Ny SAS-livery 2019

Den nye livery er ok, den virker classy som LH sitt nye. Men personlig er det noe som mangler, en visst sprek av frisk dynamikk som på LN-RGI. Jeg gir 4 av 5. Min personlig favoritt forblir LN-RGI. Den virker enda bedre enn det hva er presentert idag. Men det er vel personlig smak.
 
new-livery-quote-806x400.jpg


sas_livery_806x400.jpg

1. Karakteristiskt stjärtparti
Stjärtpartiet är den tydligast igenkännbara delen av flygplanet, så att bevara den ikoniska blå färgen och samtidigt ge den nya designen en ny och fräsch look var centralt.
2. Skandinavisk tradition
De tre skandinaviska flaggorna har fått en modern, elegant utformning.
3. Nyanser av grått
Den grå färgen som tidigare användes på skrovet har ersatts av en friskare nyans.
4. Ett namn att vara stolt över
En stor, stolt och självsäker SAS-logga i silvergrått finns nu framtill på flygplanet.
....
...
https://scandinaviantraveler.com/se/flyg/detta-ar-sas-nya-flygplansdesign
 
Scandihansa?

Men seriøst, gikk de tom for blå lakk da de lakkerte motorene? Synes det hadde sett mye bedre ut om hele motordekselet var lakkert blått. Slik det er nå synes jeg at det ser uferdig ut.

Noen som kan fikse dette med litt Photoshop?
 
Synes motorene ble enda finere på A320...smalere blå stripe virket mere elegant. Uansett så er det digg at den rødoransje fargen er historie.
 
Jeg var bestemt ikke glad, da jeg så de første forslag med kæmpe SAS skrevet på skroget, men efter i dag er jeg overbevist: det ser fantastisk ud. Jeg er lettet over det nye udseende og glæder mig helt vildt til at se det i virkeligheden. Fantastisk fornyelse af et design, som jeg ellers personligt syntes sagtens kunne have holdt mange år endnu. Men den holdning ændrede sig i dag. Jeg er så klar til forandring nu :D srort tillykke til SAS
 

Attachments

  • 23150254-.jpg
    23150254-.jpg
    42.6 KB · Views: 944
Tror bestemt den nye SAS bemaling vinder, når først den ses i dagslys...Er lidt spændt på at se, hvor meget genskin der kommer fra de store bogstaver, når solen skinner på den...Den er flot, måske lidt kedelig, men også moderne...og SAS er med på at selskabets navn skal kunne ses under bugen...glæder mig til den er færdigmalet i Toulouse i løbet af de næste dage
Hilsen Ole
 
Er det noen sjans man faktisk vil se noen 737 maskiner i de nye fargene? Selv om de siste skal ut om 3-4 år, så se det vel ikke helt umulig noen av maskinene er slik i malingssyklusen at det faktisk skal inn for et nytt strøk innen det?
 
Jeg er enig med SudCaravelle i at dagens fargeskjema fortsatt fungerer bra. Men 21 år er ganske lenge, og betydelig lengre enn Hydro som byttet logo fordi noen på Vækerø kjedet seg og måtte finne på et eller annet, eller Equinor som bytter nesten årlig ;)

Det nye fargeskjemaet ser flott ut. Har stor sans for at de videreutvikler dagens livery og ikke gjør nok en dramatisk endring. Men fortsatt har de en del å lære av KLM og Air France når det gjelder gradvis videreutvikling av fargeskjema....
 
En annen fordel, nå kan vi definitivt snakke om de blå, de røde og de grønne, når norsk luftfart diskuteres
 
Liker det nye designet, foruten det å skrive slike tulleting på innsiden av motor. Litt sånn fjås som folk skriver på veggene hjemme og ender opp i Åndenes Makt...
 
Synes dette ble overraskende bra! Veldig fin oppdatering samtidig som designet er en tydelig videreføring av dagens. Digger de fete sølvtypene, men som flere andre her stusser jeg litt på den blå ringen rundt motorene. Burde enten vært helt blått eller kanskje like gjerne samme farge som fuselage. Og fint at den orange er borte, blir spennende å se det i fullsize!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Uten den blå ringen, ville gråfargen bli for dominerende og blass. Jeg synes blåfargen ‘balanserer’ fargene bra,
 
Ja litt blått må man ha! Blåfargen ´binder`det hele sammen; engines/wing-lets/tail-fin.
UTEN blått og bare grå motorer blir det hele for´beige´og maskinen virker tam og mister med en gang sitt spenstige uttrykk.

Dersom man går for blått "all over" motorene, blir helhetsinntrykket altfor dystert og direkte kjedelig. Det hadde derimot vært noe som hadde passet bedre tilbake på 1990-tallet.
Nei; DETTE er bra!

Det er mye som er tungrodd og byråkratisk med SAS´sin svenske hovedbase på Frösundavik...ALTFOR svensk og firkantet i sin struktur og tenkesett. MEN...svenskene er bra på design! DET skal de ha! De er stilmessige mer dristige enn oss i Norge og snapper fort opp nye trender. Opplever dette er nok et bevis på det. De har vært flinke!
 
Last edited:
Er det noen sjans man faktisk vil se noen 737 maskiner i de nye fargene? Selv om de siste skal ut om 3-4 år, så se det vel ikke helt umulig noen av maskinene er slik i malingssyklusen at det faktisk skal inn for et nytt strøk innen det?

Ser man tilbake til når dagens farger kom, hadde DC-9ene fremdeles 3,5 år igjen før de siste ble pensjonert, og det var kun en av dem som fikk dagens farger. Vet ikke hvor mye det betyr, men det er i det minste en sammenligning. Og det må jo og legges til at enkelte av de siste flyene var særdeles malingslitte når de ble parkert.

Ellers så synes jeg at det som ble presentert nå ser spennende ut. Blir kjekt å se når det første flyet snart rulles ut i dagslys.
 
Liker denne absolutt, hadde vert fint å se denne på en A340

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Dagens A319 og A320 og A321 kan vi vel håpe å se i de nye fargene...
 
Er det noen sjans man faktisk vil se noen 737 maskiner i de nye fargene? Selv om de siste skal ut om 3-4 år, så se det vel ikke helt umulig noen av maskinene er slik i malingssyklusen at det faktisk skal inn for et nytt strøk innen det?

Helt enig.
Håper vi får se noen B737 og A340 med de nye fargene :)
 
Back
Top