Re: Wizz Air med «overraskende satsing» i Norge
230 seter er mye. BU hadde vel blandet suksess med Boeing 767 på innenriksnettet i sin tid.
230 seter er mye. BU hadde vel blandet suksess med Boeing 767 på innenriksnettet i sin tid.
Er ikke ideen til Wizz å produsere setene billigst mulig. Så kan man selge de billig og fylle flyet.
Sikkert... Samtidig utelukker de potensielle kunder over 1,80. Har hatt den tvilsomme gleden av å fly med Wizz. Trangt!
Er ikke ideen til Wizz å produsere setene billigst mulig. Så kan man selge de billig og fylle flyet.
Yeah, men du må fylle alle disse seter dag-in dag-ut, hver eneste flight. Her ligger problemet. Ser på loadfactors av DY og SK som de har idag eller før Corona med 180 seters.
Enten bygger Wizzair sin business case på low-frequency eller de estimerer en baby-boom som vil gi dem tilstrekkelig nok passagerer å fylle alle disse seter.
Yeah, men du må fylle alle disse seter dag-in dag-ut, hver eneste flight. Her ligger problemet. Ser på loadfactors av DY og SK som de har idag eller før Corona med 180 seters.
Enten bygger Wizzair sin business case på low-frequency eller de estimerer en baby-boom som vil gi dem tilstrekkelig nok passagerer å fylle alle disse seter.
Wizzair får vel også levert A321neo fortløpende, det bidrar vel også til å redusere kostnadene per sete. Samtidig så tror jeg nok at de ønsker å få en tilstedeværelse frem til markedet tar seg opp, uten at jeg har satt meg så mye inn i det så har jeg forståelsen av at de har godt med cash.
Nogle med link til pressekonference?
Og Wizzair kalte det tidenes Norske nyhet. Bare boring news. Hadde de åpnet til 6-7 destinasjoner i Norge ville det ha vært annerledes. Men ikke dette.
Jeg tar en for laget, så har booket meg inn på første flighten OSL-TRD![]()
Jeg tar en for laget, så har booket meg inn på første flighten OSL-TRD![]()