Kan nesten virke som det har en sammenheng med at CCA Norway skal ha en audit 16. Juni
I såfall en seier for den norske og nordiske modellen!
Med tanke på at det kommer frem idag er det vel også et tegn på at de venta til de var 100% sikre på at norwegian overlevde.
To gode nyheter på en uke, hva mer kan man be om?![]()
Norwegian åpner baser i London og Alicante
Og i følge "press-release" skal flyene bemannes av lokalt ansatte UK'ere....- sannsynligvis på kontrakter. Kjos følger oppskriften til MOL...
Er det fortsatt noen her på forumet som tror at DY's ekspansjon vil øke antall norske / skandinavisk ansatte totalt sett i markedet?
Vi har vel vært gjennom dette før, da med et annet selskap![]()
Med en ikke uvesentlig nyanse; Norwegian har ikke basert crew i det billigste billige for å operere med lønnskostnader som eneste konkurransefortrinn ut fra et annet land. Det er en relativt vesentlig forskjell uansett hvor mye du gjerne vil at det skal ligne på casen Wizz...
Men SAS gjør dette nå i København. De opprette en SAIL base der med dårligere vilkår enn de andre ved basen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men ingen av artiklene bekrefter noe mer enn hva vi leser her. Det er fortsatt tyst fra selskapet selv
https://e24.no/naeringsliv/i/aPmdl4/wizz-air-skroter-innenrikssatsingen-i-norge?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no– Jeg kan bekrefte at Wizz Air vil stanse flyreiser i innenlandsmarkedet i Norge fra og med 14. juni, skriver kommunikasjonsdirektør Andras Rado i en e-post til E24 lørdag morgen.
– Beslutningen baserer seg på finansielle og kommersielle vurderinger. Selskapet flytter kapasitet til andre markeder, skriver Rado.
– De siste syv månedene har vist at det ikke er finansielt bærekraftig å flytte kapasitet til Norge på en kommersiell basis når alle andre flyselskaper får hjelp og derfor ikke opererer på markedsbetingelser. Derfor har Wizz Air besluttet å flytte kapasiteten til markeder hvor betingelsene ikke blir forvridd av proteksjonistiske interessenter og hvor reisende kan oppleve ekte konkurranse og lave billettpriser, fortsetter Rado.
Det ungarske flyselskapet beholder imidlertid den norske basen, og vil fortsette å fly passasjerer inn og ut av Norge.
Det ungarske flyselskapet beholder imidlertid den norske basen, og vil fortsette å fly passasjerer inn og ut av Norge.
Med en ikke uvesentlig nyanse; Norwegian har ikke basert crew i det billigste billige for å operere med lønnskostnader som eneste konkurransefortrinn ut fra et annet land. Det er en relativt vesentlig forskjell uansett hvor mye du gjerne vil at det skal ligne på casen Wizz...
Sorry, mulig jeg ikke ser "forskjellen"
– Dette er en ren papirøvelse for å omgå lovverket, slik at man kan fortsette med sosial dumping og bruk av thailandsk crew om bord i flyene, sier Jack Netskar i Norsk Flygerforbund.
Innenlands i Norge er det riktig å ivareta norske arbeidsvilkår inkl. rett til fagforening, transparent org. kultur, pensjon, sykepenger etc. Kjøpekraft på etterspørsselsiden må komme produserende arbeidsfolk, som er avhengig i "tilsvarende" kjøpekraft for å leve et godt liv i Norge, til gode.
Etter '02 så må jeg titte på krona, nå er det ikke så spennende hva vi som ikke flyr tjener, men, i likhet med resten av bransjen så har vi måtte tåle en nedskalering i kjøpekraften. Utviklingen beskrives vel i SSB's oversikt over gjennomsnitts inntekt i de forskjellige kommuner, Røst som vel lå lavest hadde fortsatt en snitt inntekt pr. innbygger som ligger over min lønn:8:
Røst som vel lå lavest hadde fortsatt en snitt inntekt pr. innbygger som ligger over min lønn:8:
Sorry, mulig jeg ikke ser "forskjellen"
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.