Nye ruter fra SAS (2012/2013)

Re: Nye ruter fra SAS

Er avgangene lagt ut i Amadeus eller ? Noen som har oversikt over hvilke dager de nye rutene til Bergen vil gå :) ? Spesielt interessert i BGO - MAN, mistenker denne tar over slyngen til flyet som tidligere betjente BGO - LGW..
Er ikke lagt inn ennå.

Det BGO-LGW ruta trengte var to daglige rundturer for å fange opp business trafikken, en om morgenen og en om kvelden. Da kunne de i samarbeid med BMI hatt tre rundturer spredd utover dagen. Men SAS valgte å satse på andre ruter, så da kan de like gjerne gi opp...:rolleyes:

Det tror jeg hadde blitt et blodbad!

Vet dere nogre detaljer om planlegte flytyper og frekvenser pa ruter til KGD og KTW?

Så noen tidligere i tråden nevnte snakk om resirkulering - meg bekjent har CPH - AGP vært oppe før (ikke lengre enn et år/to års tid tilbake i tid :)

Fritidsmarkedet genererer like mye penger som businessmarkedet så er smart av SAS å fokusere på dette segmentet spør du meg ;) Hvor vidt de legger igjen like mye penger på destinasjon er en annen ting, men nå er vel ikke sammerbeidet mellom destinasjon og SAS så avgjørende i dette tilfellet

WF forsøkte seg på BGO-MAN med Q400 men det ble ingen suksess, blir spennende og se om SK får det til.

OSL - Faro og OSL - Antalya må være et forsøk på å "gå i strupen" på Ryanairs ruter til de samme steder fra Rygge?

OSL - Faro og OSL - Antalya må være et forsøk på å "gå i strupen" på Ryanairs ruter til de samme steder fra Rygge?

Blir vel heller i strupen på DY vel. Ryanair har vel ikke noe AYT fra RYG de? Eller har jeg gått glipp av noe?

WF forsøkte seg på BGO-MAN med Q400 men det ble ingen suksess, blir spennende og se om SK får det til.

Dette var også en rute Norwegian hadde tilbake i 2006-07, men også den ble lagt ned.

ARN-KEF är intressant, en växande marknad. Icelandair kommer visst flyga KEF-ARN-KEF upp till 3ggr/dag sommaren 2012. SAS flight innebär 4 avgångar ARN-KEF vissa dagar.

SAS fløy Stockholm-Reykjavik også i 2007 med tre ukentlige avganger.

Så noen tidligere i tråden nevnte snakk om resirkulering - meg bekjent har CPH - AGP vært oppe før (ikke lengre enn et år/to års tid tilbake i tid :)

Jeg fløy til AGP via CPH med SAS en gang på slutten av nittitallet.

Kaliningrad er lidt interessant; der er i dag ingen ruter herfra og mod Vesteuropa, en noget skæv fordeling af rutenettet med andre ord for denne russiske eksklave.

Lars

Fritidsmarkedet genererer like mye penger som businessmarkedet så er smart av SAS å fokusere på dette segmentet spør du meg ;) Hvor vidt de legger igjen like mye penger på destinasjon er en annen ting, men nå er vel ikke sammerbeidet mellom destinasjon og SAS så avgjørende i dette tilfellet

Uten å ha noen referanse på det, så tror jeg SAS tjener mest penger på businessmarkedet. Businessmarkedet er vel det markedet som trenger mest fleksibilitet, og som må reise på kortest varsel, som jeg er ganske sikker på gjør at fortjenesten øker drastisk.

Siden vi er inne på dette temaet om ruter og slikt , noen som vet hva di rutene fra København til Fuerteventura er for noe . Er det noe charter greier ?

Siden vi er inne på dette temaet om ruter og slikt , noen som vet hva di rutene fra København til Fuerteventura er for noe . Er det noe charter greier ?

Hvis du tenker på SK7731/7732 så er det charter ja.
SK7xxx = CHARTER

Mod

Ryddet i tråden etter flere ønsker fra brukere. Denne tråden handler om SAS, ikke markedet i Trondhaim, og definitivt ikke persondiskusjoner

/Mod

Er avgangene lagt ut i Amadeus eller ? Noen som har oversikt over hvilke dager de nye rutene til Bergen vil gå :) ? Spesielt interessert i BGO - MAN, mistenker denne tar over slyngen til flyet som tidligere betjente BGO - LGW..

De nye rutene skal ligge til salg på nettet fra 20. oktober

Back