Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Wizzair og seating ..
Av akademisk interesse booket jeg en 99-kroners billett for å sjekke ut hele gangen i salgsprosessen. Interessant i og for selv, ettersom det er MYE som må velges bort for å klare å få annonsert pris.
Når første mail om at innsjekk var åpnet, prøvde jeg å sjekke inn, men der var det bråstopp når jeg ikke ønsket å betale for spesifikt sete.
Prøvde også dagen før avreise og samme dag, men samme "problem" også da, slik at jeg endte opp som "no-show" uten ytterligere kostnader.

Er det noen av dere som har reist som har lyktes å sjekke inn uten å måtte betale for spesifikt sete ?

Wizzair og seating ..
Av akademisk interesse booket jeg en 99-kroners billett for å sjekke ut hele gangen i salgsprosessen. Interessant i og for selv, ettersom det er MYE som må velges bort for å klare å få annonsert pris.
Når første mail om at innsjekk var åpnet, prøvde jeg å sjekke inn, men der var det bråstopp når jeg ikke ønsket å betale for spesifikt sete.
Prøvde også dagen før avreise og samme dag, men samme "problem" også da, slik at jeg endte opp som "no-show" uten ytterligere kostnader.

Er det noen av dere som har reist som har lyktes å sjekke inn uten å måtte betale for spesifikt sete ?

Ja, jeg fikk det til slutt, men det var litt krøkkete. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men var endel man måtte huke bort, før jeg fikk er tvangstildelt sete. Defaulten er at de prøver å få deg til å betale for et sete

Wizz hadde sist kvartal rundt 60% av inntektene fra ancilliary revenues....skjønner hvorfor

Så da blir dette rutekartet fra midten av desember-ish. Ser de nå har klart å plassere byene tilsynelatende riktig denne gangen

db398363-6cb0-416c-b339-3edc22b84be2-w_960.jpg

Re: Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

Har det vært planlagt at Wizz endrer TOS avgangen fra kveld til morgen? Ingen TOS flight i dag, ligger inne med avgang OSL 1045 i morgen?

Re: Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

Har det vært planlagt at Wizz endrer TOS avgangen fra kveld til morgen? Ingen TOS flight i dag, ligger inne med avgang OSL 1045 i morgen?

Wizz Air har gjort en god del omrokeringer på kort varsel de siste dagene/ukene etter at de kuttet på programmet, virker som det er slik fram til 27.nov, da de starter opp flere ruter og fly nr.2 kommer til OSL-basen. Uka etter kommer fly nr. 3 til OSL-basen og det ene flyet med TRD-base. Alle planlagt som A320neo.

Første avgang Oslo-Haugesund i morgen.
Da billettene ble lagt ut for salg var vel desember teppebomba (= daglige avganger), nå er det redusert til fredager og søndager, daglige kun 20-24/12.

Første avgang Oslo-Haugesund i morgen.
Da billettene ble lagt ut for salg var vel desember teppebomba (= daglige avganger), nå er det redusert til fredager og søndager, daglige kun 20-24/12.

Fra de siste postene i denne tråden, får man inntrykk av at det er litt bingo om man får flydd på den dagen man kjøpte billett på?

Hva er forresten Wizzair sitt program den kommende uken? Er jo mye jobb å holde oversikten

Bodø - Tromsø fløy første tur opp i dag, men er fremover kansellert fram til slutten av mars ved sommerprogrammets start. Flyvningene TRD-SVG/SVG-TOS/TRD-BOO/TRD-TOS har i dag/går/morgen første avgang, men er med noen unntak flyttet tilbake til «oppstart» rundt 17.desember.

Fra de siste postene i denne tråden, får man inntrykk av at det er litt bingo om man får flydd på den dagen man kjøpte billett på?

Kanskje de har lest på Flyprat at folk reiser til steder de ikke skal, på tidspunkt de ikke ønsker å reise, bare det er Wizz Air.

Jeg prøver og å følge litt med på hvor de flyr. Det lar seg på et vis gjøre ved daglig å sjekke Avinors flyplassider på nettet, oversikt over avganger, og så kvalitetssikre litt med flightradar sånn underveis og i etterkant.

Jeg hadde tenkt å prøve dem for skøy mellom Bergen og Oslo, men tør ikke det nå. Returen må nemlig gå med SAS, men slik som Wizz nå veksler i rutetider og flydager, blir alt så usikkert at det er like greit å la være.

Leser at Wizz har byttet bakkeoperatør OSL fra SGH til ??( Menzies??)
Helt klart en pris konkurranse her

SAS mister handlingen fra 1/4. Ikke noe dramatisk, avtaleperioden som har gått ut.

Last edited:
Heftig forsinkelse? Eller er det Flightradar som ikke henger med på endring av rutetider?

attachment.php

Attachments

• Forsinkelse.JPG
    Forsinkelse.JPG
    51.3 KB · Views: 1,623
Back