Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Ehhhh... hvilket grunnlag har du for å si hvorfor folk velger/valgte NAS kun på grunn av pris?
De gangene jeg har reist med de, er det fordi de har flydd dit jeg skal til en tid som passer meg godt. Og jeg har vært fornøyd med de hver gang jeg har flydd.
Husker du ikke ramaskrik om kanselleringer, mistet bagasje fra noen år siden. Folk hatet de, fikk ikke erstatning de hadde krav på, men neste gang de reiste brukte de de likevel DY hvis de kunne spare noen kroner. Og det var jo nettopp DY som fikk folk til og tro at det var normalt og betale mer i parkering og i dutyfree enn de betalte i billett rundt halve kloden.

Husker du ikke ramaskrik om kanselleringer, mistet bagasje fra noen år siden. Folk hatet de, fikk ikke erstatning de hadde krav på, men neste gang de reiste brukte de de likevel DY hvis de kunne spare noen kroner. Og det var jo nettopp DY som fikk folk til og tro at det var normalt og betale mer i parkering og i dutyfree enn de betalte i billett rundt halve kloden.

Det er vel begge deler. Visse som er fleksible på dato og avgangstidspunkt velger kun pris, andre velger selskap etter når det passer deres egen timeplan og om det er nonstop/kortest reisetid. Jeg tilhører begge kategorier, mest når det passer, men kan utsette/fremskynde reiser iblant om prisforskjellen er veldig stor. Men jeg er enig i at folk glemmer fort, dog har ikke den «nasjonalistiske» fordelen Norwegian har, i det minste på innenriks.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal ikke Wizz Air fly mer EVE-OSL ruten og andre veien i 2021?? Ser at ingen tid og avganger er satt opp hos Avinor

Ok. Da kommer det sikkert opp hos Avinor også. Hørte at det er mange som håper Wizz Air starter opp med ruten EVE-TRD og andre veien også.

Ser ut som at Wizz skal øke kapasiteten på flere av rutene sine i februar. Har ikke sjekket alle, men OSL-TRD og OSL-BGO ligger inne med 3 daglige fra 8. februar.

Last edited:
Ser ut som at Wizz skal øke kapasiteten på flere av rutene sine i februar. Har ikke sjekket alle, men OSL-TRD og OSL-BGO ligger inne med 3 daglige fra 8. februar.

Eventuelt ha flere tidspunkter å selge, og kansellere den/de avgangene med færrest passasjerer 15 dager før.

23/1 var planen å teste Wizz rundt i Norge,

Booket først OSL-BOO-TOS-TRD-OSL (alle ble innstilt, OSL-BOO schedule change 8t)

Prøvde etter endringer i tider/ ruter følgende; OSL-TRD-TOS-BOO-OSL (TRD-TOS-BOO ble så innstilt, BOO-OSL 4t schedule change)

Prøvde igjen OSL-SVG-OSL-BOO-OSL (OSL-SVG-OSL ble innstilt)

Er egentlig håpløst å booke med dem når de innstiller alt eller bare endrer tider hele tiden.

23/1 var planen å teste Wizz rundt i Norge,

Booket først OSL-BOO-TOS-TRD-OSL (alle ble innstilt, OSL-BOO schedule change 8t)

Prøvde etter endringer i tider/ ruter følgende; OSL-TRD-TOS-BOO-OSL (TRD-TOS-BOO ble så innstilt, BOO-OSL 4t schedule change)

Prøvde igjen OSL-SVG-OSL-BOO-OSL (OSL-SVG-OSL ble innstilt)

Er egentlig håpløst å booke med dem når de innstiller alt eller bare endrer tider hele tiden.

Imponerede at du i det hele tatt vurderer et slikt segment-run opplegg med Wizz. Det er definitivt ikke enkelt å få til noe sånt når de driver å endrer på rutetider. Spørs om det muligens blir litt "enklere" med tid og stunder når ting har stabilisert seg?

Imponerede at du i det hele tatt vurderer et slikt segment-run opplegg med Wizz. Det er definitivt ikke enkelt å få til noe sånt når de driver å endrer på rutetider. Spørs om det muligens blir litt "enklere" med tid og stunder når ting har stabilisert seg?

Selvfølgelig blir det bedre.
Se på hvordan de driver ellers rundt i Europa.
Ting går seg til. Garantert.

Leser på VG de nå kutter ganske kraftig i ruteprogrammet nå i januar og februar. Hva er egentlig planlagt program de neste ukene?

Det var åpenbart sarkasme da..

I en verden hvor kongressen i USA stormes av menn med horn , det er tjuvjakt på ulv på landsbygda fordi folk tror det er hybrider, og det puttes anti-vaksine-propaganda i norske postkasser midt i en verdensomspennende pandemi - så må jeg bare beklage at jeg trodde det var seriøst ment. Nå om dagen vet man rett og slett ikke, og troa på sunn fornuft er egentlig tapt :p

Back