Nye langruter United - S23 og S24

Re: Nye langruter United - S23

PRG i september; spurte hotellet om de var amerikansk eid (boutique hotell med 24 rom) fordi alle jeg møtte var amerikanere. Hun lo og sa alle rom var til amerikanere utenom mitt og ett annet [emoji28] Videre har PRG masse historie, og det liker amerikanere godt da deres historie ikke er like gammel [emoji4]

PRG i september; spurte hotellet om de var amerikansk eid (boutique hotell med 24 rom) fordi alle jeg møtte var amerikanere. Hun lo og sa alle rom var til amerikanere utenom mitt og ett annet [emoji28] Videre har PRG masse historie, og det liker amerikanere godt da deres historie ikke er like gammel [emoji4]

Vel, når ser det ut som PRG kanskje lider samme skjebne som BGO, og droppes av UA neste sommer ;)

Vel, når ser det ut som PRG kanskje lider samme skjebne som BGO, og droppes av UA neste sommer ;)

Nei, ser ikke slik ut ..

Continuing routes from the eastern United States, United is relaunching service from Newark to Prague on May 25, a route that was last operated in October 2019.

Ingen ny rute, men United øker EWR til Napoli fra 1 til 2 daglige deler av sommeren. Alt med 767-300

Brukbart med kapasitet til en "sekunder" destinasjon

https://www.aeroroutes.com/eng/230225-uanap

United during the weekend of 24FEB23’s schedule update opened reservation for its expanded service on Newark – Naples route, announced by Napoli Salerno Airports GESAC earlier this month. The Star Alliance member will be operating 2nd daily flight with Boeing 767-300ER, between 23JUN23 and 06SEP23

Brukbart med kapasitet til en "sekunder" destinasjon

Med rundt 3 millioner italiensk-amerikanere i NYC alene, så er det nok en god del "etnisk" trafikk her. Legg til områdene rundt, og man har et par millioner til.

Med rundt 3 millioner italiensk-amerikanere i NYC alene, så er det nok en god del "etnisk" trafikk her. Legg til områdene rundt, og man har et par millioner til.

Hyppig benyttet rute i Sopranos. 😉

Edinburgh får også dobbelt daglig, det meste av sommeren. Så tydeligvis stor reise appetitt for amerikanerne og gunstig dollarkurs, for dem

https://www.aeroroutes.com/eng/230310-uaedi

United during Northern summer 2023 season is expanding seasonal Newark – Edinburgh service, where the airline schedules 2nd daily flight, with Boeing 757. From Newark, the new service will be scheduled from 25MAY23 to 28SEP23.

Ruterne er:

New York/Newark – Marrakesh, Morocco
Houston – Medellin, Colombia
Tokyo/Narita – Cebu, Philippines

Marrakech er en overraskelse. En stor endda. Jeg kunne havde forstået hvis det var Cassablanca eller Rabat når den nye terminal i Rabat står færdig.

Nytt for 2024 er Newark til Faro.

Denne, og Tokyo-Cebu er nå satt på hold, som endel av FAA tiltak ovenfor United.

https://airlinegeeks.com/2024/04/08...-two-new-routes-amid-increased-faa-oversight/

United says it is delaying the launch of two new international routes due to increased Federal Aviation Administration (FAA) oversight. The affected routes include Tokyo to Cebu, originally scheduled for July 31, and Newark to Faro, which was slated to begin in May.

Back