Javel, så selger de noen Billetter til kr 199 hvor du bare kan ta med deg en tynn veske under setet . Skal du ha med deg en koffert så kostet det kr 713 . Et raskt søk gir kr 699 for samme type billett hos SAS men DY skal ha kr 879 for en slik billett.
Dette blir litt Ryanair opplegg over disse prisene.
Sjekket du da koffert som i den pakkeprisen de prøver få deg til å kjøpe?
Hvis du velger kun fly og så kjøper bagasje i neste vindu så er det 230kr for 20kg innsjekket bagasje hver vei. Var ihvertfall det på bookingen vi gjorde. Man kan også legge til priority som inkluderer standard håndbagasje til 130kr eller noe slikt.
Så totalt blir det 559,- hvis du har behov for alle de.
Hvor sannsynelig er det at Wizz samler seg på OSL? Kommer de til å flytte rutene fra Torp?
.
Resultatene taler for seg. De vet hva de driver med.
Gjør de egentlig det?
Det de holder på med for tiden er svært likt det DY gjorde for 2-7 år siden. De etablerte mange nye baser og satset i nye markeder. Mange sier at Wizz har penger til dette og en bunnløs kasse, DY hadde også store overskudd og en god kasse før de ble for stormannsgale og skulle erobre verden. Kassa til wizz er kanskje større en den som DY hadde en gang i tiden, men satsningen til Wizz er minst tredobbel så stor som den DY gjorde i sin tid.
Jeg gjetter at om 5 år så er det nettopp Wizz som ligger med brukket rygg, fordi de har gått kraftig i DY-fella.
Økonomer kan sikkert si at jeg tar kraftig feil, men man behøver ikke å være hverken økonom eller rakettforsker for å skjønne at disse ungarene tar ekstremt høy risiko, kanskje den høyeste risikoen vi noen gang har sett i Europeisk luftfart.
Tja, er dette den høyeste risikoen i europeisk luftfart? Det nekter jeg å tro. 15 milliarder i tilgjengelig kontanter, flåte som er leaset, solide resultater, bygger sten på sten, går ikke inn i modeller de ikke kjenner til som langdistanse.
Må si alt taler for at de kan ha suksess her.
Er denne typen prisdumping lovlig da? Eller er det i gråsonen?
#spørforenvenn
Mener Sas ikke fikk lov til å selge billetter lavere en marginalkostnaden for en deonår siden, med det var kanskje en begrensning som kom fra eierne?
Spennende å se hva de gjør når de har tekniske problemer eller lynnedslag. Holder seg nok unna SVG pga Birdstrike faren der. Ikke mange Flyteknikere med A320 NEO PW i Norge pr nå. Blir nok å rotere flyene fra Ungarn.. Tar nok ikke full desifiksjon før de rutes videre i disse tider.
Gjør de egentlig det?
Det de holder på med for tiden er svært likt det DY gjorde for 2-7 år siden. De etablerte mange nye baser og satset i nye markeder. Mange sier at Wizz har penger til dette og en bunnløs kasse, DY hadde også store overskudd og en god kasse før de ble for stormannsgale og skulle erobre verden. Kassa til wizz er kanskje større en den som DY hadde en gang i tiden, men satsningen til Wizz er minst tredobbel så stor som den DY gjorde i sin tid.
Jeg gjetter at om 5 år så er det nettopp Wizz som ligger med brukket rygg, fordi de har gått kraftig i DY-fella.
Økonomer kan sikkert si at jeg tar kraftig feil, men man behøver ikke å være hverken økonom eller rakettforsker for å skjønne at disse ungarene tar ekstremt høy risiko, kanskje den høyeste risikoen vi noen gang har sett i Europeisk luftfart.