Ny SAS-livery 2019

Her er hele retro-slekta:

1950, 1960, 1970, 1980 og 1990 pluss dagens fargeskjema.
 

Attachments

  • IMG_5412.jpg
    IMG_5412.jpg
    161.3 KB · Views: 941
  • IMG_5409.jpg
    IMG_5409.jpg
    47.5 KB · Views: 928
  • IMG_5407.jpg
    IMG_5407.jpg
    48.3 KB · Views: 927
Rett og slett herlig…og den kler stripene fra Janne-tiden ekstremt godt:-)
 
Hur många maskiner flyger hittills med SAS nya livery? :)

(Eventuella felaktigheter är enbart mina egna)

Jag har tittat över SAS totala flotta (inklusive maskiner på underhåll) från samtliga bolag, dotterbolag och underleverantörer:

- SAS Scandinavia
- SAS Connect
- SAS Link

- Braathens

- Cityjet

- Jettime (extra säsongskapacitet - 3 maskiner)

SAS Nya livery: 78 maskiner
SAS Gamla livery: 51 maskiner
SAS Retro livery: 1 maskiner

SAS ex Star livery: 3 maskiner

Braathens livery: 8 maskiner

Vit livery: 1 - 2 maskiner (Cityjet)

Jettime livery: 3 maskiner.


Således har nya liveryn gått om den gamla (hade inte pandemin kommit hade det nu säkerligen varit ännu fler i nya liveryn).


Var ändå fler i nya målningen än jag trodde :)

Ca 54% flyger i SAS nya målning :)
 
Men samtidig er det jo bortimot ingen Airbusser som er malt om.

Tja…om det er 78 maskiner sommer det nye designet så er det jo en del Airbusser blant disse da….selv om de kanskje er levert med ny logo og nytt design.
 
Men samtidig er det jo bortimot ingen Airbusser som er malt om.

Det er vel ingen A320neo som er malt om til nye farger?!
Det er vel forøvrig mer økonomisk å vente noen år til, til da de uansett bør få seg et nytt lag med lakk.
 
Tja…om det er 78 maskiner sommer det nye designet så er det jo en del Airbusser blant disse da….selv om de kanskje er levert med ny logo og nytt design.


Ja, men fremdeles ingen malt om.

Bortsatt fra vel en hver av A320 og A321, som begge forlot flåten ganske kjapt etterpå
 
De som burde males om først er jo A330 og A319…Neo maskinene er jo på mange måter «nymalte» om enn i gammel design og logo…
 
De som burde males om først er jo A330 og A319…Neo maskinene er jo på mange måter «nymalte» om enn i gammel design og logo…

Enig med A330, men akkurat A319 lever vel litt på lånt til, selv om jeg har inntrykk den tiden stadig forlenges.

Ellers blir SAS eldste A320neo 9 år til høsten, så er jo ikke akkurat ny lenger ;)
 
Enig med A330, men akkurat A319 lever vel litt på lånt til, selv om jeg har inntrykk den tiden stadig forlenges.

Det var vel litt snakk om at A319 er såpass kort forran vingen, at vingen vil kutte inn i "SAS" skriften om den ikke blir endret på.

Så var vel lettere å holde A319 til Star Alliance og retro livery.

Vil nesten tru at hvis A319 kreves ny maling, så vil det bli Skyteam farger, men jeg trur nok de forlater før det blir noe nødvendig maling.
 
Synes det er helt fint at ingen av 330ene er malt om. Ironisk nok er det bakgrunn på masse skjermer innad i SAS-systemet, og den nye liveryen…. bare funker ikke på 330
 
Sånn ca 10 år er vel levetid på en lakkjobb på ett fly, så er vel kanskje ikke lenge til noen av de eldste NEO-maskinene blir malt om...?
 
Det er vel flere A330 og A320ceo med vesentlig eldre maling enn det?

De tre gamle 330-ene ble vel lakkert i 2015 ifm kabinoppgraderingen. Øvrige minus SE-REH er fra 2015/16.

320-ene ble levert i 2013 og trenger nok maling snart om ca 10 år stemmer.
 
Back
Top