F. eks A350 SE-RSG, Fnate Viking?
JEEEEG ER BEEEEEEEEST!!!
Flott den, men Vikingship tror jeg hadde sett bedre ut og mer historisk riktig.F. eks A350 SE-RSG, Fnate Viking?
Flott den, men Vikingship tror jeg hadde sett bedre ut og mer historisk riktig.
Tenkt å "invadere" USA eller Canada igjen med et SAS A350 Vikingship.
Forresten, hvor fikk du tak i den modellen?
Det hadde vært flott om de tok å malte 5 fly i de forskjellige fargene SAS har hatt.Det er godt nok 10 år gammelt, så meget kan være sket siden, men SAS har faktisk teaset for en A350 i longship bemaling. Så hvem ved hvad der sker? Vi skal heller ikke glemme, at SAS fylder 80 år til næste år, det er ikke utænkeligt, at vi kan se et fly hver af de fem bemalinger, de har haft igennem tiderne.
https://www.instagram.com/p/om-nEuzf00/?igsh=eDA3ZTdqd2xmM2li
Det hadde vært flott om de tok å malte 5 fly i de forskjellige fargene SAS har hatt.
Har alltid likt hva American Airlines har gjort.
Synes det er en fin gest til selskapets historie.
SAS har jo prestert å smøre tre(!) forskjellige fargeskjema sammen til ett på A319 OY-KBO, så ikke sett dem på idéen om å kombinere alle fem på én og samme maskin..!
A350’en med stripene lagde jeg selv, den er 1:200 skala. Det var første del av et prosjekt der jeg tenkte å bygge to til i 1960-jet skjema (Caravelle / DC-8-30 / CV-990) og 1966-skjemaet (Super DC-8) Ble aldri ferdig med de to siste, de ligger ennå halvferdige i esken…
A350’en med stripene lagde jeg selv, den er 1:200 skala.
Flott den, men Vikingship tror jeg hadde sett bedre ut og mer historisk riktig.
Tenkt å "invadere" USA eller Canada igjen med et SAS A350
Det jobbes med saken.
Testing, testing… Stand by!
I dagens "mainline" flåte er det vel kun de tre A319 som er omlakkert etter den nye dekoren ble introdusert, attpåtil i en annen dekor (STAR - nå hybrider).
Blir interessant å se om de røde og blå noen gang blir sponset på ny drakt, eller ender opp med å fly rundt i den dekoren i hele sin tid med SAS.
Plutselig kom det en og snek i køen: Et potpurri av SAS anno 1950, før de fikk «SAS» på halen og hvitt tak.
I bakgrunnen står de to neste retro’ene som blir hhv. 1960 og 1967 skjemaene.
Dette var flotte greier Knut, kribler i fotofiklefingeren nå![]()
Dette var saaabla pent, Knut!
SQ 777 ……………Da er neste A350-retro ferdig, anno 1960. Naturlig nok sterkt inspirert av Caravelle (neseparti og motorer) og DC-8 (hvite haleflater).
Den historieinteresserte og observante leser vil lure på om ikke nesen heller skulle vært sort? Det er egentlig riktig, men litt fin-googling avslørte at de aller første Caravelle ikke hadde sort nese. Derav buen på rød-stripen ned foran. Se bilde.
Reidar Viking var det første flyet som fløy regulær rute over Nordpolen i februar 1957. Den gangen var det en DC-7C.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.