Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Hvor mange fly har Wizz Air stasjonert på sin base på OSL nå pr dags dato?? Og er det bare A320NEO??

Re: Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

Noen som vet status hvordan det går med Wizz Air på innenriks nå?? Får Wizz Air fylt opp flyene sine i disse tider?? Og hvordan er passasjer grunnlaget til flyplassene som Evenes,Bodø og Tromsø?? Er det halv fulle eller fulle fly begge veier til og fra OSL???

Ser de har satt opp 3 ukentlige på OSL-HAU fra 18. mai av, så får vi se om- og hvor ofte når det nærmer seg.

Last edited:

Det er vel helt bingo med alt over 14 dager frem i tid, er det ikke?

Noen som vet status hvordan det går med Wizz Air på innenriks nå?? Får Wizz Air fylt opp flyene sine i disse tider?? Og hvordan er passasjer grunnlaget til flyplassene som Evenes,Bodø og Tromsø?? Er det halv fulle eller fulle fly begge veier til og fra OSL???
Fløy med Wizzair OSL-EVE på torsdag, og ned igjen med de på søndag. Cirka 35 pax begge veier. Vi fløy en A320CEO, som har 180 seter.
Aner ikke om dette er representativt for belegget deres sånn ellers i Norge.
Vi dro avgårde noen minutter før ETD med et veldig hyggelig crew ombord.

Fortsatt stille for Wizz på norsk innenriks. Såvidt jeg klarer se av FR24 og sidene til Avinor så var de i går fra OSL kun en enkelt flight til BGO, mens det i dag ikke virker være planlagt noen flighter

Så tydeligvis de fortsatt stort sett flyr i forbindelse med helgen

Fortsatt stille for Wizz på norsk innenriks. Såvidt jeg klarer se av FR24 og sidene til Avinor så var de i går fra OSL kun en enkelt flight til BGO, mens det i dag ikke virker være planlagt noen flighter

Så tydeligvis de fortsatt stort sett flyr i forbindelse med helgen

Samme denne uken fra OSL. Såvidt jeg kan se av FR24. 3 flighter søndag, en hver til EVE, BGO og SVG. I dag mandag kun en enkelt tur til TOS, og i morgen da samme til BGO

Sommerferie - eller permanent?

Tipper de sier midlertidig til restriksjonene er løftet og så aldri kommer tilbake / drøyer til etter at minst en annen utfordrer er vekke.

Hadde jeg vært dem ville jeg ha lett etter enhver unnskyldning for å pause til Flyr og Norwegian har tært maks på hverandre — gjør det enklere å komme inn når konkurrentene har kriget så lenge at de ikke kan presse ned prisene til WiZZ-nivå lengre…

Og når den tid kommer kan det hende andre markeder virker mer lokkende likevel…

Hvor kommer dette fra?

KAN hende jeg tar feil men 99% sikker:
Nitidig søking i online booking på WiZZ’ websider ;)

Er et ganske sikkert tegn når man ikke kan booke billett om mer enn tre uker.

Om dette stemmer er det vel først og fremst kjempegode nyheter for Flyr.

.

Om dette stemmer er det vel først og fremst kjempegode nyheter for Flyr.

Og Norwegian, og SAS, og litt Widerøe

Og hvis det stemmer så er det snart noen i Dublin som får det med seg. Det betyr at også de ser hva som skjer når man som utenlandsk aktør skal prøve på norsk innenriks

Og Norwegian, og SAS, og litt Widerøe

Og hvis det stemmer så er det snart noen i Dublin som får det med seg. Det betyr at også de ser hva som skjer når man som utenlandsk aktør skal prøve på norsk innenriks

Ja dem i Dublin prøver sig jo nu i Sverige så mon ikke dem fra Dublin tager over oppe i norge hvis Wizz skrider?

Ja dem i Dublin prøver sig jo nu i Sverige så mon ikke dem fra Dublin tager over oppe i norge hvis Wizz skrider?

Neppe. Ryanair ser nå at det å komme inn på det norske markedet som en utenlandsk er bortimot umulig

Lidl var billigst, men folk ville ikke handle der for det

Ja ja, det ble ingen suksess for Wizz i denne omgang da, men disse kan nok prøve på å gjøre et nytt forsøk siden når markedet er tilbake. Timingen var de ikke heldig med for å si det pent, men de hadde vel noen ideer knyttet til Norwegian sin mulige undergang på tidspunktet og posisjonering for comeback i flytrafikken som mange selskaper håpet på i vinter.

Da er det vel bare å si vær så god neste.

Back