906.jpg
    Nye tider 230906.jpg
    118.9 KB · Views: 12
  • Ny Fellow 230906.jpg
    Ny Fellow 230906.jpg
    116.7 KB · Views: 11
Re: Nye tider her nå

Det betyr at scanner-tiden reserveres for gamle bilder. (Alt som er eldre enn 1 uke...)

Man blir jo ikke historieløs av den grunn:

Da minnebrikken var på plass og kameraet skulle testes, gikk turen til Norges eldste flyplass, og et av de eldste flyene vi har som flyr:

Attachments

• ny tid LN-BDM 230906-1.jpg
    ny tid LN-BDM 230906-1.jpg
    141.9 KB · Views: 13
  • ny-tid-LN-BDM-230906-2.jpg
    ny-tid-LN-BDM-230906-2.jpg
    141.7 KB · Views: 10
  • ny tid LN-BDM 230906-3.jpg
    ny tid LN-BDM 230906-3.jpg
    159.7 KB · Views: 10
  • ny tid LN-JBL m-TSL 230906.jpg
    ny tid LN-JBL m-TSL 230906.jpg
    147.3 KB · Views: 1
  • ny-tid-LN-UXA-230906.jpg
    ny-tid-LN-UXA-230906.jpg
    142.5 KB · Views: 2

Kort sagt: Neste gang jeg observeres på en flyplass, har MZ-5N og MZ-50 blitt erstattet av Pentax K100D.
Og jeg er godt fornøyd

velkommen over til den digitale verden :) gleder meg til flere bilder fra deg både fra digitalt og film :)

Originally posted by Fellowship

Men kan dere tro det?

Flott kamera! :colgate:

har du æren av å være første prest i Norge som foreviger flymaskiner med digitalt kamera også fellowship;-)

Nei, det tror jeg ikke, Martin, da er jeg nok for seint ute.
Disse gutta som er med her, har nok skutt digitalt i mange år.
MAF
Jeg gjør ikke krav på annet enn å være den mest flygærne presten i Oslo-området :lol:

Originally posted by LN-KOG

Men kan dere tro det?

Flott kamera! :colgate:
Ja, ikke sant?:old

Nei, nå står ikke verden til påske! Mannen er blitt digital. :colgate:

....Nei nå har jeg sett det og....:) Gratulerer Ole Johan, det stemmer med at du hadde en stor nyhet å komme med i dag. Det blir spennende å følge med på bildene dine også i fortsettelsen!

Men glem nå ikke alle de skjulte skatter i arkivet fordi du har latt deg innhente av tiden her og nå.....:p

Ah, da fikk jeg oppklart den mystiske SMSen som tikket inn på fredagskvelden mens jeg var i Lom ;)

Du får ha lykke til og velkommen etter i de instantes rekker :up:

Originally posted by LN-KGL

Ah, da fikk jeg oppklart den mystiske SMSen som tikket inn på fredagskvelden mens jeg var i Lom ;)

Du får ha lykke til og velkommen etter i de instantes rekker :up:
Takk! Og på neste tur kan jeg komme med like ferske oppdateringer som dere.
(det er liksom ikke like lett å scanne bilder tatt i år eller for 2 år siden, som de som er 20 år gamle eller mer..., selv om det er en lettere jobb... )

Originally posted by SK917
....Nei nå har jeg sett det og....:) Gratulerer Ole Johan, det stemmer med at du hadde en stor nyhet å komme med i dag. Det blir spennende å følge med på bildene dine også i fortsettelsen!

Men glem nå ikke alle de skjulte skatter i arkivet fordi du har latt deg innhente av tiden her og nå.....:p
Du vet det er jo korttidsminnet som ryker først:colgate:

Grattis med nytt kamera Ole Johan.:-p
Flotte bilder ble det også ser jeg, så jeg venter på flere godbiter fra deg med tiden.:-p

Airbus 330. :smile2

Gratulerer Fellowship. Håper å få se mange bilder fra deg i tiden som kommer.
Og si fra hvis du skal til Sandefjord en gang.

Selv kjøpte jeg speilrefleks for et år siden, men filmbasert. Men håper å få råd til å kjøpe et digitalt etter hvert også.

IMM

hehe - kanskje nick-bytte til F100 eller CRJ900 er på sin plass, nås om du har tatt skrittet fra analog til "glass cockpit"?? Velkommen til de digitales rekker - merk deg at du nå kommer til å bruke nesten like lang tid på å gå igjennom og redigere bildene som du brukte på å ta dem....:colgate:

Men kan dere tro det?

Det blir nok et nytt digitalkamera på meg også etterhvert. Har en Nikon coolpix 995 som sikkert er 4-5 år gammel nå. Den gir fine bilder i de fleste situasjoner, men er veldig treg til å ta bilder. Føler noen ganger at det tar to sekunder fra jeg trykker på knappen til bildet er tatt. Og enkelte ganger er det alt for lenge.
Er du fornøyd så langt med ditt nye fotoapparat?

Forresten: Jo mer jeg ser på dette bildet av deg, jo mer ser du ut som Morrisey fra The Smiths. Sveisen er jo helt lik jo :musikk

...nye tider lover mye godt...og starter meget bra....er enig med Ck at "Lightroom" arbeidet tar minst like mye tid selve fotograferingen.....er selv dypt i gang med Beta 4 av Photoshop Lightroom (i motsetning til analog Darkroom)...Lykke til !! og igjen takk for mange godbiter opp gjennom tidene....

Originally posted by imm

Men kan dere tro det?

Det blir nok et nytt digitalkamera på meg også etterhvert. Har en Nikon coolpix 995 som sikkert er 4-5 år gammel nå. Den gir fine bilder i de fleste situasjoner, men er veldig treg til å ta bilder. Føler noen ganger at det tar to sekunder fra jeg trykker på knappen til bildet er tatt. Og enkelte ganger er det alt for lenge.
Er du fornøyd så langt med ditt nye fotoapparat?

Forresten: Jo mer jeg ser på dette bildet av deg, jo mer ser du ut som Morrisey fra The Smiths. Sveisen er jo helt lik jo :musikk

Takk til alle som har skrevet hyggelige meldinger her:)

Og imm: Jeg er nok mer opptatt av hva jeg ser i kameraet, enn hvordan jeg ser ut bak kameraet :lol:
Jeg er fornøyd så langt. Det besste er at endelig har det kommet et godt og konkurransedyktig Pentax kamera til rimelig pris, og som takler det man har av linser fra før. Først gang på innflyginga blir OSL kommende lørdag.

Nå har jeg aldri brukt mye tid i mørkerom, det har jeg overlatt til andre. Men å sette i rammer eller album, og særlig å scanne og redigere, DET tar tid.
Den lille photoshop-redigereingen som trengs på ditigale bilder i fohold til hva jeg er vant til, er så liten tidsbruk at en ikke rekker å se på klokka ;)
3 ting gjør jeg alltid: balansering, sjekking av farger og skarphet, og fjerning av støv eller støy.

Jeg gleder meg til en gang å få et skikkelig speilrefleks også.
Den som venter på noe godt venter som kjent ikke forgjeves.

Ellers er det en ære å bli sammenlignet med Morrisey når det gjelder sveis. Hans sveis var legendarisk på 80-90 tallet.

Back