Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Är DY piloterna som flög Boeing 787 välkomna tillbaka till ”nya Norwegian”?
Bekostar Norwegian Boeing 737 rating för dem?

Noen som var på DY 737 tidigere før gikk til 787 er tilbake i henhold til avtaler.

Nå er det de SE piloter som taes inn etterhvert som flere fly settes i drift.

Men med reduksjon fra 160 fly til nå 51 er det umulig å ha jobb til alle.
(Selv om det virker som du tror det?)
 
Passasjertallene øker for Norwegian, samtidig er E24 noe optimistiske på vegne av selskapet:

– Det er gledelig å kunne rapportere en fortsatt økning i antall passasjerer for femte måned på rad, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian, i en uttalelse.

I snitt hadde Norwegian 446 fly i drift i løpet av måneden, og selskapet melder at etterspørselen har økt i takt med lettelser i reiserestriksjonene.

446 fly? De mener vel daglige flyvinger eller noe slikt?


https://e24.no/boers-og-finans/i/v5...ngen-har-vaert-stor?referer=https://www.vg.no
 
46 fly. Ser vel ut som DY sikter seg inn på et sted mellom 60 og 70 fly til sommeren 2022


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
I og med at LN-DYM ble satt i trafikk i dag skal alle de planlagte 51 fly være aktive.

Så er spørsmålet om det kommer flere -800 etter hvert eller om ryktene om en stabel MAX-er til våren stemmer.
 
I og med at LN-DYM ble satt i trafikk i dag skal alle de planlagte 51 fly være aktive.

Så er spørsmålet om det kommer flere -800 etter hvert eller om ryktene om en stabel MAX-er til våren stemmer.

Lige nu skal de fokusere på at få betalt gæld og ikke pille ved for meget, der er nye nedlukninger på vej, det ses bl.a i Letland.
 
Lige nu skal de fokusere på at få betalt gæld og ikke pille ved for meget, der er nye nedlukninger på vej, det ses bl.a i Letland.

Norwegian har svært lite gjeld, og det aller meste er leasingforpliktelser av flyene. Så akkurat betaling av gjeld er ikke noe som akkurat lenger er så veldig kritisk eller relevant

I og med at LN-DYM ble satt i trafikk i dag skal alle de planlagte 51 fly være aktive.

Så er spørsmålet om det kommer flere -800 etter hvert eller om ryktene om en stabel MAX-er til våren stemmer.

Men selv med 51 fly i trafikk, så er vel kanskje utnyttelsesgraden ennå ikke 100%?
 
Har vel ikke så veldig mye å si hvis “power by the hour” avtalene varer til ut i 2022?


Jeg tenkte ikke på kostnader, det er som du sier ikke noe issue. Men mer hvor mye mer kapasitet som faktisk kan flys uten at det trengs flere fly [emoji6]
 
Behöver inte DY ha någon maskin på EI-reg hos IBK för att kunna använda D8/IBK flightnr.

Tänkte på att det går ju några flighter från ARN&CPH under IBK callsign.
 
Norwegian bytter callsign og ICAO 1. November. Dette skjer da det kun skal være to AOCer, en i Norge og en i Sverige. Så fra 1. November er disse gjeldene:
- Norwegian Air Shuttle AOC (DY/NOZ) NORSEMAN
- Norwegian Air Sweden AOC (D8/NSZ) NORLIGHT.
Så NOR SHUTTLE og NAX forsvinner,
Og NORTRANS og IBK forsvinner
 
Norwegian bytter callsign og ICAO 1. November. Dette skjer da det kun skal være to AOCer, en i Norge og en i Sverige. Så fra 1. November er disse gjeldene:
- Norwegian Air Shuttle AOC (DY/NOZ) NORSEMAN
- Norwegian Air Sweden AOC (D8/NSZ) NORLIGHT.
Så NOR SHUTTLE og NAX forsvinner,
Og NORTRANS og IBK forsvinner

Samt NORDIC og NSW forsvinner, disse har vel knapt blitt brukt til noe annet en POS-flighter av SE-registrerte fly.
 
Norwegian bytter callsign og ICAO 1. November. Dette skjer da det kun skal være to AOCer, en i Norge og en i Sverige. Så fra 1. November er disse gjeldene:
- Norwegian Air Shuttle AOC (DY/NOZ) NORSEMAN
- Norwegian Air Sweden AOC (D8/NSZ) NORLIGHT.
Så NOR SHUTTLE og NAX forsvinner,
Og NORTRANS og IBK forsvinner

Används NOZ-flightnr enbart på flighter inom och från Norge nu och NSZ-flightnr på resterande flighter, eller har jag fattat fel?
 
NAN er vel der fortsatt med en maskin? Linket opp som sikkerhet for et obligasjonslån.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da har de funnet ny CFO ogsp, Hans-Jørgen Wibstad hentes fra samme stilling i Multikonsult og starter innen neste sommer en eller annen gang
 
Norwegian setter inn ekstra avganger og juleruter til Nord Norge i forbindelse med julen

Juleruter:
Oslo- Lakselv, 22. desember og 1. januar
Oslo – Andøya, 22. desember og 2. januar

Ekstra juleflyginger:
Oslo – Evenes: 21., 23., 27. desember
Oslo – Tromsø: 21. og 23. desember
Oslo – Bodø: 22. og 23. desember
 
Norwegian setter inn ekstra avganger og juleruter til Nord Norge i forbindelse med julen

Juleruter:
Oslo- Lakselv, 22. desember og 1. januar
Oslo – Andøya, 22. desember og 2. januar

Ekstra juleflyginger:
Oslo – Evenes: 21., 23., 27. desember
Oslo – Tromsø: 21. og 23. desember
Oslo – Bodø: 22. og 23. desember

Mellom Oslo - Harstad/Narvik er det ekstrafly:
21.12 er det 2 ekstraavganger, totalt 6 avganger
22.12, 23.12 og 27.12 er det 1 ekstraavgang, totalt 5 avganger.
 
Norwegian melder at de har solgt en portefølje av slots på LGW de ikke lenger trenger

https://newsweb.oslobors.no/message/550099

Norwegian Air Norway AS, a fully owned subsidiary of Norwegian Air Shuttle ASA, has signed an agreement to sell a portfolio of surplus slots at London Gatwick Airport (LGW). These are excess slots Norwegian does not intend to operate following the airline’s decision to discontinue long haul operations in January 2021 and could have been lost unless disposed.

I følge SeanM på Twitter skal Wizz være kjøperen

https://twitter.com/seanm1997/status/1473570340941045767
 
Forstår det slik at Norwegian har fått endel piloter og kabinansatte til å frivillig gå ned i stilling til 80% i vinter. Så der sparer de litt og minsker sjansen for permiteringer
 
Det er riktig. Men ser for meg at halvparten av flåten må parkeres i Jan/Feb. Da må flere ned i stilling eller i full permisjon.

Det er ansatte i restaurant, hoteller og reiseliv som må ta "dugnaden" nok en gang. Burde blitt kompansert 100% for myndighetenes pålagte restriksjoner.
 
Back
Top