Ny sommer, ny jobb og nye problemer - HJELP

Solguden

ScanFlyer Blue
Hei, det er meg igjen. Dere husker kanskje ikke meg, men det var jeg som tok med guuuutan på tur i 2013: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118800. Nå har nesetippen fått tilbake kallenavnet av guutan, sinte tekstmeldinger har begynt å strømme inn og jeg har blitt landsforvist nord for moralsirkelen.

I fjor fikk jeg ikke lov å arrangere noen turer for laget etter Portugalsulykken året før. Jeg bestemte meg for å ta et års fri, etter all kjeften jeg fikk av moren til Sven Åge. Nå i år har jobben tvunget meg lenger sørpå, til Trondheim, og problemet her er at ingen vet at jeg ikke duger som reiseleder...

Det hele startet på turen nedover fra Tromsø. Familien kjørte flyttelasset nedover E6 og koste oss med boller, som dere vet jeg er så glad i. Kidden bak i baksetet har fått seg sånn aipæd, og på den har han lastet ned masse filmer, blant annet noe sånn karate eller taekwondo greier med hun der Jackie Chan. I det jeg durte nedover og hørte knekte neser og blod som fløt fra baksetet, tenkte jeg med meg selv at det hadde vært kult å overtale guttungen til å begynne med noe så actionfylt! Lite visste jeg at det første året får de ikke lov å være borti hverandre, og at jeg faktisk sovnet under en kamp, men det er en annen historie.

Da vi kom oss til rette i Trondheim klarte jeg å overtale Kjartan Inge til å begynne med taekwondo. Vi dro på første trening i desember i fjor, og jeg ble stående å snakke med noen av foreldrene mens kidden spilte luftgitar. Klubben hadde en tradisjon med fast opplegg som de pleide å kjøre hver sommer. De pleide å fly SAS ned til Oslo og Lufthansa via Frankfurt til Seoul. Det hadde de gjort nå i tre år og 2015 ville blitt fjerde gangen. Merk dere ville blitt..

Da vi stod der å snakket sa styreleder i klubben Bjarne Anders at moren til Tom Ingolf skulle gi seg som reiseleder på årets tur, da problemer med overgangsalderen satte en stopper for hennes deltagelse. Jeg hintet frempå at jeg hadde erfaring fra feltet, og etter en kort snakk fikk jeg jobben. Lite visste Bjarne Anders at Seoul-turen akkurat hadde fått sitt dødskyss.

Som sagt hadde moren til Tom Ingolf et opplegg det omtrent bare var å trykke "book igjen" og fylle inn antall barn og voksne. Min nå eks-kone Hilda Anette advarte meg og så at hun "ikke faen flyttet videre med meg om jeg også i år fucket det til". Nå har hun passordbeskyttet sidene til Aeroflot og Widerøe. Jeg hadde gjort klar hele bestillingen og fyllt i passnummeret til hele laget, da jeg fikk en mail. "Norge på sommersalg" med et flott bilde av Bjørn Kjos. Jeg er nødt til å melde meg av dette nyhetsbrevet. Jeg innrømmer det, jeg er syk. Jeg var så nærme, bare å trykke "Bekreft". Neida.

Hva var det Åge-Karsten hadde skrevet forrige gang? Sørg for å kjøpe gjennomgående billett. All lærdom forsvant i muligheten for å gjøre dette kuppet! Med litt research fant jeg at en liten svipptur via Dubai sparte meg og de 21 andre for nesten 20.000 kr. Totalt måtte vi ut med 240.000, og i det jeg skulle trykke bekreft tidligere så ville den gjennomgående kommet på nesten 260.000! Tenk så mye boller vi kunne fått for den summen.

Jeg fant igjen en fin connection i Oslo, og slik jeg regnet meg frem hadde vi litt dårlig tid dersom første flyet ble 30 minutter sent. Vi ville fortsatt rekke det dersom jeg ringte til Emirates og fikk dem til å holde igjen en Boeing 777 for passasjerer som ikke stod på connectionlisten engang. Men 30 min var akkurat greit. Vi skulle også klart det dersom første flyet hadde blitt ytterligere 15 minutter sen med et nødskrik, så lenge det ikke ble en time sent, da ville alt håp vært ute. Hva kunne gå galt? Jeg hadde jo planlagt med så god tid! Nå kunne juli bare komme igjen.

Nå sitter jeg i saksen igjen. Hva er gale med meg? Jeg måtte i år lete ganske langt ned på listen før jeg fant en avis som var villig til å sette følgende på trykk: "

– Vi har brukt så mye tid, og så mye av ferie og treningstid på dette rotet. Et rot som ene og alene er Norwegian sin skyld."

Takket være noen av de 20.000 som ble til overs i billettbestillingen fikk jeg kjøpt meg plass i Trønder-avisa.

Så nå strekker jeg igjen ut hånden til det norske folket i nedenforstående artikkel i et håp om igjen å få litt sympati for at jeg ikke denne gangen heller klarte å tenke lenger enn å kjøpe gjennomgående billetter til et helt fuckings idrettslag!!

http://www.t-a.no/sport/article11325047.ece

Med vennlig hilsen evig UDUGELIG

BM 7833

Auuuuuuu .... Ja, angrep er det beste forsvar. ;). Godt det ordnet seg med forsikringene.

Og som The Donald ville sagt: YOU'RE FIRED!

Foreslår å kappe av et ledd av booking finger'n som en huskelapp til neste år, og lykke til i Seoul.

Se positivt på det; du har i hvert fall gledet noen flypratere med en særs god historie :colgate:

At det er mulig :D At folk aldri lærer. Enda morsommere er det å lese kommentarene på slike artikler. Takk for god historie ;)

En ting er jo å gjøre fryktelige dumme ting. En annen ting er å publisere det for all verden i lokalavisa etterpå. En annen pussighet er at tre journalister har jobbet med saken, om man skal tro bylines...

En ting er jo å gjøre fryktelige dumme ting. En annen ting er å publisere det for all verden i lokalavisa etterpå. En annen pussighet er at tre journalister har jobbet med saken, om man skal tro bylines...

Det kan jo tenkes at den skyldiges versjon var enda mer fyldig enn Solgudens, og da trengs det rikelig med journalister for å tolke og skrive...

Men det er spesielt at ingen i dette reisefølget har tenkt over at kort transfer på OSL kan være litt problematisk, bare sånn litt altså...

Dette er jo en klassiker. Fullstendige hodeløst av reiseleder. Det mest imponerende synes jeg imidlertid er at reiseforsikringen i følge artikkelen dekker alle utgifter?

Jeg har brent meg selv på det der et par ganger, men da har jeg vært fullstendig klar over risikoen og mistet siste buss hjem..

Men at noen tør det der, med så stor gruppe og lang flight, er for meg uforståelig, men god underholdning er det helt klart!

Er så idiotisk at det er vanskelig å finne ord, annet enn ta fra den mannen pc og kredittkort:headbang

Back