Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Er det grunn til å tro at de vil ta inn MAX8-flyene i produksjon igjen? Eller skal de ut?

De er offisielt ute av flåten. På ett eller annet tidspunkt vil de sikkert få noen igjen, men ikke nødvendigvis de som de opprinnelig opererte.
 
Hva kan man forvente av halehelter på nye Norwegian? Vil man se at mange av de eksisterende "white tails" får seg en helt, blir det værende som i dag med en god mix halehelter og logoløse eller vil de faktisk komme opp med en ny halepryd?
 
Nå burde man vel greie å få fylt opp halene med 50 fly eller hva man skal ha til slutt..

Egentlig rimelig useriøst at man velger ett livery som de har gjort/gjorde, om man ikke greier fullføre livery'n på alle fly. Da har man allerede bommet ganske kraftig. Akkurat som det var en selvfølge i utgangspunktet man ville bli enig med alle familiene til de haleheltene man har/hadde tenkt.

De burde egentlig gå bort fra halehelter, og finne på noe annet istedenfor. Norwegian-liveryen er egentlig ett ganske dårlig livery spør du meg. Det er ganske fælt med eller uten halehelter. Så håper man finner på ett nytt ett etterhvert.
 
Svaret gir seg vel med navnet:

Det Norske flagg ala Braathens SAFE.


Er ikke det litt rart når de flyr i utlandet? Å shippe briter til Malle med norsk flagg på halen er jo noe absurd. Eller er det helt 100% over med alle "intra utlandet"-ruter?
 
Er ikke det litt rart når de flyr i utlandet? Å shippe briter til Malle med norsk flagg på halen er jo noe absurd. Eller er det helt 100% over med alle "intra utlandet"-ruter?

De har da flydd "intra utlandet" med navnet Norwegian i alle år?
 
Hvor er Malle ? Østlandsk for en eller annen destinasjon slik som Granca. Skriv nå forstålelig for oss som kommer fra andre deler av landet.....Ikke alle forstår Kebab norsk
 
Hvor er Malle ? Østlandsk for en eller annen destinasjon slik som Granca. Skriv nå forstålelig for oss som kommer fra andre deler av landet.....Ikke alle forstår Kebab norsk


Mallorca (eigentlich et lånt kallenavn fra tysk)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvor mange flymaskiner har Norwegian operative pr dato, og når vil de evt ha de 50-70 maskinene i flåten?
 
Hvor mange flymaskiner har Norwegian operative pr dato, og når vil de evt ha de 50-70 maskinene i flåten?

39 per dgs dato, iflg Planespotters. 11 står som 'future'. Med tanke på at de betaler flyleie per time, har de råd til å ha litt lav utnyttelse og å 'melke' peakene.
 
Ellers er jo Norwegian heller ikke ferdige med erstattningssaken mot Boeing, og i DNB Markets siste analyse av Norwegian så tror at Norwegian skal klare å få over 2 mrd kroner i total kompensasjon fra Boeing
 
Norwegian er varslet om et overtredelsegebyr på 400mill og nødvendig kjøp av kvoter på 200 mill.
Mye styr med DY for tiden, her skulle aldri staten vært inne med penger.
 
Det har i hvertfall vært en skikkelig dårlig uke PR messig for Norwegian, etter alt så lyst ut i starten av juni
 
Den "evigvarende" konvertible obligasjonen på $1,8mrd, som jo Staten er største deltager i, kan en liten del konverteres til aksjer om 60 dager, mens mesteparten kan først konverteres om 2 år til kurs 9,39. Så lenge aksjekursen er over det, så er da Staten "in the money"

Småpenger i denne sammenheng, men allerede nå er de først 15 millionene av det evigvarende lånet omgjort til egenkapital, da noen her heller ville ha aksjer (og sikkert selge de) enn å sitte på gjelden

Jeg forventer at denne lånet fremover vil gradvis gå nedover, selv om det er først om to år majoriteten kan konverteres. Og staten få tilbake pengene, med mindre de faktisk selger lånet videre. Som også er en mulighet

https://newsroom.aviator.aero/norwegian-air-shuttle-asa-conversion-of-new-capital-perpetual-bonds/

Norwegian Air Shuttle ASA – Conversion of New Capital Perpetual Bonds
 
I dag begynte Norwegian å utbetale millionbonusene til G. Karlsen og J. Schram, før de tilbakebetaler det de skylder kreditorene.

Quote:
"Kritisk Norwegian-kreditor om millionbonus: – Ikke sånn det burde vært"

https://www.nrk.no/norge/nybo-og-norwegian-1.15546777

Sugerør i statskassen har blitt benyttet ofte av ledelsen i Norwegian for å sette SAS i et negativt lys. Det som nå kommer for en dag får det meste til å blekne. Jeg leste nettopp at 600 millioner knyttet til garantien på 3 milliarder er bokført av staten som tap. Hundrevis av millioner som Norwegian skylder Staten gjennom Avinor blir betalt med 5 (?)%. Haugevis av kreditorer får tilsvarende 5% av kravet og må bokføre resten som tap, og indirekte betydelig mindre skatt til fellesskapet. Hvor mange tusen ansatte er ikke blitt oppsagt og havnet på NAV og får støtte gjennom skattepengene.

Her er det ikke bare et sugerør i statskassa men en pumpe.
 
Back
Top