Det blir spennende å se om norske konsumenter velger å bruke selskapet innenriks, med alle negative oppslag om sosial dumping med mer.
I et samfunnsmessig Norsk perspektiv er det jo ikke helt gangbart dette her, all den tid det ikke gir verken skatteinntekter eller arbeidsplasser i Norge slik det ser ut pr nå i alle fall.
Måtte teste bookingdialogen her, av både akademisk og profesjonell interesse ;-)
99 kr for OSLTRD i November er jo rent tap for Wizz, ettersom flyplassavgiftene alene er på kr 119 nå ...
Nei det er 80kr i avgifter, så kun 19kr i inntekt til Wizz Air.
Enig, er jo en noe spesiell situasjon at vi skattebetalere nå betaler ørten-milliarder i permitterings-kostnader og "lån" til DY/SK/WF etc for å sikre norsk langsiktig infrastruktur, arbeidsplasser, skatteinntekter, og så velger noen av de samme skattebetalerne å undergrave det hele ved å bestille billetter fra tvilsomme utenlandske selskaper på norsk innenriksld
Kvitteringen kom på mail etter ca 15 min, men denne er etter det jeg kan se ikke noe som kan brukes i regnskap for reiseregning, ettersom mva ikke er spesifisert noe sted.
Stämmer bra det. Min resa NYO-BUD för ett år sedan gav två e-mail. En bekräftelse och en faktura i form av PDF.Tror du får et PDF-dokument med veldig offisielt preg noen dager etter bookingen. Der er alt av detaljer og avgifter spesifisert, sikkert iht. krav til salgsdokument i ungarsk lovgivning.
Naja, staten kan ikke sikre skatte-inntekter og muligheten å sikre arbeidsplasser er også minimalt. Selv dersom staten har gitt hjelp til de etablerte selskaper, så finnes det seg ingen automatisme eller tvang at folk må velge bort andre aktører. Det er forøvrig også en komisk argumentasjon.
Dersom DY starter ruter innen Spania, fra Tysklang til Kanari-Holmene eller fra UK til Europa så er det kul, selv om de har på like måte undergraved kollektiv-avtaler med bruk av OSM i Spania.
Folk vil velge sin neste reise med tanke på sitt eget lommeboka. Dersom de velger å booke en reise i det heile tatt ...
Montro hvordan de nye innreisereglene vil påvirke satsingen til Wizz. Alle arbeidere som kommer fra f.eks Polen MÅ i 10 dagers karantene, ingen unntak. Blir vel fort vanskelig å serve Norge innenriks da uten at de holdes i 10 dagers karantene før de begynner å jobbe i Norge![]()
Innreiseregler har vel i utgangspunktet lite å si for innenriks trafikk.
Montro hvordan de nye innreisereglene vil påvirke satsingen til Wizz. Alle arbeidere som kommer fra f.eks Polen MÅ i 10 dagers karantene, ingen unntak. Blir vel fort vanskelig å serve Norge innenriks da uten at de holdes i 10 dagers karantene før de begynner å jobbe i Norge![]()
Men hvis crewet skal flys inn fra Polen?
Nå strammet de jo inn idag, så mulig det også vil gjelde luffartscrew. Spesielt fra Polen.Luftfartscrew er vel unntatt fra dette. De har i hvertfall vært det til nå. Det samme gjelder jo norske crew som jobber ute og har stopp
Men hvis crewet skal flys inn fra Polen?
Luftfartscrew er vel unntatt fra dette. De har i hvertfall vært det til nå. Det samme gjelder jo norske crew som jobber ute og har stopp
Nja, uten at jeg husker nøyaktig, var ikke det unntaket for crew som fløy til utlandet, HVIS de ikke gikk i «land» under turnaround.
Flypersonell som har vært i land og områder med karanteneplikt må i dag i innreisekarantene. Dette endres ved at det gis ett nytt unntak fra innreisekarantene for flypersonell. For flypersonell som forlater flyet på jobb i røde land, stilles det krav om testing minst hver syvende dag for å få unntak fra innreisekarantene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.