Ny SAS-livery 2019

De blir malt om når de skal i følge vedlikeholdsprogrammet. SAS har fulgt dette mønsteret i mange år, og det er derfor det tar tid.

Når det gjelder wifi må sannsynligvis nye installasjoner godkjennes av dommeren i NYC så lenge de er i ch.11. Dette gjøres dessuten ved spesielle verksteder og ikke der de gjør heavysjekk.

WiFi har blitt montert i både OSL hos SAS Teknisk, og i Tallinn hos MagneticMRO.

De blir malt om når de skal i følge vedlikeholdsprogrammet. SAS har fulgt dette mønsteret i mange år, og det er derfor det tar tid.

Jeg skjønner helt den logikken, men er det virkelig nå etter snart 4 år ikke snart en maskin i den "gamle" flåten som snart må i malehangaren? Utover 1 A320 og en 737-700 har det vel på fire år ikke vært noen av SAS egne fly som har vært malt om?

Jeg skjønner helt den logikken, men er det virkelig nå etter snart 4 år ikke snart en maskin i den "gamle" flåten som snart må i malehangaren? Utover 1 A320 og en 737-700 har det vel på fire år ikke vært noen av SAS egne fly som har vært malt om?

Ja, det kan godt stemme, det ..

Over the course of a 20- to 30-year life span, commercial planes are completely repainted as often as every seven to 10 years, depending on the size, accumulated flight time, and the climate of the plane's route.Sep 20, 2022

... och en A321 (OY-KBH)

3 av fire A319 ble malt i Star Alliance-farger. Spennende å se om de blir malt om snart.
Det må vel som det sies males om da det å ha STAR livery ikke passer inn eller vil bli akseptert hverken av STAR eller SkyTeam at SAS flyr rundt med i lengden.

Hadde vært kult å da fått:
1. stk i Vikingskip retro (finnes allerede med A319 OY-KBO)
1. stk i Jane livery
1. stk i SAS blå/ oransje (forrige livery)
1. stk i SkyTeam livery.

Og istedenfor ha 3x A319 med SkyTeam ha f.eks det på 1x Embraer, 1x narrowbody Airbus (A319/320/321) og 1x Widebody Airbus (A330/350)

Last edited:
Ikke bekreftet, men har hørt rykter om at 319 blir malt om til vanlig SK livery. De skal ut ila 1-2 år etter planen, så da mer logisk å male 32N eller noe annet som skal være i flåten lenger. Blir da etter all sannsynlighet maskiner som har gammel livery nå som blir malt om. De eldste NEO-ene er da kanskje mest nærliggende uten at jeg vet det. Male om LN-RGx serien kanskje, blir spennende å se!

Ikke bekreftet, men har hørt rykter om at 319 blir malt om til vanlig SK livery. De skal ut ila 1-2 år etter planen, så da mer logisk å male 32N eller noe annet som skal være i flåten lenger. Blir da etter all sannsynlighet maskiner som har gammel livery nå som blir malt om. De eldste NEO-ene er da kanskje mest nærliggende uten at jeg vet det. Male om LN-RGx serien kanskje, blir spennende å se!

Blir spennende å se om de får plass til SAS i store bokstaver foran vingen på A319…

Blir spennende å se om de får plass til SAS i store bokstaver foran vingen på A319…
Riktig at den nåværende SAS-layouten ikke får plass på 319, og det var visstnok et av argumentene for å male de i *A livery. Likevel merkelig om de ikke får på plass et form for alternativ. Siden de som sagt snart skal ut og SAS sliter ser jeg det ikke som heeelt umulig at de bare lar SAS-logoen på siden der stå og at den er hvit resten (kanskje noe på haleroret)

Er det noen som vet når det planlegges å male om A330 og A320neo som fremdeles har de «gamle» fargene?

Det kommer til at ske løbende, når flyene alligevel skal til de store vedligeholdelsestjek. Jeg har ikke hørt noget specifikt angående A330, men mit bud ville være til næste vinter, når der er kommet de to nye A350 til at give lidt frirum i flåden.

Min våte drøm her ville vært:
1-2 fly i SkyTeam logo (gjerne 1x widebody og 1x narrowbody enten A320 eller E195).
1 fly i SAS Vikingship (slik man i dag har med 1 A319)
1 fly i SAS Jane farger.

Back